ارسال به دیگران پرینت

نرخ بیکاری سوئد در حال دو رقمی شدن

نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه اسکاندیناوی یعنی سوئد افزایشی بوده است؛ به گونه ای که تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست، نرخ بیکاری با ۱.۹ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۸.۸ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری سوئد در حال دو رقمی شدن

 این نرخ بیکاری که ۰.۳ درصد بالاتر از پیش بینی های قبلی بوده است بالاترین نرخ بیکاری پنج ماه اخیر در این کشور محسوب می شود.  

طی این مدت شمار افراد بیکار سوئدی با ۱۱۴ هزار نفر افزایش به ۴۹۴ هزار نفر رسیده و این در حالی است که با کاهش ۸۹ هزار نفری شمار شاغلان، اکنون چهار میلیون و ۶۱۷ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

در همین مدت نرخ مشارکت در بازار کار با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۷۴.۴ درصد رسیده و نرخ اشتغال با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۶۸.۴ درصد قرار گرفته است.

متوسط نرخ بیکاری سوئد در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۹۵ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده طی این مدت مربوط به ژوئن سال ۱۹۹۷ با ۱۰.۵درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به ژوئیه ۱۹۸۹ با ۱.۳ درصد بوده است.

از سوی دیگر مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه آگوست با ۷۰۰۰ نفر افزایش به ۴۲۶ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح ۴.۶ درصدی برسد که بالاترین نرخ بیکاری این کشور در طول سه سال اخیر محسوب می‌شود.

 طی این مدت شمار شاغلان هلندی چهار هزار نفر بیشتر شده و به هشت میلیون و ۹۱۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۷۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۱۸ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۷.۹ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۳.۲ درصد بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه