ارسال به دیگران پرینت

انجمن‌های تئاتر، موسیقی و تجسمی معاونت هنری ارشاد ادغام می‌شوند؟

طرح ادغام انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر در معاونت هنری ارشاد مطرح شده؛ طرحی که هنوز به قطعیت اجرا نرسیده است.

انجمن‌های تئاتر، موسیقی و تجسمی معاونت هنری ارشاد ادغام می‌شوند؟

۵۵آنلاین :

چندی است که بر اساس اطلاعات کسب شده با نظر شخص سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادغام مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مؤسسه خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در دستور کار معاونت فرهنگی قرار گرفته است. گویا هدف از این ادغام اصلاح ساختار اداری و یا کاهش هزینه‌های دولتی است.

در همین مقطع زمانی که بحث ادغام ۳ مؤسسه در معاونت فرهنگی مطرح شده، این موضوع در معاونت هنری وزارتخانه هم مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، معاونت حقوقی و معاونت توسعه مدیریت و منابع در حال بررسی طرح ادغام انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر هستند.

انجمن‌های در معرض ادغام کدامند؟

انجمن هنرهای نمایشی ایران که بعد از انحلال انجمن نمایش در اداره‌کل هنرهای نمایشی شکل گرفت، ساز و کار مالی و اداری امور مربوطه به اداره‌کل هنرهای نمایشی و فعالیت‌های آن را بر عهده دارد.

انجمن موسیقی ایران نیز از سال ۱۳۶۴ تأسیس شد تا با بخش خصوصی در ارتباط بوده و مسئولیت ورود زیرساخت‌های موسیقی را برعهده گیرد و همچنین با تأسیس این انجمن مشکل قانونی دولت در تأمین حقوق و مزایا و نیز حمایت از بخش خصوصی مرتفع شود.

مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر هم در سال ۱۳۷۸ تأسیس و با عضویت افتخاری ۱۵ نفره، متولی برگزاری دوسالانه‌ها، جشنواره‌ها، کمک به حضور هنرمندان فعال و مطرح در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

مؤسسه توسعه هنرهای معاصر هم چهارمین مرکزی است که در این طرح برای اذغام مدنظر قرار گرفته است؛ مؤسسه‌ای که اطلاعات دقیقی از شکل عملکرد و اساسنامه آن در اختیار نیست ولی بر حسب اطلاعاتی که وجود دارد، ساز و کار مالی کلیه بخش‌های معاونت هنری اعم از هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی را در اختیار دارد.

جزییات برنامه کلان وزیر ارشاد

مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح اذغام این ۴ انجمن و مؤسسه گفت: یکی از کلان برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح فرایندها است که در معاونت امور هنری نیز مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود. البته برنامه‌های وزارتخانه و کلان برنامه‌های وزیر محترم در ارتباط و تعامل با یکدیگر هستند و برنامه‌هایی مانند اصلاح فرایندها، شفاف سازی و هوشمند سازی در ارتباط با یکدیگر پیگیری می‌شود و با هم مرتبط هستند.

وی اظهار کرد: معاونت امورهنری نیز برنامه‌هایی را در مسیر شفاف‌سازی و هوشمندسازی و راه‌اندازی سامانه‌ها البته در هماهنگی با وزارتخانه پیش گرفته و فعالیت‌هایی نیز انجام داده است. یکی از برنامه‌ها اصلاح و ساماندهی فرایندها است که بازنگری شوراها و تدوین آیین نامه‌ها در این زمینه است. آیین نامه‌های جشنواره‌ها تدوین شد، بازنگری شوراها در حال انجام است و یکی از موارد در مسیر اصلاح فرایندها نیز ساماندهی بیشتر موسسات مرتبط با معاونت هنری است که از مدتی پیش آغاز شده است. کمیته حسابرسی و مجامع نیز از سال گذشته در معاونت هنری تشکیل و اعلام شد، جلساتی نیز برای بررسی عملکرد موسسات و انجمن‌ها برگزار شد و بررسی ساختار و ماموریت‌های موسسات مرتبط نیز در دستور کار قرار گفت.

مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نیز مطالعه و بررسی درباره ساختار و ماموریت‌ها و شرایط و فعالیت‌های موسسات معاونت در دست انجام است تا شرح وضعیت و گزارشی تهیه شود و در نهایت وزارتخانه و معاونت‌های مربوطه حقوقی و توسعه مدیریت و منابع درباره نحوه فعالیت موسسات بررسی کارشناسی حقوقی و ساختاری داشته باشند.

فروغی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در حال حاضر درباره موسسات مرتبط با معاونت امور هنری هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است و پس از مطالعه و بررسی جامع شرایط و ماموریت‌های آنها بخش‌های مسئول در وزارتخانه بررسی و اعلام نظر خواهند کرد.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه