ارسال به دیگران پرینت

چرا همه چی را عادی جلوه می‌دهید؟

شاید ما اشتباه می‌کنیم. در شرایط عادی است که اجازه ورود مسافرها به شهرهای مختلف را نمی‌دهند و پلاک‌های غیر بومی را به خانه‌هایشان بر می‌گردانند.

چرا همه چی را عادی جلوه می‌دهید؟

«نقی» پایتخت کشتی فینال پیشکسوتان ایران را باخته بود. وقتی به خانه آمد اهالی خانه با او عادی برخورد کردند، انگار نه انگار او یک کشتی مهم را باخته است.

نقی معمولی با دیدن این صحنه با حالتی عصبانی خطاب به اهالی خانواده گفت:« چرا دارین منو بازی میدین شما/ چرا دارید همه چی رو عادی جلوه میدین/ چرا دارید منو صحنه سازی درست می‌کنید/من باختم/بدم باختم/ من آبروی کشور منو بردم»

فکر می‌کنم این روزها همه حس «نقی» را داریم وقتی که مسؤولان می‌گویند شرایط عادی است یا از شنبه شرایط عادی می‌شود. واقعا چرا دارید همه چی را عادی جلوه می‌دهید؟

واقعا الان کرونا در کشور به مرحله‌ای رسیده است که اداره‌ها می‌توانند به صورت عادی کار خود را انجام دهند و کارمندان مثل دوران قبل از کرونا به سرکار بروند و زندگی‌شان را ادامه دهند؟ اگر واقعا شرایط عادی است و همه چیز گل و بلبل است، خوب جلسات مجلس را از سر بگیرید یا هیات دولت به جای کاخ سعدآباد در پاستور جلسه خود را برگزار کنند. شرایط عادی شده است دیگر!

در زمان جنگ وقتی رادیو اعلام می‌کرد شرایط عادی است یعنی دیگر خطر حمله هوایی از سوی عراق وجود نداشت. الان برگشتن ساعت کاری اداره‌ها به حالت عادی یعنی اینکه دیگر کرونا وجود ندارد؟ البته که دارد، پرخطرتر از گذشته!

شاید ما اشتباه می‌کنیم. در شرایط عادی است که اجازه ورود مسافرها به شهرهای مختلف را نمی‌دهند و پلاک‌های غیر بومی را به خانه‌هایشان بر می‌گردانند.

اینکه شرایط کشور را عادی جلوه بدهید نشان درایت و مدیریت شما نیست. شرایط ایران و جهان عادی نیست. یک ویروس از ناکجاآباد به جان مردم افتاده است. تنها راه شکست این طالع نحس هم اعمال شرایط ویژه در کشور، کنترل و رفت و آمدها و قرنطینه کردن شهرهاست.

عادی جلوه دادن شرایط یعنی ترافیک جاده شمال. یعنی خروج مردم از شهرها برای رفتن به مسافرت یعنی جدی نگرفتن کرونا. برخی فکر می‌کنند اگر شرایط ویژه اعلام کنند، متهم به سوءمدیریت می‌شود. نه آقاجان، وقتی به سوءمدیریت متهم می‌شوید که نتوانید شرایط را مدیریت کنید.

زالی به عنوان فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران می‌گوید:«مخالف تغییر ساعات کاری ادارات به حالت عادی هستیم. کاهش ساعت کاری با هدف صیانت از سلامت آحاد شهروندی، کاهش سرایت پذیری و کاهش تردد در سطح شهر انجام شد.» حالا معلوم نیست چگونه دستور عادی سازی صادر می‌شود؟!

مردم دولتمردان را بر اساس اعلام شرایط عادی قضاوت نمی‌کنند. آنها را برا اساس اخباری که از شهرهای مختلف می‌رسد. بر اساس تعداد مبتلایان به کرونا و مرگ و میر آنها قضاوت می‌کنند. مردم وقتی ماسک و مایع ضدعفونی کننده پیدا نمی‌کنند، مسؤولین را قضاوت می‌کنند.

الان یک هفته از شنبه‌ای که رییس جهور گفت از شنبه شرایط کشور عادی می‌شود گذشته است و شرایط برای ما مردم هنوز عادی نیست. لطفا عادی‌ساری نکنید!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه