ارسال به دیگران پرینت

مصادره ثمره تلاش فدراسیون به نام سلطانی‌فر!

وزارت ورزش در ماه‌های پایانی دولت نیز از عادت زشت دروغ پراکنی دست برنداشته‌است. ژاله فرامرزیان درحالی از کمک ۱۰میلیاردی سلطانی‌فر به تیم ملی فوتبال خبر داده که این پول، بخسی از همان اعتبار ویژه نوبخت درجلسه با عزیزی خادم است

مصادره ثمره تلاش فدراسیون به نام سلطانی‌فر!

ساعاتی بعد از انتشار ادعای معاون وزیر ورزش مبنی بر کمک ۱۰ میلیارد تومانی وزارتخانه به فدراسیون فوتبال ، مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه یک فستیوال در کرج باعث بروز برخی ابهامات در این خصوص شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، عصر دیروز ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش با اشاره به اهمیت رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال برای تیم ملی ایران و انتظارات به حق دوستداران فوتبال مدعی شد که وزارت ورزش و جوانان به دستور مسعود سلطانی فر مبلغ ۱۰میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ورزش وجوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد.

جالب اینجاست که عزیزی خادم نیز چند ساعت بعد در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت کمک‌های تخصیص یافته معاون رییس جمهور به تیم های ملی،  خبر از وصول ۱۰ میلیارد از این محل داد. همزمانی این دو واکنش رسانه‌ای، و تشابه رقم‌ها باعث سردرگمی شده است. آیا فدراسیون فوتبال،  اکنون دو مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی جداگانه از دو مرجع دولتی دریافت کرده است؟ 

بنابراین ابهام بزرگی پیدا شده که آیا این پول جدا از کمک ویژه ای است که فدراسیون فوتبال با تلاش و پیگیری شهاب الدین عزیزی خادم از سازمان برنامه و بودجه جذب کرده است؟ 

اگر این ۱۰ میلیارد تومان همان مبلغی است که محمدباقر نوبخت در پی جلسه با رییس فدراسیون به فوتبال اختصاص داده، چرا وزارت ورزش خودش را وسط انداخته و از اساس این کمک را به نام خودش مصادره کرده است؟ 

خبرنگار تابناک پاسخ به این سوال را با پیگیری خود پیدا کرده است و جواب قطعا منفی است و فرامرزیان قصد دارد همان مبلغ سازمان برنامه را با جملات و واژه های زیبا بسته‌بندی کرده و به نفع خود و سلطانی‌فر تمام کند!

اما واقعا چرا وزارت ورزش مملکت ، بی تفاوت به مشکلات مالی شدید فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی کشور، سر جایش دست به سینه نشسته و دست بعداز ثمردادن تلاش روسای فدراسیون‌ها، از گرد راه سر می‌رسد و افتخار آن را به نفع خود مصادره می‌کند؟! این رفتار، مصداق کدام یک از اصول مدیریت یا اخلاق ورزشی و پهلوانی است؟

جالب اینکه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش حتی محل خرج کردن این پول را هم به طور دقیق مشخص کرد: این کمک با توجه به در پیش بودن رقابت های مقدماتی جام جهانی در بحرین و بازی های حساسی که تیم ملی فوتبال ایران با رقبا در خردادماه پیش رو دارد از محل اعتبارات وزارت ورزش در هفته گذشته و هفته جاری در دو مرحله به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است.

فرامرزیان گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر عدم کمک وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال صحت ندارد و تکذیب می شود!

 

هنوز ماجرای اختلاف شدید فدراسیون کشتی با ژاله فرامرزیان را یادمان نرفته که برای مدتها بودجه‌ای که علیرضا دبیر با تلاش و روابط خود برای کشتی‌گیران به طور ویژه جذب کرده بود را در حساب وزارتخانه نگه داشتند و به ورزش اول کشور نمی دادند!

ماجرا از این قرار است که هرگونه بودجه ویژه ای که جدا از اعتبارات مصوب دستگاه ورزش در لایحه بودجه کشور به یکی از فدراسیون‌ها اختصاص یابد، طبق قانون بابد از طریق حساب‌های وزارت ورزش به مجموعه مدنظر منتقل گردد و امکان پرداخت مستقیم از سازمان برنامه و بودجه به حساب فدراسیون‌ها که نهاد عمومی محسوب می‌شوند، وجود ندارد. حالا وزارت ورزش که در مورد انتقال این پول‌ها تنها یک واسطه بدون نقش اساسی محسوب می‌شود، کمک ها را به نام خود زده و مدعی می‌شود که از محل اعتبارات خود به تیم‌های ملی کمک کرده است!

ماه‌های پایانی دولت را سپری می‌کنیم و دیگر فرصت و مجالی برای تغییر این رفتارهای زشت و عادت عجیب مدیران ارشد وزارت ورزش به ادعای کذب و دروغ در رسانه‌ها وجود ندارد اما کاش ژاله فرامرزیان در آستانه رقابت های مهم مقدماتی جام‌جهانی که رقبا با تمام توان خود را برای حذف نسل طلایی فوتبال ایران تجهیز کرده اند، از پشت میزش تکان می‌خورد و گامی عملی برای کمک به تیمی که قلب ۸۰میلبون ایرانی را به تپش می‌اندازد، برمی‌داشت تا رییس اش هم لایق عکس انداختن کنار ملی‌پوشان در صورت پیروزی و صعود احتمالی می‌شد.

 

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه