ارسال به دیگران پرینت

رانت بلیت!

اتفاقات ورزشگاه غدیر اهواز را می توان از جمله عجیب‌ترین حادثه های روز دنیا قلمداد کرد. قطع برق، شایعه بمب گذاری در ورزشگاه، تعویض لباس ها روی نیمکت و شایعه لغو بازی از جمله مسائلی بود که پرسپولیسی‌ها در اهواز با آن مواجه شدند. اتفاقاتی که باعث شد برانکو و بازیکنان تیم سرخپوش پایتخت، فریاد اعتراض سر بدهند و هواداران نیز از سکوت مدیر روابط عمومی و سرپرست این تیم شاکی باشند تا جایی که هشتگ هایی در حمایت از لزوم اخراج این دو نفر در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد تا مدیر رسانه ای باشگاه در آستانه خروج قرار بگیرد.

رانت بلیت!

۵۵آنلاین :

اتفاقات ورزشگاه غدیر اهواز را می توان از جمله عجیب‌ترین حادثه های روز دنیا قلمداد کرد. قطع برق، شایعه بمب گذاری در ورزشگاه، تعویض لباس ها روی نیمکت و شایعه لغو بازی از جمله مسائلی بود که پرسپولیسی‌ها در اهواز با آن مواجه شدند. اتفاقاتی که باعث شد برانکو و بازیکنان تیم سرخپوش پایتخت، فریاد اعتراض سر بدهند و هواداران نیز از سکوت مدیر روابط عمومی و سرپرست این تیم شاکی باشند تا جایی که هشتگ هایی در حمایت از لزوم اخراج این دو نفر در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد تا مدیر رسانه ای باشگاه در آستانه خروج قرار بگیرد.

شایعه قطع برق و بمب گذاری

پرسپولیس و برانکو نتوانستند در اهواز به رکورد 17 بازی بدون شکست افشین قطبی که در گذشته در این تیم به جا گذاشته بود، دست یابند. اما ورای نتیجه کسب شده اتفاقات حاشیه‌ای رقم خورده در این بازی کاملا همه چیز را تحت الشعاع قرار داد. جایی که وقتی پرسپولیسی‌ها از آن به عنوان یک اعتراض سود بردند، همه به تصور یک بهانه بعد از شکست به آن نگاه کردند، اما به نظر می‌رسد موضوع چیزی فراتر از آن باشد. ماجرا از جایی شروع شد که علیرضا بیرانوند در اتوبوس تیم مدعی شد یکی از دوستانش از استادیوم در تماس با او مدعی شده که بازی لغو خواهد شد. این صحبت‌ها یک هجمه بزرگ در ردیف پایانی اتوبوس شکل داد که دامنه آن را به جلو هدایت کرد. اتوبوس تیم به استادیوم رسید و در همان ابتدا از خروج بازیکنان ممانعت به عمل آمد و در ادامه اتفاقاتی رخ داد که همگان معتقد بودند بازی لغو خواهد شد.قطع برق و شایعه بمب گذاری نیز بر این موضوع صحه گذاشت. با این حال اعتراض بازیکنان نسبت به رختکن و خاموشی آن چیزی نبود که هواداران به طور کامل از آن آگاهی یابند و در صحبت‌های بازیکنان نیز بیشتر شبیه به یک بهانه بعد از شکست می‌ماند. اما در پایان این بازی ویديویی منتشر شده که فضای رختکن تیم را طی 27 ثانیه کاملا روایت می‌کند. تدارکات و تیم لجستیک در حال نورپردازی با کمک موبایل‌های خود هستند و بازیکنان نیز سردرگم به دنبال لباس و استوک‌ها و صحبت‌های نامفهوم برانکو که نه فنی که از شرایط می‌گوید. در این میان چند لباس نامشخص که کریم باقری با خواندن شماره آن‌ها به دنبال بازیکنانش است. این نخستین بار نیست که بازیکنان پرسپولیس در اهواز دچار مشکلات عدیده ای می شوند. مرداد امسال نیز دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان آبستن اتفاقات جنجالی و عجیبی بود. اتفاقاتی که در نهایت، اعتراض نعمتی و ماهینی را در پی داشت و آن ها اعلام کردند بوقچی پرسپولیس با حضور در تمرینات، فحاشی می کند. به هر ترتیب بوقچی معروف و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس این روزها زیر فشار هواداران قرار دارند و بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شده اند. شنیده ها حاکی از تعامل این دو نفر با یکدیگر دارد تا جایی که یکی از رسانه ها نوشته بود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، تورها را به بوقچی معروف واگذار کرده و از او خواسته در فضای مجازی جو را به نفع این مسئول بازگرداند. ماجرای تورها و تهیه بلیت هواپیما و بازی ها، رانتی است که سال ها در اختیار چند نفر محدود قرار دارد و به اصطلاح سر و دست شکسته می شود تا آژانس ها این وظیفه را انجام دهند. موضوعی که مهرداد میناوند نیز در پستی اینستاگرامی به آن اشاره کرد و نوشت: ««مطلع شدم مدیر روابط عمومی پرسپولیس در امورات بازیکنان خارجی، سفرها، تهیه بلیت هواپیما و بازی‌ها نقش آفرین بوده است». در این شرایط کمیته انضباطی موظف است تا با فراخواندن مدیر روابط عمومی، مهرداد میناوند و سایر نقش آفرینان این فساد ماجرا را بررسی کند اما به نظر می رسد گسترش فساد در فوتبال ایران به اندازه ای است که مسئولان به سادگی از کنار چنین افشاگری بزرگی می گذرند. چرا مدیر روابط عمومی، رانت تهیه بلیت بازی و هواپیما را در اختیار دارد؟ آیا این موضوع در فوتبال روز دنیا نیز رایج است؟

یک میلیارد و نیم ناقابل

هر باشگاه به طور متوسط حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان را در طول فصل هزینه می کند تا به استان های مختلف سفر کرده و بازی های خود را برگزار کند. این مبلغ جدا از پولی است که هر باشگاه برای هتل می پردازد، بنابراین برخی آژانس های مسافرتی در طول سال با ارائه تسهیلاتی، مسئولان تهیه بلیت هواپیما در هر باشگاه را به خدمت می‌گیرند تا از این طریق، درآمدزایی داشته باشند. البته در این میان نباید فراموش کرد که باشگاه تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز به واسطه آنکه مالک شان صاحب یک شرکت هواپیمایی است از پرداخت چنین هزینه هایی معاف هستند اما در سایر باشگاه ها، این معضل وجود دارد.

پندار رفتنی است

افشاگری بزرگ مهرداد میناوند آنجا مهم تر است که واگذاری این رانت به شخص دیگری باعث تاثیر در نتیجه یک بازی شده است. در واقع بوقچی باشگاه پرسپولیس که پیش از بازی های لیگ قهرمانان آسیا، تورهایی را با حمایت باشگاه فراهم می کند و هواداران را با خود به کشورهای مختلف می برد از این طریق درآمد مناسبی به دست آورده که نتیجه آن حمایت از یک فرد نالایق در این باشگاه است. به هر ترتیب براساس شنیده های «قانون»، ناکارآمدی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس بر بسیاری از نزدیکان او عیان شده و این مدیر به زودی جایگاه خود را ترک خواهد کرد. حتی مطلع شده ایم که جانشین او نیز مشخص شده و به نظر می رسد پندار خمارلو که سیاست تکذیب و سکوت را پیشه کرده بود در نهایت پس از دو سال ناکارآمدی و تحمیل هزینه‌های معنوی سنگین به بازیکنان پرسپولیس، مجبور به ترک این باشگاه خواهد شد. اتفاقی که باید پیش از این ها رخ می داد اما کسب دو قهرمانی پیاپی باعث شد کم کاری مدیر روابط عمومی باشگاه به چشم نیاید و او همچنان بر مسند کار باقی بماند.

منبع : قانون
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه