ارسال به دیگران پرینت

ویروس کرونا:

نخستین مورد مرگ در خارج از آسیا در فرانسه به ثبت رسید

وزارت بهداشت فرانسه، روز شنبه ۱۵ فوریه/۲۶ بهمن، نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تائید کرد. این نخستین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در خارج از قاره آسیا است. شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای آسیایی از مرز ۱۵۰۰ نفر عبور کرد. نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم در قاره آفریقا در کشور مصر مورد شناسایی قرار گرفت.

 نخستین مورد مرگ در خارج از آسیا در فرانسه به ثبت رسید

وزارت بهداشت فرانسه، روز شنبه ۱۵ فوریه/۲۶ بهمن، نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تائید کرد. این نخستین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در خارج از قاره آسیا است. شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای آسیایی از مرز ۱۵۰۰ نفر عبور کرد. نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم در قاره آفریقا در کشور مصر مورد شناسایی قرار گرفت

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فرانسه، یک گردشگر چینی، ۸۰ ساله، که بدلیل ابتلا به ویروس کرونا، از روز ۲۵ ژانویه، در بیمارستانی در پاریس بستری بود، پس از ۲۰ روز، عصر روز جمعه ۱۴ فوریه، درگذشت.

این گردشگر چینی، ساکن استان هوبی، مرکز شیوع ویروس کرونا، روز ۱۶ ژانویه (حدود یک ماه پیش)، به همراه دخترش وارد فرانسه شده بود.

دختر این گردشگر چینی هم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است اما به گفته وزیر بهداشت فرانسه وضعیت جسمانی وی نگران کننده نیست و به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، در روز ۲۴ ژانویه، مورد شناسایی قرار گرفت.

 

تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه به ثبت رسیده است که ۴ تن از این بیماران مورد مداوا قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

یک پزشک عمومی در فرانسه هم که یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا را مورد معاینه قرار داده بود، از جمله این مبتلایان است. هنوز شش تن دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند.

ویروس کرونا به قاره آفریقا هم رسید

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، روز شنبه ۱۵ فوریه/۲۶ بهمن، در کشور مصر، شناسایی شد. این نخستین مورد ابتلا به این ویروس در قاره آفریقا است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین بالغ بر ۶۶ هزار نفر برآورد می‌شود. تاکنون، بیش از ۱۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

بیش از ۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در خارج از کشور چین و در سی کشور دیگر در جهان شناسایی شده است.

اما عمده‌ترین مکانی که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده، کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» است که ۲۸۵ نفر از مسافران آن به این ویروس آلوده شدند.

کشتی دایموند پرنسس، حامل ۳۷۰۰ مسافر، پس از آنکه به سواحل ژاپن رسید، تمامی مسافران آن به دلیل احتمال به آلوده بودن به ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه