ارسال به دیگران پرینت

بررسی بالینی داروی "ابولا" برای درمان "کرونا"

داروی ابولا سه مرحله از چهار مرحله کارازمایی بالینی را با موفقیت طی کرده است

بررسی بالینی داروی "ابولا" برای درمان "کرونا"

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آخرین مطالعات انجام شده برای یافتن داروی کرونا، گفت: دارویی که تاکنون تا مرحله سوم کارآزمایی بالینی موفقیت آمیز بوده و وارد مرحله چهارم کارآزمایی بالینی شده، داروی ضدویروسی رِمدیسیویر است که به صورت آمپول است و امیدواریم نتایج بررسی‌هایش موفقیت آمیز بوده و به زودی وارد بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مینو محرز درباره آخرین تحقیقات درباره داروی کرونا گفت: امیدواریم به زودی داروهایی که در زمینه کرونا در حال بررسی هستند،  نتایج موفق داشته و وارد بازار شوند. یک دارویی که تاکنون تا مرحله سوم کارآزمایی بالینی موفقیت آمیز بوده و وارد مرحله چهارم کارآزمایی بالینی شده، داروی ضدویروسی رِمدیسیویر است که به صورت آمپول است و امیدواریم نتایج بررسی‌هایش موفقیت آمیز بوده و به زودی وارد بازار شود.
 
رییس مرکز تحقیقات ایدز ادامه داد: رمدیسیویر برای یک کمپانی است که برای ویروس ابولا ساخته بود که به چین هم ارائه شد. در حال حاضر در چندین کشور اروپایی و آمریکا خودشان بررسی‌هایی را انجام داده‌اند. این دارو تاکنون توانسته سه مرحله از چهار مرحله کارازمایی بالینی را با موفقیت طی کند و چهارمین مرحله آن در حال انجام است و به نظر می آید که موثر باشد.  
 
وی افزود: البته تا زمانیکه دارو و واکسن وارد بازار شود، مدت زمانی طول خواهد کشید. باید توجه کرد طبق دانش فعلی درباره این ویروس، تنها چیزی که مشخص شده که واقعا در دنیا برای کنترل روند سریع این بیماری و کند کردن آن موثر بوده، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است. بنابراین هنوز باید این موضوعات را رعایت کنیم؛ تا کار ضروری نداریم، از خانه بیرون نرویم، افراد مسن تا حد امکان از خانه خارج نشوند، دست‌هایمان را به صورت مستمر و مرتب بشوییم و وقتی از خانه خارج می‌شویم، ماسک بزنیم.
 
محرز گفت: استفاده از ماسک‌معمولی و پارچه‌ای هم موثر است و برای محافظت از صورتمان در برابر ترشحات عطسه و سرفه سایرین، کافی است، تنهای چیزی که در دنیا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر بوده، همین اقدامات بوده است.
 
به گزارش ایسنا محمدرضا شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره اثر داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی، اعلام کرد که "این دارو یکی از کاندیداهایی است که احتمال می‌دهند می‌تواند در درمان بیماران کرونا موثر باشد که خوشبختانه در زمینه این دارو و برای بررسی اثربخشی آن تعدادی از آن را وارد کردیم و در مرحله انجام مطالعات بالینی قرار دارد. "
 
شانه ساز همچنین گفت: در عین حال یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده داخلی برای تولید این محصول اعلام آمادگی کرده است و اعلام کرده ظرف یک تا دو ماه می‌تواند دارو را ارائه دهد. اما ما منتظریم تا کمیته علمی، اثربخشی و ایمنی دارو را که در مطالعات بالینی بررسی می‌شود، تایید کند. در این صورت این دارو هم می‌تواند یکی از کاندیدهایی باشد که در درمان کرونا موثر است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه