ارسال به دیگران پرینت

دروس حوزه های علمیه تا عادی شدن شرایط کشور تعطیل شد

معاونت آموزش حوزه های علمیه در اطلاعیه ای از تعطیلی دروس به صورت تجمعی و انبوه در تمام سطوح و مقاطع تا برطرف شدن شرایط کنونی جامعه به لحاظ شیوع بیماری کرونا خبر داد.

دروس حوزه های علمیه تا عادی شدن شرایط کشور تعطیل شد

معاونت آموزش حوزه های علمیه در اطلاعیه ای از تعطیلی دروس به صورت تجمعی و انبوه در تمام سطوح و مقاطع تا برطرف شدن شرایط کنونی جامعه به لحاظ شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش شفقنا، در اطلاعیه معاونت آموزش حوزه های علمیه آمده است: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به ویژه آنگاه که جان انسانها در معرض تهدید باشد، و لزوم پیشتازی حوزه‌‌ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و نیز ضرورت حضور طلاب و روحانیت در صحنه امداد به مردم و آسیب دیدگان در همه ابعاد مادی و روحی و معنوی، نکاتی به عنوان تاکید و توصیه، محضر طلاب، اساتید، مدیریت‌‌های استانی و مدارس تقدیم می‌‌شود:

۱ – تعطیلی درس‌‌ها به صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرائط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.

۲- مسئولان و مدیران حوزه‌‌ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت‌‌های آموزشی و علمی طلاب در هیچ یک از سطوح متوقف نگردد بلکه با استفاده از شیوه‌‌های جایگزین (تدریس از راه دور، استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی داخلی، بهره گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه‌‌ها و …) فعالیت‌‌های علمی طلاب به گونه‌‌ای ساماندهی شود که حتی‌‌الامکان برنامه‌‌های تمام سال محقق و عقب ماندگی‌‌های احتمالی جبران گردد. روشن است تمام فعالیت‌‌های جایگزین تا رسیدن به شرائط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می‌‌گردد.

۳- مدیریت‌‌های استانی، حسب اقتضائات منطقه‌‌ای با لحاظ تمام جوانب و رعایت مصالح، نسبت به کمیت تعطیلات و نحوه فعالیت‌‌های آموزشی و علمی طلاب، تصمیم‌‌گیری کنند.

۴- حوزه‌‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی‌‌ها در کنار مردم عزیز بوده و هست. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است حوزه‌‌های علمیه وظیفه خود می‌‌داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرار گرفته‌‌اند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند. همین جا فرصت را مغتنم شمرده از همه مدیران و استادان و همکارانی که زمینه تداوم آموزش و برنامه‌‌ها را فراهم آوردند به ویژه از اساتید سطوح عالی و خارج قم که به ارائه درس‌‌ها از طریق فضای مجازی و ارتباط با شاگردان خود اهتمام ورزیدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌‌نماییم.

همچنین از همه طلابی که به صورت گروه‌‌های جهادی متعدد، در عرصه مبارزه با کرونا و امداد و مشاوره به نیازمندان در بیمارستان‌‌ها و نیز در میدان امداد به سیل‌‌زدگان حضور یافته، به خدمت‌‌رسانی مشغول شده‌‌اند تشکر و سپاسگزاری می‌‌شود.

 انتظار می‌‌رود به پاس زحمات این عزیزان همه دست اندرکاران امور آموزشی و مسئولان ذی ربط استانی و مدارس، ضمن ارج نهادن به این از خود گذشتگی‌‌ها و ایثار، آنان را مورد لطف و عنایت قرار داده، در امور آموزشی تسهیلات لازم را نسبت به آنان اعمال نمایند.

۵. بزودی دستور العمل جامع امتحانات و دیگر امور آموزشی نیز ابلاغ خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه