ارسال به دیگران پرینت

استارت‌آپ‌ها به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند

یک فعال استارت‌آپی در حوزه اکوسیستم اظهار کرد: حمایت‌هایی که در حوزه کسب و کارهای نوپا می‌شود، نسبت به ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

استارت‌آپ‌ها به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند

۵۵آنلاین :

سیدجمال یوسفی در حاشیه اولین رویداد استارت‌آپی محصولات کشاورزی با محوریت محصولات سالم (مکس) با اشاره به ‌اینکه استارت‌آپ‌ها یک موضوع جدید است که در هزاره سوم مطرح شد و بعدها به سبکی از زندگی تبدیل شد، گفت: استارت‌آپ به کسب و کارهای نوپایی اطلاق می‌شود که به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند را به مشتریان و جامعه هدف خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: این استارت‌آپ‌ها ظرفیت این را دارند که سریع رشد کنند و طبیعی است که اگر کاری رشد سریع داشته باشد ضریب شکست‌پذیری‌شان بالا می‌رود و بالای ۹۵ درصد استارت‌آپ در دنیا منجر به شکست می‌شود؛ چرا که نمی‌توانند محصول مناسبی را تولید کنند و یا محصول تولید شده توسط آن‌ها تقاضایی ندارد.

این فعال حوزه اکوسیستم با اشاره به جنس افرادی که از استارت‌آپ‌ها ثروتمند می‌شود وغالبا سن پایینی هم دارند، تصریح کرد: در ایران وضعیت ما با توجه به اینکه این تفکر جدید ورود پیدا کرده است و اینکه درسهولت کسب و کار در رده پایینی قرار دارد، اتفاقات و رویدادهای استارتاپ ها به لحاظ کمی خوب است ولی در قیاس با کشورهای پیشرو ضعف خیلی داریم. همچنین به لحاظ سایر شئونات کسب و کارمان آن انتظاری که در اولش وجود دارد اتفاق افتاده است ولی همین اتفاقاتی هم که هست در سطح قابل قبولی است.

وی خاطرنشان کرد: اکوسیستم استارت‌آپی کشور در مرحله جنینی است و ما هنوز به آن مرحله بلوغ نرسیده‌ایم به همین خاطر هم زمان میبرد تا اتفاقاتی بیفتد ولی مردم ما به لحاظ فرهنگی به شدت با تکنولوژی های نوین انطباق پذیر هستند و این است که امیدواری زیادی است که اگر دستگاههای تاثیر گذار یک مقدار کارها را تسهیل و از دخالت ها کاهش بدهند و مشکلات زیر ساختی را برطرف کنند آن جهشی که مدنظر است به حد کمال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از استارت‌آپ‌های موفق می‌توان به اسنپ اشاره کرد، گفت: این استارت‌آپ خیلی رشد خوبی داشته و ارزشش به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین دی‌جی کالا و بامیلو کاملا جا افتاده است و برخی از این استارت‌آپ‌ها اشتغال‌زایی بالایی داشته‌اند و هزینه‌ها را تا میزان پایینی کاهش داده‌اند و مردم به خدمات ارائه شده اطمینان دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان مستعد در کشور زیاد هستند، گفت: اما به لحاظ آموزش به دلیل اینکه ما تک‌بعدی با دانشجویان ما برخورد می‌شود یک مقدار ریسک‌پذیری و خلاقیت در افراد ضعیف است و باید از کودکی خلاقیت به آن‌ها آموخته شود تا وقتی وارد بازار کار می‌شوند موفق‌تر عمل کنند و باید این موضوعات در مدارس ما آموزش داده شود.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه