ارسال به دیگران پرینت

برای تقدیر از تمامی پرستاران شجاع و فداکار هنرستانی در گیلان به نام "نرجس خانعلی‌زاده" بازسازی و تجهیز می‌شود

سازمانهای مردم نهاد یا سازمان‌های غیر دولتی، طیف وسیعی از موسسات، تشکل ها، انجمن ها و بطور کلی بخشی از نهادهای مدنی غیردولتی را در بر می گیرد که توسط مردم شکل گرفته و با مشارکت و همکاری مردم در جهت رفع محرومیت‌های اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی و تحقق عدالت اجتماعی فعالیت می کنند.

برای تقدیر از تمامی پرستاران شجاع و فداکار هنرستانی در گیلان به نام "نرجس خانعلی‌زاده" بازسازی و تجهیز می‌شود

سازمانهای مردم نهاد یا سازمان‌های غیر دولتی، طیف وسیعی از موسسات، تشکل ها، انجمن ها و بطور کلی بخشی از نهادهای مدنی غیردولتی را در بر می گیرد که توسط مردم شکل گرفته و با مشارکت و همکاری مردم در جهت رفع محرومیت‌های اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی و تحقق عدالت اجتماعی فعالیت می کنند. در سال های اخیر سازمان‌های مردم نهاد در ایران که بر آمده از دل مردم هستند موفق شده اند به عنوان نزدیک‌ترین گروه اجتماعی به مردم در مواقع بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و همچنین تقویت روحیه عمومی نقش موثری و فعالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی داشته‌ باشند به طوری که در برخی مواقع نقش‌ها آنها به عنوان یاری دهنده به مردم از دیگر تشکل‌های دولتی موثر تر و پر رنگ تر بوده است. بر مبنای چنین پشتوانه و اعتماد مردمی  در صورتی که نهادهای قدرت به سمن ها اعتماد کنند و با در اختیار قرار دادن به موقع اطلاعات و آمار به سمن‌ها، آنها می‌توانند در کمترین زمان ممکن گروه‌های هدف درگیر با بحران را شناسایی کرده و با یک کار شبکه‌ای و تشکیلای قوی در جهت کمک رسانی به آنها برنامه ریزی کنند.

در حقیقت، یکی از امتیازات ویژه سمن‌ها دسترسی به نیروهای داوطلب هدف‌مند و تشکیل تیم‌های آموزش دیده است و با این ویژگی سمن‌ها در این شرایط بسیار موثر تر از ستاد های بحران می توانند در جهت کمک به گروه‌های هدف سازمان دهی شوند تا به موقع مواد و تجهیزات را توزیع کنند و یا در زمینه آموزش رو در رو فعالیت کنند. علاوه بر این، توزیع بسته های بهداشتی و غذایی میان افرادی که به دلیل شیوع بیماری در قرنطینه هستند و یا منبع در آمدی خود را به صورت موقت از دست داده اند از دیگر موارد کارایی سمن‌ها در  شرایط بحران هستند. 

سمن ها هم چنین در تقویت روحیه عمومی میان مردم و نیز کسانی که در این بحران مشغول کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی به مردم هستند می‌تواند بسیار موثر باشند، به طور مثال گرامیداشت و تقویت روحیه پزشکان و کادر درمانی و تشویق عموم به همراهی و حمایت از آنها یکی از زمینه های فعالیت سمن ها می باشد. 

موسسه‌مردم‌نهاد مهرگیتی یکی از سمن‌ها فعال در حوزه آموزش و مدرسه سازی است و تا کنون بیش از ۳۵۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار استان‌های مختلف ساخته یا در حال ساخت دارد. این موسسه در سال‌‌های اخیر و در زمان بروز بحران‌های مختلف سعی کرده تا همیشه در کنار مردم بوده و در حد توان خود کمک رسانی کند. در شرایط کنونی که ویروس کرونا سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند این موسسه مردم نهاد تصمیم گرفته است با یاری همراهان خود، به نام و یاد «نرجس خانعلی‌زاده» و تمامی پرستاران شجاع و فداکار ایرانی، هنرستانی دخترانه در رودسر گیلان را بازسازی و تجهیز می‌کند.

باشد که دختران میهنمان زیر سقف این هنرستان با یاد نرجس عزیز درس عشق و ایثار را فرا گیرند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه