ارسال به دیگران پرینت

بارسلونا پاسخ نامه مسی را داد | شرط باشگاه برای جدایی کاپیتان

باشگاه بارسلونا با ارسال نامه‌ای برای مسی پاسخ درخواست او برای جدایی از این تیم را داد، درخواستی که با واکنش‌ هم‌تیمی‌های فعلی و سابق او همراه بوده است.

بارسلونا پاسخ نامه مسی را داد | شرط باشگاه برای جدایی کاپیتان

باشگاه بارسلونا با ارسال نامه‌ای برای مسی پاسخ درخواست او برای جدایی از این تیم را داد، درخواستی که با واکنش‌ هم‌تیمی‌های فعلی و سابق او همراه بوده است.

باشگاه بارسلونا ساعاتی پس از دریافت فکس لیونل مسی که در آن کاپیتان آرژانتینی تیم خواهان جدایی از کاتالان‌ها بود، با ارسال یک فکس به این بازیکن 33 ساله پاسخ داده است.

طبق ادعای برنامه تلویزیونی لارگروی اسپانیا، مدیران بارسلونا در فکس ارسالی برای مسی به او گفته‌اند که خواهان ماندنش در نوکمپ تا زمان بازنشستگی‌اش هستند. در همین حال برخی منابع خبری دیگر مانند روزنامه اسپورت کاتالونیا مدعی شده‌اند که باشگاه در واکنش به درخواست کاپیتانش به وکلای مسی پایان مهلت قانونی درخواست این بازیکن برای درخواست یکطرفه فسخ قرارداد را گزارش کرده (اوایل ماه ژوئن) اما آنها هم با توجیه خاص بودن شرایط فصل اخیر به خاطر وقفه سه ماه لیگ و کشیده شدن مسابقات به ماه آگوست، بر تحقق خواسته کاپیتان تیم ملی آرژانتین تأکید دارند.

انتشار خبر درخواست رسمی جدایی مسی، شوک بزرگی به تمام اهالی دنیای فوتبال وارد کرده است و در این میان هواداران بارسلونا بیش از همه در شوک این خبر هستند. تصاویری منتشر شده که تجمع گروهی از آنها را پشت درهای ورزشگاه نوکمپ برای سر دادن شعار علیه خوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا و درخواست استعفای فوری او نشان می‌دهد. بارتومئو اخیراً گفته که قصد استعفا ندارد و تا انتخابات بعدی ریاست باشگاه در ماه مارس به کارش ادامه می‌دهد.

در این میان تعدادی از بازیکنان فعلی و سابق بارسلونا هم به تصمیم مسی واکنش نشان داده‌‌اند. کارلس پویول کاپیتان سابق بارسلونا جزو اولین نفرات بود که در پیامی در صفحه شخصی خود نوشت:«لئو برایت احترام قائلم و تحسینت می‌کنم. دوست من تو همیشه مورد حمایت من خواهی بود.»

سوارس نیز با لایک کردن پیام پویول به نوعی از مسی حمایت کرده است. مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا که گویا سرمربی جدیدش رونالد کومان به او گفته باید به دنبال تیم جدید باشد، با تأیید پیام حمایت‌آمیز پویول از مسی، از تصمیم صمیمی‌ترین دوستش در ترکیب بارسلونا حمایت کرده است.

آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی بارسلونا هم با انتشار یک توئیت همراه با عکس خودش و مسی به تصمیم هم‌تیمی آرژانتینی خود واکنش مثبت نشان داده و نوشته است: «زمانی که یک ببر را در گوشه‌ای گیر می‌اندازی، او تسلیم نمی‌شود بلکه می‌جنگد.»

در این میان ویکتور فونت، کاندیدای ریاست باشگاه بارسلونا با شنیدن خبر درخواست جدایی مسی واکنشی تندی نشان داده البته نه علیه او بلکه علیه رئیس باشگاه. او گفت: «بارتومئو همین حالا استعفا بده! تو نتوانستی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را مدیریت کنی، یک اسطوره که اینجا در بارسلونا ساخته شد. به همین دلیل دوباره تکرار می‌کنیم: بارتومئو استعفا بده تا هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.» خوان لاپورتا، رئیس سابق و نامزد انتخابات ریاست دوره بعدی باشگاه نیز با انتشار پیامی مشابه خواستار برکناری بارتومئو شده است.

شرط موافقت با خروج مسی

در همین حال رادیو کاتالونیا خبر دیگری درباره جدایی مسی منتشر کرده و مدعی شده است که بارسلونا با خروج لیونل مسی در فاصله یک سال به پایان قراردادش موافقت می‌کند به شرط آنکه پیشنهاد‌های دریافتی برای خرید او زیر 222 میلیون یورو (رقمی که سه سال پیش برای فروش نیمار از پاری‌سن‌ژرمن گرفت) نباشد. این شبکه رادیویی مدعی شده است که هیئت مدیره باشگاه بارسلونا شدیداً با رها کردن مسی برای جدایی از تیم به عنوان بازیکن آزاد مخالف است و اعتقاد دارد که از نظر حقوقی هم برای برگ برنده‌ای برای رسیدن به خواسته‌اش در دست دارد.

ادعای TyC‌ درباره حربه مسی و مقاومت بارتومئو

خبر جالب توجه دیگری که در نخستین ساعات پس از اعلام درخواست مسی برای جدایی از بارسلونا منتشر شد، از سوی شبکه  TyC Sport  آرژانتین بوده که مدعی شده تمام این داستان‌ها صرفاً حربه لیونل مسی برای مجبور کردن بارتومئو به استعفا بوده که ظاهراً نتیجه هم داده است. این شبکه نوشته مسی پس از مطلع شدن از تصمیم بارتومئو برای ادامه دادن به کارش با وجود بی‌کفایتی‌های اخیر او و دستیارانش در اداره باشگاه تصمیم گرفته که به شیوه خودش وارد عمل شود و او را مجبور به ترک باشگاه کند. از این رو مسی با ارسال درخواست کتبی‌اش برای ترک بارسلونا، هواداران را به جان بارتومئو انداخته و هیئت مدیره را هم مجاب به برگزاری جلسه‌ای اضطراری کرده که نتیجه آن می‌تواند استعفای رئیس فعلی باشگاه باشد.

در همین حال نشریه اسپورت کاتالونیا که پیگیر موضوع بوده به نقل از  بارتومئو نوشته که خبر ارائه استعفانامه او به هیئت مدیره باشگاه در پی درخواست لیونل مسی برای جدایی صحت ندارد.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه