ارسال به دیگران پرینت

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب

شورای اروپا در بیانیه‌ای اظهار کرد، رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از همه طرف‌های حاضر در درگیری سوریه خواستند فورا خصومت‌ها در ادلب را پایان دهند.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ادلب

 در این بیانیه آمده است: حمله نظامی اخیر از سوی نیروهای دولت سوریه و حامیان آن که به رنج انسانی بزرگی منجر شد، غیرقابل پذیرش است. اتحادیه اروپا از همه طرف‌ها می‌خواهد که فورا خصومت‌ها را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بیانیه شورای اروپا تاکید می‌کند که "اتحادیه اروپا با قوی‌ترین عبارات ممکن درخواست خود را از همه طرف‌ها برای برقراری آتش‌بسی پایدار که حفاظت از غیرنظامیان را تضمین کرده و تعهدات آنان طبق تفاهم‌نامه 17 سپتامبر 2018 در سوچی را کاملا اجرایی کند، تکرار می‌کند."

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا از همه طرف‌های این درگیری درخواست می‌کند که الزاماتشان را تحت قوانین بشری بین‌المللی و حقوق بشر بین‌المللی کاملا رعایت کنند و  اجازه دسترسی بدون مانع و مستقیم به کمک‌های بشردوستانه را به افراد نیازمند بدهند.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان می‌کند: مواخذه به دلیل نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی بیشترین اهمیت را دارد. به همین دلیل اتحادیه اروپا بر درخواستش برای ارجاع وضعیت سوریه به دیوان کیفری بین‌المللی تاکید می‌کند. اتحادیه اروپا به تقویت کمک‌های بشردوستانه خود برای آسیب‌پذیرترین قشر غیرنظامی ادلب متعهد است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه