ارسال به دیگران پرینت

حمله مجدد موشکی به پایگاه التاجی در عراق

رسانه های عراق امروز (شنبه) از حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی «التاجی»، واقع در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد خبر دادند.

حمله مجدد موشکی به پایگاه التاجی در عراق

 رسانه های عراق امروز (شنبه) از حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی «التاجی»، واقع در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد خبر دادند.

تلویزیون «العهد» ارگان خبری گروه مقاومت عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی) لحظاتی قبل در خبری فوری اعلام کرد که پایگاه التاجی که بخشی از نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند در معرض حملات با کاتیوشا قرار گرفت.

گفته می شود در جریان این موشک باران ۳۳ کاتیوشا به سمت پایگاه امریکایی شلیک شده است 

این رسانه به حجم خسارات های انسانی و مادی در این پایگاه در نتیجه این حمله راکتی اشاره ای نکرده است.

بر اساس اعلام برخی منابع عراقی نیروهای امنیتی این کشور ۲۳ موشک کاتیوشا را نیز قبل از شلیک به سمت پایگاه امریکایی شناسایی و کشف کرده اند.

چهارشنبه شب گذشته از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات مشکوک چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی با یک خودروی (کیا مدل بانکو) که سکوی پرتاب راکت ها را حمل می کرده صورت گرفت و برخلاف ادعاهای آمریکایی ها، گروه های مقاومت مسئولیت حمله به این پایگاه را نپذیرفتند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی سرگل ارسالی در

      مرگ بر آمریکا حرام زاده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه