ارسال به دیگران پرینت

احتمال لیست ندادن اصلاح طلبان بالا رفت

دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه راهبرد ما فعلا عدم ارائه لیست است، تاکید کرد: چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آن را اعلام می‌کنیم در غیراینصورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم.

احتمال لیست ندادن اصلاح طلبان بالا رفت

دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه راهبرد ما فعلا عدم ارائه لیست است، تاکید کرد: چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آن را اعلام می‌کنیم در غیراینصورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم.

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، درباره تاثیر تاییدصلاحیت حدود ۲ هزارنفر از داوطلبان در آخرین بررسی شورای نگهبان بر کیفیت مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات، گفت: اصلاح‌طلبان هنگام نام‌نویسی انتخابات مجلس برای همه نیروهای خود در سراسر کشور فراخوان داد و از همه برای شرکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد. باتوجه به راهبرد مصوب اصلاح‌طلبان، باید بررسی کنیم که چند نفر از ردصلاحیت‌شدگان به انتخابات برمی‌گردند و چه تعداد از نیروهای شاخص ما حضور دارند.

دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر تغییر معناداری نسبت قبل اتفاق نیافتاده باشد، در راهبرد مصوب و اعلام شده اصلاح طلبان هم تغییری ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: راهبرد ما فعلا عدم ارائه لیست است که در همان موج اولیه ردصلاحیت‌ها اعلام کردیم. چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آن را می‌کنیم در غیر این صورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم.

منصوری افزود: اطلاعاتی که به ما رسیده حاکی از آن است که تغییر ملموسی در وضعیت ردصلاحیت شدگان ایجاد نشده است؛ اما همچنان آخرین وضعیت داوطلبان اصلاح‌طلب حوزه‌های انتخابیه تهران و سراسر کشور پیگیری می‌کنیم. تا آخرین تغییرات منتظر می‌مانیم و بعد از بررسی شرایط، در نخستین جلسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان آخرین راهبرد را اعلام می‌کنیم.

احضار پروانه سلحشوری نقض قانون است

منصوری در ادامه به احضار «پروانه سلحشوری» عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه اشاره کرد و افزود: طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، نمایندگان در طول دوره نمایندگی از درجه‌ای از مصونیت برخوردارند که بتوانند به وظایف خود عمل کنند، بنابراین احضار خانم سلحشوری نقض قانون است. با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم این نوع برخوردها عملا بر فضای انتخابات تاثیر منفی خواهد گذاشت.

حزب ندا فراخوان انتخاباتی داد

 حزب ندای ایرانیان به دبیرکلی سیدصادق خرازی طی فراخوانی تصریح داشت که در راستای اهداف شکل گیری خود برای معرفی جوانان متخصص، پاکدست، خلاق و تحول طلب در عرصه های مدیریتی کشور برای اصلاح ساختارهای فرسوده و پیرسالار قصد معرفی و حمایت از کاندیداهای متولد پس از انقلاب اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد.

بر اساس آنچه  فارس نوشته است، در اطلاعیه این حزب آمده که بدینوسیله از تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده که پس ۲۲ بهمن ۵۷ متولد شده، دارای گرایش‌های اصلاح و تحول خواهی و تخصص در حوزه های کاری و علمی هستند و تمایل دارند مورد حمایت حزب قرار گیرند، دعوت می شود رزومه علمی، سیاسی، اجتماعی و کاری خود را حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه به آدرس زیر ارسال کنند.

احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب

همچنین جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، با بیان آنکه در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، رقابت‌های انتخاباتی مجلس تحت تاثیر مسائل طایفه‌ای است؛ گفت: بنابراین در این مناطق انتخابات رقابتی است. اما در شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد، تبریز و اصفهان رقابت سیاسی بین دو جناح اصلی کشور است که انتخابات را پرشور می‌کند.

بنابر آنچه ایسنا نوشته است، وی افزود: البته باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان صبر کنیم،‌ به نظر می‌رسد احتمال اینکه افرادی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب در این انتخابات تایید شوند وجود دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: تجربه یکی دو دوره اخیر نشان داده فضای اجتماعی پرشور برای انتخابات معمولاً یکی دو هفته آخر شکل می‌گیرد، لذا به نظرم هنوز دیر نیست و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز احتمالاً تا آن موقع به نتیجه می‌رسد و کمک می‌کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود.

میرزایی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها، رقابت‌های انتخاباتی دو قطبی نیست، تاکید کرد: اصولگرایان به دنبال این هستند که در مناطقی که اصلاح‌طلبان حضور ندارند دو لیست پایداری و اصولگرایی ارائه شود تا نوعی دو قطبی داخلی شکل گیرد. دوقطبی‌های انتخاباتی، مقطعی، زودگذر و سیاسی هستند و نه تنها اثر مخرب ندارند بلکه سودمند به نفع مشارکت خواهند بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه