ارسال به دیگران پرینت

برد ٤٠‌میلیاردی پرسپولیس

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا دستاورد‌های بسیار زیادی به همراه داشته است. همه ‏مسائل معنوی‌اش به کنار،‌ درآمد قابل توجهی را هم برای باشگاه پرسپولیس به دنبال داشته است و حساب این ‏باشگاه را پر از پول می‌کند.

برد ٤٠‌میلیاردی پرسپولیس

۵۵آنلاین :

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا دستاورد‌های بسیار زیادی به همراه داشته است. همه ‏مسائل معنوی‌اش به کنار،‌ درآمد قابل توجهی را هم برای باشگاه پرسپولیس به دنبال داشته است و حساب این ‏باشگاه را پر از پول می‌کند. طبق فرمول مالی پاداش‌های تعیین شده برای تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ ‏قهرمانان آسیا،‌ هر تیم برای پیروزی در یک مسابقه ٥٠‌هزار دلار دریافت می‌‌کند و پاداش مساوی ١٠‌هزار ‏دلار خواهد بود. پاداش صعود تیم‌ها در مراحل یک هشتم نهایی،‌ یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی هم به ترتیب ‏‏١٠٠، ١٥٠ و ٢٥٠‌هزار دلار است. به این ترتیب تیم برانکو به خاطر ٧ برد و دو مساوی تاکنون ٣٧٠‌هزار ‏دلار درآمد کسب کرده و ٥٠٠‌هزار دلار هم مجموع پاداش باشگاه پرسپولیس به خاطر صعود تا مرحله ‏نیمه‌نهایی رقابت‌ها بوده است. به این ترتیب این ٨٧٠‌هزار دلار پاداش درآمدی ١٢‌میلیارد تومانی برای پرسپولیس ‏به ارمغان آورده است. داستان پاداش‌های نقدی با صعود پرسپولیس به فینال شکل شیرین‌تری می‌گیرد. ‏AFC‏ ‏برای تیم نایب قهرمان لیگ قهرمانان حداقل ۲‌میلیون و ۸۷۰‌هزار دلار تقریبا برابر ۳۹‌میلیارد تومان پاداش ‏تعیین کرده ‌است. به این ترتیب این در بدترین شرایط پولی است که به پرسپولیس می‌رسد. اما اگر شاگردان ‏برانکو بتوانند افتخار آفرینی خود را با قهرمانی در آسیا تکمیل کنند حداقل ۴‌میلیون و ۸۷۰‌هزار دلار که تقریبا ‏‏٦٦‌میلیارد تومان می‌شود به حساب باشگاه واریز می‌شود. این نکته را هم باید درنظر گرفت که برد در هر یک ‏از بازی‌های فینال هم یک پاداش ۵۰‌هزار دلاری برای قرمزها خواهد داشت و هر تساوی ۱۰‌هزار دلار! به تمام ‏این درآمدها، ‌برخی دیگر از کمک‌های مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا و درآمد باشگاه از بلیت فروشی مسابقات را ‏هم اضافه کنید. به‌طور مثال اگر ١٠٠‌هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی در روز بازی با السد، به صورت ‏میانگین هر کدام یک قطعه بلیت ٢٠‌هزار تومانی خریداری کرده باشند،‌ درآمد باشگاه از بلیت فروشی ٢‌میلیارد ‏تومان بوده است. به این ترتیب سرخ‌ها در تمام مسابقات خانگی خود درآمدی چند میلیاردی که تاکنون رقم آن ‏دقیق اعلام نشده از بلیت فروشی داشته‌اند. ‏

آیا پرسپولیس میزبانی در فینال آسیا را از دست می‌دهد؟ ١٦ روز پراسترس تا بازسازی آزادی! شهروند| با اینکه از بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان یک امتحان بزرگ برای میزبانی از فینال این رقابت‌ها یاد می‌شد، باز هم مسئولان برگزاری به هیچ‌وجه نتوانستند نمره قبولی بگیرند. مثل قبل راهروهای طبقه اول و دوم پر از جمعیت بود، زباله‌ها در پایان مسابقه انباشته شده بود و خیلی‌ها با وجود خرید بلیت نتوانستند به داخل ورزشگاه بروند. اینها فقط برخی از مشکلات در جریان برگزاری بازی برگشت پرسپولیس و السد بود که نه‌تنها هیچ‌کدام از آنها نباید در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا تکرار شود، بلکه خیلی از نواقص سخت‌افزاری استادیوم آزادی نیز باید رفع شود تا AFC مجوز برگزاری چنین مسابقه بزرگی را به ایران بدهد. وزیر ورزش وعده داده این نواقص در فاصله کوتاه باقیمانده تا ١٩ آبان رفع می‌شود: «در ١٠ جبهه در آزادی کار انجام می‌شود. خودم روزانه گزارش می‌گیرم. تلاش این است ورزشگاه را مطابق با شرایط برای فینال آماده کنیم. باید برای بلیت‌فروشی فینال هم تدابیری داشته باشیم.» این درحالی است که از چند هفته قبل AFC ایرادات وارد شده به ورزشگاه آزادی را به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود، اما گویا به‌جز شیک‌شدن تونل ورزشگاه با نصب برخی بنرها، اتفاق خاص دیگری در چند هفته اخیر رخ نداده است. البته یکی از این اقدامات قرار دادن تعدادی صندلی‌ نه‌چندان شیک در جایگاه VIP بود که ظاهر آنها به هیچ‌وجه شبیه به صندلی‌های جایگاه ویژه نبود. ورزشگاه آزادی چند هفته پرکار را در پیش دارد؛ در شرایطی که دیدار استقلال و سپاهان هم قرار است روز جمعه در این استادیوم برگزار شود. باید دید مسئولان فوتبال و ورزش ایران می‌توانند از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند و فینالیست‌شدن پرسپولیس برای نونوار شدن آزادی سبب خیر می‌شود یا ایرادات AFC همچنان رفع نخواهد شد. البته آن‌طور که مسئولان وزارت ورزش اعلام کرده‌اند به هیچ‌وجه کمبود امکانات باعث نمی‌شود میزبانی فینال از پرسپولیس سلب شود و احتمالا فقط برخی جریمه‌های سنگین متوجه فوتبال ایران خواهد شد.

منبع : شهروند
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه