ارسال به دیگران پرینت

نویسنده /نویسنده سیاه‌پوست بریتانیایی رکورد زد

رنی ادو لاج به عنوان نخستین نویسنده سیاه‌پوستی بریتانیایی به صدر فهرست کلی کتاب‌های پرفروش بریتانیا راه یافت.

 نویسنده /نویسنده سیاه‌پوست بریتانیایی رکورد زد

بر اساس اطلاعات «نلسن بوک اسکن»  کتاب «چرا دیگر با سفیدپوست‌ها درباره نژاد صحبت نمی‌کنم» به قلم رنی ادو لاج در رتبه نخست ۵۰ اثر پرفروش بریتانیا در هفته منتهی به سیزدهم ژوئن قرار گرفت.

به این ترتیب رنی ادو لاج به نخستین نویسنده سیاه‌پوست بریتانیایی تبدیل شد که از زمان آغاز فعالیت وبسایت «نیلسن بوک اسکن» یعنی از سال ۲۰۰۱ تاکنون، در رتبه نخست فهرست آثار پرفروش بریتانیا قرار می‌گیرد.

 درسال ۲۰۱۸ «‌میشل  اوباما» برای نوشتن کتاب خاطراتش با عنوان «شدن»، به عنوان نخستین نویسنده‌ی سیاه‌پوست رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب تمامی شاخه‌های‌ این فهرست را کسب کرد.

کتاب «چرا دیگر با سفیدپوست‌ها درباره نژاد صحبت نمی‌کنم» با موضوع نژاد برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و چندی پیش رکورد دیگری را برای رنی ادو لاج رقم زد.

این کتاب در هفته‌ی گذشته در رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی جلد کاغذی بریتانیا قرار گرفت و ادو لاج  را به نخستین نویسنده بریتانیایی سیاه‌پوستی تبدیل کرد که تاکنون به این جایگاه دست یافته است.

به مدت دوهفته، فهرست کتاب‌های پرفروش بریتانیا با شدت گرفتن جنبش اعتراضی «جان سیاه‌پوستان مهم است»‌ به آثار نویسندگان سیاهپوست اختصاص یافت.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه