ارسال به دیگران پرینت

افزایش مخالفت‌ها در پارلمان اردن با واردات گاز از فلسطین اشغالی

یک عضو مسیحی پارلمان اردن بشدت از لغو قرارداد واردات گاز از فلسطین اشغالی حمایت کرد و حتی مردم را به منفجر کردن خط لوله گاز ترغیب کرد.

افزایش مخالفت‌ها در پارلمان اردن با واردات گاز از فلسطین اشغالی

۵۵آنلاین :

یک عضو پارلمان اردن روز چهارشنبه خواستار بمب گذاری در خط لوله انتقال گاز رژیم صهیونیستی به اردن شد و از اردنی‌ها خواست عهدنامه‌ای را امضا کنند تا اجازه عبور گاز این رژیم به داخل خاک اردن را ندهند.

روزنامه الحیات گزارش داد، «طارق خوری» عضو مسیحی پارلمان اردن طی نطقی در کنفرانس امضای عهدنامه که توسط فراکسیون اسلام‌گراهای پارلمان این کشور درباره توافق گاز با اسرائیل برگزار شد گفت: هر کس در اردن آزاد است تا جان خود و فرزندانش را فدای انفجار هر خط لوله انتقال گاز اسرائیل به داخل خاک اردن کند. ما همه آماده شهادتیم و عهدنامه‌ای را امضا می‌کنیم تا هرگز اجازه ندهیم این خط لوله یک سانتی متر از خاک اردن عبور کند.

شرکت ملی برق اردن در سپتامبر 2016 ( مهر ماه 1395 ) قراردادی برای واردات حدود 45 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به‌مدت 15 سال امضا کرد که ارزش این قرارداد 15 میلیارد دلار اعلام شد.

به موجب یک قرارداد دیگر برای واردات گاز، شرکت دیلیک رژیم صهیونیستی در مارس 2017 اعلام کرد که صادرات گاز به اردن از یک چاه دریایی را آغاز کرده است. به گفته شرکت دیلیک صادرات گاز رژیم صهیونیستی به اردن در ژانویه 2017 آغاز شد. این شرکت بخشی از مجموعه شرکت‌هایی است که مامور توسعه مخازن گاز دریایی فلسطین اشغالی هستند.

احتمال سلب اعتماد از دولت اردن

صالح العرموطی، عضو فراکسیون پارلمانی الاصلاح هم که مرکب از چهارده عضو پارلمان اردن است این قرارداد را از لحاظ قانونی، سیاسی و اخلاقی و از جانب مردم اردن مردود توصیف کرد.

وی افزود: اگر دولت قرارداد مذکور را لغو نکند ما از دولت سلب اعتماد می‌کنیم. چون رویکرد کلی پارلمان سلب اعتماد از دولت و محاکمه وزرای مسئول امضای این توافق است و این حق قانونی است زیرا پارلمان در رد این قرارداد اتفاق نظر دارد.

پارلمان اردن بیست و ششم مارس گذشته (فروردین 98) از دولت این کشور خواست قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن در آن زمان گفت: توافق گازی با دشمن اشغالگر از سوی ملت و پارلمان مردود است و نظر دادگاه قانون اساسی درباره صلاحیت پارلمان برای اعلام نظر درخصوص قرارداد گازی با اسرائیل هر چه باشد دولت باید آن را لغو کند.

اردنی‌ها در مقطع اخیر بارها در مخالفت با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های دولت در قبال این قرارداد در امان پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه