ارسال به دیگران پرینت

سردار ، تحلیل نکنید، کمک کنید آسیب کاهش یابد

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفته است: «برای این ویروس گمانی اولیه وجود داشته که یک طغیان طبیعی و بدون دخالت انسان و یا یک نشت آزمایشگاهی از آزمایشگاه ووهان چین بوده است و گمانه زنی سوم این است که این ویروس یک مدلی از جنگ بیولوژیک باشد».

سردار ، تحلیل نکنید، کمک کنید آسیب کاهش یابد

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفته است: 

«برای این ویروس گمانی اولیه وجود داشته که یک طغیان طبیعی و بدون دخالت انسان و یا یک نشت آزمایشگاهی از آزمایشگاه ووهان چین بوده است و گمانه زنی سوم این است که این ویروس یک مدلی از جنگ بیولوژیک باشد».

-به نظر می‌رسد سردار جلالی خود را بیشتر مسئول تحلیل پدافندی می‌داند تا پدافند غیرعامل زیرا در تعریف پدافند غیرعامل آمده است:

«به کلیه اقداماتی و برنامه هائی اتلاق می گردد که بدون بهره گیری از سلاح ، به منظور کاهش آسیب پذیری ، افزایش پایداری ، استمرار خدمات ، تسهیل مدیریت بحران و بازدارندگی در مواجهه با تهدید ، تهاجم و بحران درمواجهه با تهدیدات غیر فیزیکی یا جنگهای نرم  مطرح است ».

-بنابراین در شرایطی که با افزایش قربانیان و سیرصعودی آمار مبتلایان روبروییم جناب سردار  بفرمایند به عنوان مسئول پدافند غیرعامل چه برنامه‌ای دارند؟! کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری را چگونه می‌خواهند ممکن سازند؟! 

-برای تشخیص مقصر بروز بحران و‌کشف توطئه کشور ذخایر ارزشمندی چون کیهان، رائفی‌پور و‌ طالب‌زاده دارد و جمعیت بالقوه‌ای که بعد از بحران در اجتماعی میلیونی آرزوی مرگ را متوجه تولیدکنندگان کرونا کنند اما جناب سردار پدافندغیرعامل، شرلوک‌هلمز نیست، تحلیلگر نیست و اگر عنوان غیرعامل دارد یعنی قرار نیست برای مقابله به تجهیزات نظامی متکی باشد نه اینکه تحلیل بدهد و‌عاملیت نداشته باشد. پدافند غیرعامل باید عاملیت کاهش بحران و‌کاستن از سیرصعودی بحران را داشته باشد بنابراین تحلیل را بگذارید برای بعد از بحران الان آستین بالابزنید برای کمک به کادرپزشکی، مردم، آموزش و ....

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه