ارسال به دیگران پرینت

وای به حال آنکه دروغ می‌گوید!

آقای امیرآبادی باید به صورت شفاف به مردم و دستگاه‌های مسؤول بگوید این آمار را از کجا آورده است؟ چه کسی یا کسانی به او گفته‌اند که 50 نفر در قم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند؟

وای به حال آنکه دروغ می‌گوید!

 مصطفی داننده- وقتی خبرنگاران در راهروی مجلس، امیرآبادی نماینده قم در پارلمان را دیدند، فکر نمی‌کردند صحبت‌های او تبدیل به یک زلزله خبری در ایران شود. مرگ 50 نفر در قم به دلیل ابتلا به کرونا!

این نماینده مجلس که اتفاقا به مجلس یازدهم هم راه پیدا کرده است گفته است:« وزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند.  تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.»

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت که در نشست خبری سخنگوی دولت حضور داشت به سرعت پاسخ آقای نماینده را داد و گفت:« از دیروز تا امروز ۴ نفر به جمع فوت شدگان اضافه شده است و به ۱۲ نفر رسیده است. افراد مبتلا که تست آن‌ها مثبت شده نیز ۵۹ الی ۶۱ نفر است. اگر تعداد فوت شدگان قم نصف یا حتی یک چهارم این عدد هم باشد، استعفا می‌دهم .»

واقعا در این میان چه کسی راست می‌گوید؟ وزارت بهداشت یا آقای نماینده؟

اگر صحبت‌های امیرآبادی راست باشد که باید وزیر و تمام معاونان وزارت بهداشت و یا حتی بالاتر دولت به خاطر این پنهان‌کاری بزرگ و عدم مدیریت صحیح استعفا دهند.

واقعا اگر طی چند روز 50 نفر در قم به دلیل کرونا جان خود از دست داده‌ باشند، نشان از یک بحران مدیریت در کشور است. این بحران به شدت خطرناک تر از کروناست.

این حجم از پنهان‌کاری اصلا قابل قبول نیست. جان آدم، قیمت سیب زمینی یا پیاز نیست که اینقدر ساده با آن برخورد می‌کنند. مرگ 50 نفر یعنی طی روزهای آنیده باید منتظر فاجعه‌ای بزرگ‌تر در قم و دیگر استان‌ها باشیم. این 50 نفر شاید 5 هزار نفر را درگیر کرونا کرده باشند. شاید بیماری را از قم به شهرهای دیگر منتقل کرده باشند.

بالا نوشتم استعفا اما نه اگر پنهان‌کاری راست باشد لایق محاکمه است. محاکمه‌ای که همه مردم شاهد آن باشند.

حالا اگر حرف‌های  وزارت بهداشت در مورد فوت‌شدگان کرونا راست باشد و آمار آقای نماینده اشتباه، چه باید کرد؟ امیرآبادی هم باید محاکمه شود و از نمایندگی این دوره و دوره بعد استفعا دهد. مگر می‌شود نماینده یک شهر که به عنوان وکیل مردم به مجلس راه پیدا می‌کند، بدون تحقیق وبر اساس شنیده‌ها، جو جامعه را این چنین ملتهب کند.

آقای امیرآبادی باید به صورت شفاف به مردم و دستگاه‌های مسؤول بگوید این آمار را از کجا آورده است؟ چه کسی یا کسانی به او گفته‌اند که 50 نفر در قم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند؟ نکند منبع او کانال‌های تلگرامی است که هر روز آمارهای تخیلی از کرونا به مردم ارائه می‌دهند؟

نکند خدای ناکرده این آمار، به خاطر تسویه حساب‌های سیاسی با دولت باشد؟ نکند به دنبال کاسبی از کرونا برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

جان مردم از همه چیز مهم‌تر است. لطفا با جان مردم را فدای بازی‌های سیاسی نکنید.

همانطور که در سوره مرسلات آمده است «وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبِینَ». مقام‌های مسؤول باید هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند و ببینند چه کسی راست می‌گوید؟ بعد از مشخص شدن حقیقت باید گفت: وای به حال آنکه دروغ می‌گوید! 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه