ارسال به دیگران پرینت

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است

رئیس جمهور، لازمه اجرای موفقیت آمیز هر طرحی در کشور را کمک و همیاری مردم دانست و تاکید کرد که مبارزه با ویروس خطرناک کرونا و تامین همزمان نیازمندی های ضروری مردم، از جمله اقدامات اساسی دولت در چند روز و هفته اخیر بوده است.


تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است

رئیس جمهور، لازمه اجرای موفقیت آمیز هر طرحی در کشور را کمک و همیاری مردم دانست و تاکید کرد که مبارزه با ویروس خطرناک کرونا و تامین همزمان نیازمندی های ضروری مردم، از جمله اقدامات اساسی دولت در چند روز و هفته اخیر بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم اظهار داشت: مردم امروز برای تامین نیازمندی های ضروری، در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند و کمبود تخت، پزشک و پرستار نداشته ایم و اتخاذ تصمیمات سخت، صرفا برای حفاظت از جان مردم است.

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در آغاز صحبت می‌خواستم خدمت مردم توضیحی بدهم نسبت به اقدامات مهمی که در این چند روز و هفته اخیر برای سلامت مردم انجام گرفته است. مبارزه با این ویروس خطرناک و همزمان تامین نیازمندی‌ های ضروری مردم -  این هر دو مساله-  برای ما اساسی و لازم بوده است.

اینکه در روزهای گذشته ناچار شدیم فعالیت اقتصادی را در بخش بزرگی از کشور تعطیل و کسب و کارها را مگر جاهایی که مواد لازم و ضروری و کالاهای ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهند مثل فروشگاههای مواد غذایی یا داروخانه‌ها یا جاهایی که برای زندگی مردم ضرورت دارد تعطیل کنیم، به این دلیل بوده که سلامت مردم برای ما اهمیت داشته است.

بخش اعظم حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار کارمند دولت سر کار نیستند و تعطیل شده‌اند جز یک اقلیتی و البته در بخش بهداشت و درمان با همه وجود دارند کار می‌کنند و یک جمعیت زیادی آنجا فعال هستند و تلاش می‌کنند اما در بخش‌های دیگر، آن مقداری که ضروری بوده، فعال هستند. به بسیاری از بخش‌های دولتی گفتیم که به صورت گردشی آن مقداری که ضروری است یک سوم کارمندها سر کار بیایند و بقیه در خانه‌ها بمانند.

اینها به این خاطر است که ما ناچاریم آب، برق، انرژی و مواد غذایی را تامین کنیم، محصول کشاورز را به مغازه برسانیم و همه آنهایی که برای تولید کار می‌کنند تمام کارخانجاتی که الان مواد خوراکی لازم یا مواد شوینده لازم را تولید می‌کنند آنها باید بتوانند به فعالیت خود به صورت حداکثری ادامه دهند برای اینکه نیازهای مردم تامین شود.

پس بنابراین توجه کنیم که هم نیاز داریم به اینکه بخش اعظم مردم در خانه بمانند و هم نیاز داریم یک اقلیت کوچکی برای تامین نیازمندی های ضروری مردم کنار فعالیت های اقتصادی و کارگاه های تولیدی خود باشند.

این کار به خوبی دارد انجام می‌گیرد یعنی امروز مردم برای تامین نیازمندی های ضروری خود بحمدالله در یک شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند و چیزهایی که ضرورت زندگی آنهاست در فروشگاهها هست و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

از همه رانندگانی که از مبداء بنادر کار می‌کنند و جنس‌ها را می‌آورند و  به کارخانه‌ها مواد اولیه را می‌رسانند و دوباره از کارخانه‌ها محصولات تولیدی را به مغازه‌ها می‌رسانند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، باید تشکر کنیم.

باید تشکر کنیم از کارکنان بخش ریل و هواپیمایی که محصولات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند، پروازهای لازم را انجام می‌دهند و باید تشکر کنیم از بخش اقتصادمان که نیازمندی‌ها را از لحاظ اقتصادی تامین می‌کنند.

 آنچه برای دارو و درمان مردم و برای مواد شوینده ضرورت دارد که ما از خارج تامین کنیم بدون استثنا ارز آن تامین می‌شود علیرغم اینکه ما مشکلات داریم و آنجایی که لازم است هواپیمای ما می‌رود و مواد لازم یا تجهیزات لازم پزشکی را وارد کشور می‌کند، ما از همه اینها باید تشکر و سپاسگزاری کنیم به خاطر کار عظیم و بزرگی که دارد انجام می‌گیرد.

در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان و کار غربالگری هم یک کار خوبی در کشور انجام گرفته و امروز تقریبا شناسایی می‌کنیم که چه کسانی به مراقبت بیشتر نیازمند هستند و یا لازم است که حتما باید در خانه بمانند ، چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند و چه کسانی باید در بخش‌ مراقبت‌های ویژه باشند. یعنی غربالگری پیشاپیش به ما کمک می‌کند ما یک قدم جلو برمی‌داریم نسبت به آینده ۵ یا ۱۰ روز آینده. کار مجموعه کادر پزشکی ما هم کار عظیم و بزرگی بوده در سراسر کشور تلاش می‌کنند.

این خبر تکمیل می‌شود..

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه