ارسال به دیگران پرینت

«پژمان جمشیدی» با یک گل ملی! در صدر جدول سریال‌های ماه رمضان

قبل از پخش زیرخاکی حاشیه‌های مبنی بر پخش نشدن آن شکل گرفت ولی عاقبت سریال پخش شد و ذکر شد که شاید این اتفاقات یک ترفند تبلیغاتی برای مطرح شدن سریال بوده است!

«پژمان جمشیدی» با یک گل ملی! در صدر جدول سریال‌های ماه رمضان

 هر سال کانال‌های مختلف سیما برای ماه رمضان برنامه‌های متنوعی تدارک می‌بینند و طبیعتا از مهمترین آنها سریال‌هایی است که برای پخش در این ماه تدارک دیده شده است. در سال‌های گذشته همیشه سریال‌هایی بوده است که در این ماه پخش شده و با استقبال مخاطبان هم همراه شده است مانند: «خانه بدوش» ، «متهم گریخت» ، «او یک فرشته بود» ، «میوه ممنوعه» ، «گمگشته» و ...

امسال 4 سریال از کانال‌های مختلف تلویزیون برای ماه رمضان در حال پخش است: زیرخاکی (شبکه یک)، بچه مهندس 3 (شبکه دو)، سرباز (شبکه سه) و پدر پسری (شبکه پنج). اگر چه هنوز در ابتدای پخش این سریال‌ها هستیم ولی نگاهی اجمالی به 3 قسمت ابتدایی پخش شده جالب توجه است:

زیرخاکی/ کارگردان: جلیل سامان/ شبکه یک
داستان سریال درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود. این سریال در دو مقطع تاریخی به تحولات ایران پیش و پس از پیروزی انقلاب خواهد پرداخت. نکته جالب توجه این سریال بازسازی باورپذیر فضاهای مربوط به زمان قبل از انقلاب است. ولی نکته مهمتر این است که قابلیت خنداندن مخاطب را دارد. احتمالا پر مخاطب ترین سریال امسال خواهد بود.

قبل از پخش زیرخاکی حاشیه‌های مبنی بر پخش نشدن آن شکل گرفت ولی عاقبت سریال پخش شد و ذکر شد که شاید این اتفاقات یک ترفند تبلیغاتی برای مطرح شدن سریال بوده است!

پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر و ژاله صامتی از بازیگران شناخته شده‌ای هستند که در این مجموعه نقش دارند. پژمان جمشیدی که پیش از این هم از طریق یک سریال وارد دنیای بازیگری شده بود و همیشه بحث‌هایی بر سر این وجود داشته که او بازیگر نیست و فوتبالیست است (آن هم با یک گل ملی در کارنامه فوتبالی اش!) انصافا در نقش فریبرز به شکل قابل قبولی از عهده نقش برآمده و جذابیت‌های خودش را دارد.

هادی حجازی فر در همین 3 قسمت ابتدایی در 2 نقش ظاهر شده است. در قسمت سوم یک صحنه جر وبحث بین فریبرز و پدرش بود (درباره دنبال گنج رفتن) که هر دو بازیگر (جمشیدی و حجازی‌فر) عالی ظاهر شدند. ژاله صامتی(در نقش همسر فریبرز) همیشه خوب است و هیچ‌گاه از سطح استاندارد پایین‌تر نیامده است.

زیر خاکی

 

بچه مهندس 3/ علی غفاری/ شبکه دو
"بچه‌مهندس" در قدم اول ماه رمضان 3 سال قبل به تلویزیون آمد و ماجرای پرورشگاهی به نام "خانه خورشید" را مطرح کرد. این سریال، کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جواد جوادی» را مطرح می‌کرد او در فصل سوم ۲۵ ساله است. پیش از این کودکی و نوجوانی را دیده‌ایم و حالا به مقطع فارغ‌التحصیل شدن شخصیت اصلی داستان می‌رسیم. 2

قسمت اولیه به شرح اتفاقات جوادی «بچه مهندس» در زمان دانشگاه و ... پرداخت ام قسمت سوم به یک داستان تعقیب و گریز پلیسی امنیتی تبدیل شد که بیننده نمی‌داند این شخصیت‌هلی جدید که هستند و از کجا آمده اند و شخصیت‌ جوادی و دوستانش چه شدند؟

در کنارِ روزبه حصاری بازیگر جوادی و شخصیت اصلی داستان، فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، سیدمهرداد ضیایی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، شیوا خسرومهر و... از بازیگران جدیدی‌اند که در فصل سوم "بچه مهندس" حضور دارند.

بچه مهندس 3

 

سرباز/ هادی مقدم دوست/ شبکه سه
این سریال حکایت سرباز وظیفه ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی­ اش است. در خلاصه داستان «سرباز» آمده است:‌ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/ شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع...این مجموعه بعد از ماه رمضان هم ادامه می‌یابد به دلیل اینکه در 50 قسمت تولید شده است.

سرباز فضایی متفاوت با سریال‌های مرسوم تلویزیون دارد و یک راوی دانای کل درباره احساسات و اتفاقات به بیننده توضیحاتی می‌دهد. معلوم نیست که این رویه کند پیش رفتن داستان و توضیحات گاه و بیگاه راوی آیا برای مخاطب امروزی خوشایند خواهد بود یا خیر؟ البته به طور یقین می‌توان گفت با نگاهی به عوامل پشت دوربین، در طول زمان احتمالا سریال جذابتر خواهد شد اما تا به حال 3 قسمت قبلی را می‌شد با یک تدوین در فالب یک قسمت دید و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نمی‌داد که بگوییم به ضرر داستان شده است! شنیدن صدای ناصر طهماسب دوبلور مشهور و نام آشنای سینما وتلویزیون به عنوان راوی جالب است اما اینکه واقعا تا چه اندازه لازم است را بعدتر باید فهمید.

سرباز سریال پر بازیگری است و بازیگرانی چون آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، کوروش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پژمان جمشیدی با یک گل ملی بر قله سریال‌های ماه رمضان!

 

پدرپسری/ محمدرضا حاجی‌ غلامی/ شبکه پنج
این سریال اقتباسی از کتاب “آخرین نشان مردی” به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک پخش می‌شود. “پدر پسری” در قالب طنز موقعیت ساخته شده و هر قسمت آن داستانی مجزا دارد که در همان قسمت تمام می شود.

طبیعتا همان طور که از اسم سریال پیداست اتفاقات یک خانواده و روابط پدر و پسر بحث اصلی این مجموعه است ولی سریال فعلا آرام آرام در حال حرکت است و واقعا با این 3 قسمت نمی‌توان در مورد آن نظر خاصی داد، مشکل آن در همین نگاه اولیه این است که خیلی تکراری است و هیچ نکته جدیدی ندارد ، بارها از این مدل سریال‌ها دیده‌ایم.

مهران رجبی، عزت الله مهرآوران،محمدجواد جعفرپور، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، یدالله شادمانی، کتایون بختیاری و... بازیگران سریال پدر پسری را تشکیل می‌دهند.

پدر پسری

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه