ارسال به دیگران پرینت

نرخ بیکاری کانادا تک رقمی ماند

تا پایان ماه اکتبر نرخ بیکاری کانادا به ۸.۹ درصد رسید.

نرخ بیکاری کانادا تک رقمی ماند

 به دنبال بازگشایی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه کاهش سرعت شیوع کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه اکتبر با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۸.۹ درصد رسید. این نرخ بیکاری که کمترین نرخ بیکاری پنج ماه اخیر محسوب می شود پس از آن رقم خورد که در این ماه ۸۳ هزار نفر دیگر شاغل شدند که از این تعداد، ۶۹ هزار شغل تمام وقت و ۱۴ هزار شغل پاره وقت بوده است.  

طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۵.۲ درصد رسیده که ۰.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. هم چنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۸.۸ درصد رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

در بین مشاغل مختلف، بیشترین اشتغال زایی مربوط به بخش خدمات با ۴۳ هزار مورد بوده است و پس از آن نیز بخش ساخت و ساز با ۱۹ هزار فرصت شغلی و مراقبت های درمانی با ۱۶ هزار فرصت بوده است. به تفکیک استانی نیز در ماه سپتامبر بیشترین اشتغال زایی مربوط به استان اونتاریو بوده است. آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیز در رده های بعدی قرار دارند.

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه