ارسال به دیگران پرینت

ضرر ۲۵ میلیون یورویی جنجال لیونل مسی به بارسلونا

یکی از منابع درآمد اصلی باشگاه بارسلونا به دلیل جنجالی که لیونل مسی در تابستان با درخواست جدایی‌اش به راه انداخت، کاهش چشمگیری داشته است.

ضرر ۲۵ میلیون یورویی جنجال لیونل مسی  به بارسلونا

به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، سینتو آیرام، مدیر بازاریابی ورزشی باشگاه بارسلونا در دوره ریاست خوسپ ماریا بارتومئو (رئیس مستعفی باشگاه) فاش کرد که عدم اطمینان درباره آینده مسی و ماندن یا نماندن این ستاره آرژانتین در نوکمپ، تمدید قرارداد باشگاه بارسلونا با اسپانسر پیراهن این تیم، شرکت راکوتن ژاپن را در هاله‌ای از ابهام است.

آیرام در یک گفت‌وگو با خبرگزاری EFE اسپانیا، فاش کرد که رقم قرارداد راکوتن با باشگاه بارسلونا که بالغ بر ۵۵ میلیون یورو در سال بود به ۳۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده که اصلی‌ترین دلیل آن مسائل مربوط به لیونل مسی و البته خروج لوئیس سوارس و نیمار از جمع آبی‌واناری‌های کاتالونیا بوده است.

او گفت: اینکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ارقام دریافتی ما از اسپانسرها شده درست است، چون آنها کمتر دیده می‌شوند، اما توافق ۳۰ میلیون یورویی صورت گرفته با راکوتون بیشتر به دلیل عدم اطمینان این شرکت از آینده لیونل مسی بوده است. در واقع خود من هم الان شک دارم که آیا این قرارداد واقعاً ۳۰ میلیون یورو می‌ارزد یا نه. راکوتن زمانی همکاری تجاری‌اش را با بارسلونا آغاز کرد که مثلث مسی، سوارس و نیمار در این تیم حضور داشت و از نظر مالی این یک قرارداد یک بمب مالی بود. اما اکنون با توجه به رفتن سوارس و نیمار و همینطور تردیدهایی که درباره ماندن مسی وجود دارد، اوضاع فرق کرده است.

مدیربازرگانی سابق باشگاه بارسلونا افزود: زمانی که شما می‌خواهید محصولات تولید باشگاه بارسلونا را در سراسر دنیا بفروشید، از چهره مسی روی آنها استفاده می‌کنید. اما زمانی که شما نمی‌دانید آیا باز هم قادر به انجام چنین کاری هستید یا نه دیگر جرأت نمی‌کنید که با بارسلونا قراردادتان را برای سه یا چهار سال دیگر تمدید کنید چون اسپانسرها نمی‌دانند که ارزش این باشگاه بدون مسی چقدر خواهد بود.

منبع : خبر ورزشی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه