ارسال به دیگران پرینت

دردسرهای گوگردی نفت برای عسلویه

مدیرکل محیط‌زیست استان بوشهر گفت: سال‌هاست که موضوع گوگردها و آلودگی ناشی از آن در عسلویه وجود دارد و مرتباً انتشار آلودگی از انبارهای روباز گوگرد و همچنین در مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل‌ونقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

دردسرهای گوگردی نفت برای عسلویه

فرهاد قلی نژاد با توضیح عوامل و منابع نشر آلودگی عنوان کرد: شکایت‌هایی علیه انبارهای روباز گوگرد در عسلویه، استان بوشهر داشته‌ایم که هنوز هم پرونده‌ها در جریان است و منتظر صدور رأی هستیم، منطقه ویژه ساخت انبارهای مکانیزه و سوله‌های محصور -به‌جای انبارهای روباز برای نگهداری گوگرد- را در دستورکار قرار داده است اما بسیار کند پیش می‌رود.

وی افزود: در مورد کامیون‌ها هفته نخست اردیبهشت ۹۹ بازدید داشتیم و راهکارهایی برای پوشش حفاظتی حمل‌ونقل ارائه کردیم، همچنین برای ایجاد انبارهای مکانیزه نیز به آن‌ها فرصت دادیم و مهلتی برای رسیدگی هرچه سریع‌تر قرار داده‌ایم که در صورت عدم رسیدگی از پلیس راهور تقاضا خواهیم کرد به این موضوع ورود کرده و جلوی رفت‌وآمد و تردد آن‌ها را بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: یک سری اقدامات کنترلی دیگر هم اضافه‌شده است که البته هنوز اجرایی نشده، سال‌هاست که موضوع گوگردها و آلودگی‌های ناشی از آن در عسلویه وجود دارد که مرتباً در انبارهای روباز گوگرد و همچنین مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل‌ونقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر تأکید کرد: یکی از منابع آلوده‌کننده هوای عسلویه انبارهای روباز گوگرد است، همچنین نقل و انتقالات غیراستاندارد که محل و منشأ آلودگی هستند.

قلی نژاد درباره ایستگاه پایش هوای عسلویه بیان کرد: بخشی از ایستگاه پایش هوای عسلویه فعال است و میزان آلودگی هوا را پایش می‌کند؛ ایستگاه جدید عسلویه نیز تا ۲ ماه دیگر نصب می‌شود، همچنین ۸ ایستگاه پایش در منطقه ویژه مستقر است که تحت نظارت محیط‌زیست کار می‌کنند.

وی در خصوص بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان گفت: بوی گاز منتشرشده ناشی از بدسوزی فلزها و همچنین نشت گاز از پالایشگاه‌های گازی کنگان است.

مدیرکل محیط‌زیست بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های سند ملی کاهش آلایندگی آماده‌شده و اقدامات مربوط نیز در این مسیر انجام‌شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

فرهاد قلی نژاد گفت: از رسانه‌ها تقاضای همکاری داریم و انتظار ما این است سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط‌زیست به کمک ما بیایند و برای حفظ محیط‌زیست مطالبه داشته باشند، آنچه مشخص است اینکه عامل اصلی آلودگی‌ها نفت و منطقه ویژه است.

وی افزود: محیط‌زیست سازمان اجتماعی و مردمی است، ما فقط می‌توانیم پیگیری‌های حقوقی را انجام دهیم و اعمال جریمه کنیم، امیدواریم که مسائل مربوط به محیط‌زیست بیشتر موردتوجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه