ارسال به دیگران پرینت

فولاد مورد انتظار ظاهر نشد| نفت مسجدسلیمان کاری کرد، کارستان

خوزستان پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که فولاد آن گونه که بسیاری از علاقه مندان خوزستانی انتظار داشتند در بازی اول ظاهر نشد، گفت: در دیدار برابر ذوب آهن، خط دفاع فولاد سراسیمه و آشفته بود و در حمله نیز برنامه خاصی نداشت.

فولاد مورد انتظار ظاهر نشد| نفت مسجدسلیمان کاری کرد، کارستان

امین یزدانی اصل درباره عملکرد فولاد در هفته اول لیگ برتر مقابل ذوب آهن، اظهارکرد: شاگردان نکونام درحالی نخستین بازی خود در لیگ برتر کشور را مقابل ذوب آهن در فولاد شهر برگزار کردند که بیشتر علاقه مندان فوتبال خوزستان انتظار یک بازی طوفانی و باکیفیت را از این تیم داشتند، بازی که در این دیدار از سوی تیم فولاد شاهد نبودیم.

فولاد مورد انتظار ظاهر نشد

وی افزود: فولاد اردوی آماده سازی پیش فصل خود را خیلی زود در تهران استارت زد و مهم‌تر از آن نیز اسکلت و شاکله اصلی تیم و کادر فنی سال گذشته فولاد حفظ  شده بود و از سویی بازی های تدارکاتی خوبی را در برنامه خود داشت، اما آن گونه که بسیاری از علاقه مندان خوزستانی انتظار داشتند در بازی اول ظاهر نشدند، آن هم برابر ذوب آهنی که دستخوش تغییرات فراوانی در کادر فنی و بازیکنان خود شده بود.

پاتوسی هم آن بازیکن سابق نبود

بازیکن سال های دور فوتبال خوزستان عنوان کرد: فولاد بیشتر دقایق نیمه اول حاکم بر بازی بود اما طرح و برنامه از پیش تعیین شده ای نداشت. فاصله ای که بین خط میانی و حمله اش دیده می شد، باعث شده بود که لوسیانو که به عنوان تک مهاجم به کار گرفته شده بود، یکه و تنها بین مدافعان ذوب آهن دست و پا بزند زیرا اضافه نشدن به موقع قاسمی نژاد و احمدزاده ۲ وینگر چپ و راست فولاد به لوسیانو، خود مزید بر علت بود که فولادی ها نتوانند از برتری نسبی خود در نیمه اول بهره کافی را ببرند. نکونام در این دیدار بیشتر روی ارسال از کنار و شروع مجددها برنامه ریزی کرده بود، ضمن این که پاتوسی هم آن بازیکن سابق نبود و بیشتر از اینکه طراح باشد، سعی داشت یک تمام کننده باشد.

خط دفاع فولاد سراسیمه و آشفته بود

وی ادامه داد: نیمه دوم را شاگردان رحمان رضایی بهتر و با برنامه تر از فولاد آغاز کردند. آن ها پرس از بالا را در دستور کار داشتند. ذوب آهنی ها روی همین تاکتیک (پرس) و تعلل بیش ازحدِ مدافعان فولاد، صاحب توپ شدند و با کمترین لمس توپ و با ارسال از نیم فضاهای سمت راست و چپ و خالی بودن عمق خط دفاعی فولاد، توسط بیدوف مهاجم ذوب آهن خیلی راحت در ۲ دقیقه دو گل وارد دروازه محسن فروزان کردند تا خط دفاعی فولاد در سراسیمگی و آشفتگی محض، روز بدی را سپری کرده باشد.

فولاد در حمله برنامه خاصی نداشت

یزدانی اصل بیان کرد: فولاد که تمام اندوخته اش را بر باد رفته می دید، حملاتش را بیشتر کرد، هرچند این حملات بدون برنامه و احساسی بود اما سرانجام روی بازی مستقیم و زرنگی و هوشیاری انصاری در آخرین ثانیه های بازی داور بازی خطای مدافع ذوب آهن روی انصاری را پنالتی اعلام کرد و خود ساسان آن را به گل تبدیل کرد تا فولاد در اولین دیدارش با تساوی به خانه برگردد. در این دیدار شاگردان نکونام هم در خط دفاعی سردرگم و آشفته بودند و برای حمله نیز طرح و برنامه خاصی نداشتند. بیشتر برنامه ها روی شروع مجددها و ارسال ها بود و از بازی ترکیبی و زدن به عمق خبری نبود. نکونام برای بازی های سخت و دشوار آینده باید برنامه های بیشتری را در فاز تهاجمی داشته باشد و به خط دفاعی اش انسجام و استحکام بیشتری ببخشد. باید فاصله خطوط تیمی کمتر شود تا بازیکنان بتوانند همدیگر را، هم به خوبی پوشش دهند و هم حمایت کنند. چنانچه این فاصله ها کم نشود، احتمالا در بازی های آینده حریفان فولاد از بازی بین خطوط استفاده خواهند کرد و نکونام و شاگردانش را به چالش خواهند کشاند.

وی گفت: این اولین دیدار فولاد بود و قطعا بازی های رسمی از بازی ها تدارکاتی مشکل تر و دشوارترند و نقاط ضعف تیم نیز بیشتر نمایان می شود، برای همین است که نکونام و همکارانش حتما این بازی را به خوبی آنالیز خواهند کرد تا نقاط ضعف تیم را ترمیم کنند و برای رسیدن به دروازه حریف با برنامه تر عمل کنند. هنوز نمی توان درباره عملکرد کادر فنی و بازیکنان فولاد نظر قاطعی داد و یا ایرادی گرفت زیرا تا هفته دهم باید منتظر شد تا بتوان در مورد تیم ها نظر صائبی داد.

تساوی نفت مقابل تراکتور کمتر از برد نبود

این پیشکسوت فوتبال همچنین درباره تساوی بدون گل دیدار نفت مسجدسلیمان مقابل تراکتور، عنوان کرد: نفتِ شهر اولین ها که پس از اتمام لیگ نوزدهم و شروع لیگ برتر بیستم با مشکلات فراوانی در تمام زمینه ها مواجه شده بود با نتیجه تساوی که کمتر از پیروزی نبود، به مسجدسلیمان برگشت. تغییرات دائمی در مدیریت این تیم و رفت و آمدهای پی‌درپی، مردم فوتبال دوست مسجدسلمان را عاصی کرده بود تا سرانجام مدیریت در باشگاه نفت مسجدسلیمان به ثبات رسید و آنها هدایت تیم خود را به سید مجتبی حسینی مربی با وقار و با شخصیت فوتبال کشورمان دادند. حسینی به علت مشکلات فراوان ۲ بار استعفا داد، هر چند سرانجام کار خود را با نفتی ها شروع کرد. این تیم با چنان مشکلاتی رو به رو بود که حسینی مجبور بود تا آخرین روز پیش از شروع بازی ها، بازیکن جذب تیم کند. این تیم، هم دیر بسته شد و هم خیلی دیر فصل آماده سازی را شروع کرد.

نفت در تبریز کاری کرد کارستان

وی افزود: شاگردان حسینی در تبریز کاری کردند کارستان و تیم متمول و پرمهره تراکتور را در ورزشگاه یادگار امام با تساوی بدون گل متوقف کردند؛ حسینی به خوبی می دانست برای امتیاز گرفتن از تبریز نباید دست به ریسک بزند و تهاجمی بازی کند  زیرا تراکتور تیمی است که از مهره های باکیفیت و باتجربه ای سود می برد و کادر فنی نفت مسجدسیلمان با یک استراتژی مناسب و منطقی گام به این بازی گذاشت.

یزدانی اصل گفت: نفت مسجدسلیمان که بیشترین تغییرات در کادر فنی و شاکله تیم را داشت، با یک بازی دفاعی و با ایجاد لایه های دفاعی، بستن عمق و روزنه ها، شکاف های دفاعی و زدن توپ های دوم و دل بستن به ضد حملات و همچنین ضربات ایستگاهی، کار را بر تیم تراکتور سخت و دشوار کرده بود. موضوعی که اولویت برنامه های حسینی بود. برنامه ای که به خوبی جواب داد تا نفت با یک امتیاز شیرین در اولین گام به خانه بازگشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه