ارسال به دیگران پرینت

لباس کاروان ایران | کنار رفتن لباس‌های مصوب و بازنگری در طراحی آنها

رونمایی از پوشش اعضای کاروان ایران در بازی‌های المپیک که قرار بود در نشست مشترک وزیر با روسای فدراسیون‌ها انجام شود به دلایل نامعلوم منتفی و به زمان دیگری موکول شد.

 لباس کاروان ایران  |  کنار رفتن لباس‌های مصوب و بازنگری در طراحی آنها

 نشست پایان سال مسعود سلطانی فر وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی امروز چهارشنبه برگزار می‌شود. قرار بود در این نشست رونمایی از پوشش رسمی و ورزشی اعضای کاروان ورزش ایران هم انجام شود اما با وجود همه اقدامات صورت گرفته برای این مهم، موضوع منتفی و از کنداکتور برنامه امروز خارج شد!

البته موضوع رونمایی از پوشش مصوب اعضای کاروان المپیک و مراسم در نظر گرفته شده برای آن توسط وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک اطلاع رسانی نشد اما خبرگزاری مهر در مطالب متعدد از جمله «زمان رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک توکیو مشخص شد» و «چشم ورزش به دغدغه اصلی مهمانی بزرگ توکیو» به این موضوع اشاره داشت که قرار است خروجی اقدامات چند ماهه برای طراحی لباس مسافران توکیو امروز و در نشست مشترک وزیر با رؤسا مشخص شود.

حتی پیگیری‌های خبرنگار مهر حکایت از انجام همه اقدامات لازم از جمله ساخت کلیپ ویژه برای این رونمایی داشت اما در نهایت برخی فشارها منجر به منتفی شدن برنامه و موکول شدن به وقتی دیگر شد.

البته اینکه مراسم رونمایی از پوشش اعضای مهمترین کاروان ورزش ایران به نشست مشترک وزیر ورزش و رؤسای فدراسیون‌ها محدود شده بود، تصمیمی بود که خود جای انتقاد زیادی داشت به خصوص که این نشست بدون حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار می‌شد؛ افرادی که حضورشان در مراسم پنج سال پیش سرآغازی بود برای ایجاد هجمه‌هایی که در نهایت منجر به کنار رفتن لباس‌های مصوب و بازنگری در طراحی آنها شد.

نقد بزرگ‌تر اما به این مسئله وارد است که «درست یا غلط این تصمیم اتخاذ شد با این حال چرا در فاصله چند ساعت مانده به رونمایی از لباس اعضای کاروان، برگزاری آن منتفی و از اصل رد می شود» همان طور که بعد از اعلام نام «ستارگان پارسی» برای کاروان ایران از سوی ستاد فرهنگی المپیک توکیو، اینگونه اعلام شد که هنوز نامِ مطرح، نهایی نشده است و حتی برای آن فراخوان عمومی اعلام شد!

این اتفاقات در حالی رقم می‌خورد که برای نخستین بار در تاریخ ۱۷ دوره‌ای حضور ورزش ایران در بازی‌های المپیک فعالیت‌های فرهنگی کاروان المپیک که طراحی لباس را هم شامل می‌شود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و ستاد فرهنگی المپیک هم به همین منظور تشکیل و آغاز به کار کرد با این حال به نظر می‌رسد تصمیماتی خارج از ستاد تعیین کننده تر است.

انتظار می‌رفت این «اقدامِ اولین» کمیته ملی المپیک بدون کمترین حاشیه به نتایج کاملاً حرفه‌ای ختم شود اما تا به امروز و بعد از گذشت ۲۰ ماه نتیجه قابل استنادی حاصل نشده و حواشی هم به رنگ و شکل دیگری وجود دارد.

در هر صورت در مراسم امروز و طبق برنامه‌ریزی قبلی هویت‌های بصری شامل لوگو، پوستر، محصولات تبلیغاتی و کالاهای فرهنگی توسط نماینده ستاد فرهنگی المپیک ارائه می‌شود اما رونمایی لباس کاروان شاید در وقتی دیگر انجام شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه