ارسال به دیگران پرینت

جهانبخش زیر شلاق!

اولین فصل حضور علیرضا جهانبخش در لیگ برتر انگلستان با ناکامی محض و همه‌جانبه همراه بود. جهانبخش که به‌عنوان آقای گل لیگ هلند با انتقالی به ارزش ۱۷ میلیون پوند تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن باشگاه برایتون انگلستان شد، در تمام طول فصل هیچ گلی نزد

جهانبخش زیر شلاق!

۵۵آنلاین :

اولین فصل حضور علیرضا جهانبخش در لیگ برتر انگلستان با ناکامی محض و همه‌جانبه همراه بود. جهانبخش که به‌عنوان آقای گل لیگ هلند با انتقالی به ارزش ۱۷ میلیون پوند تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن باشگاه برایتون انگلستان شد، در تمام طول فصل هیچ گلی نزد، هیچ پاس گلی نداد و تعداد ضربات در چارچوب او هم از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرد. تنها خوش‌اقبالی جهانبخش و برایتون این بود که کاردیف بیش از حد ناامیدکننده ظاهر شد و با دو امتیاز کمتر از آنها، آخرین سهمیه سقوط را به خودش اختصاص داد. در غیر این صورت با سقوط برایتون به چمپیون‌شیپ، فصل لعنتی برای ملی‌پوش ایرانی جهنمی‌تر هم می‌شد.

البته همین عملکرد ضعیف هم چندان برای برایتون کم‌هزینه نبود؛ چراکه ۲۴ ساعت بعد از پایان فصل، هیوتن سرمربی این تیم و نقش اصلی خرید جهانبخش از سمتش برکنار شد تا وضعیت علیرضا هم به خطر بیفتد. در تمام جهان، رسانه‌های ورزشی انگلستان بی‌رحم‌ترین هستند و این مساله بسیار مشهور است. طبیعتا عملکرد بد علیرضا هم از شلاق انتقاد این رسانه‌ها در امان نمانده است. دیروز یک رسانه انگلیسی به‌طور مفصل به نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ برتر پرداخت و در بخشی از آن که مربوط به ستاره ایرانی می‌شد، نوشت: «جهانبخش ثابت کرد فاجعه نقل‌وانتقالات بود چون ۱۷ میلیون پوند برایش هزینه شد. البته برخی از طرفداران او می‌گویند هیوتن نتوانسته به خوبی از این فوتبالیست بازی بگیرد؛ اما با این وجود او گران‌قمیت‌ترین بازیکن برایتون شد و در ۲۵بازی فصل و حضور ۱۵۳۰ دقیقه‌ای نتوانست گل بزند یا پاس گلی بدهد.»

این انتقادها البته از جانب هواداران هم بود؛ مثلا بعد از خطای پنالتی جهانبخش روی بازیکن آرسنال که در بازی دو هفته پیش انجام شد، یک هوادار خطاب به دیگران نوشته بود: «بچه‌ها تبریک می‌گویم. بالاخره جهانبخش کاری انجام داد؛ اما به نفع حریف!» با این وضعیت آینده علیرضا در فوتبال جزیره بیش از پیش مجهول خواهد بود. مدیر برنامه‌های جهانبخش همچنان مصر است که انتخاب برایتون برای او درست بود و به قول خودش هر دقیقه بازی در لیگ برتر انگلیس برای بازیکن ایرانی یک پیروزی است، اما خیلی‌ها با او هم‌عقیده نیستند. لیگ انگلیس بسیار فیزیکی و دشوار است و سابقه حضور بازیکنان ایرانی مثل کریم باقری، حسین کعبی و آندرانیک تیموریان در این لیگ چندان موفقیت‌آمیز نبوده. شاید بهتر بود علیرضا برای آینده‌اش تیمی دیگر را تجربه می‌کرد؛ مخصوصا که گفته می‌شود او در تابستان از آژاکس هم پیشنهاد جدی داشت و شاید اگر آن را می‌پذیرفت، به بخشی از تیم جذاب، دوست‌داشتنی و شگفتی‌ساز امسال اروپا تبدیل می‌شد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه