ارسال به دیگران پرینت

موافقت با درخواست فدراسیون فوتبال| واگذاری اجرای پروتکل سلامت لیگ در فصل جدید

سرپرست فدراسیون پزشکی اعلام کرد که بر اساس توافق دو طرفه، اجرای پروتکل سلامت لیگ های فوتبال ایران در فصل جدید، همانند فصل گذشته بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود.

موافقت با درخواست فدراسیون فوتبال| واگذاری اجرای پروتکل سلامت لیگ در فصل جدید

محمد اسد مسجدی با اشاره به اینکه 2 جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد اجرا و نظارت بر پروتکل سلامت لیگ فوتبال تحت عنوان «راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال» در فصل آینده برگزار شد و قرار است جلسات دیگری نیز تا پیش از شروع فصل جدید لیگ های فوتبال ایران برگزار شود، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال در دوره گذشته از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست کرد تا مقوله اجرای پروتکل سلامت لیگ فوتبال به آن ها واگذار شود و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز با این درخواست موافقت کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز فدراسیون پزشکی ورزشی دخل و تصرفی در مورد انجام تست های پی سی آر و سایر مسائل مرتبط با اجرای پروتکل سلامت در رشته فوتبال ندارد و هر فدراسیون دیگری نیز که علاقه مند باشد می تواند انجام تست های پی سی آر و سایر موارد مرتبط با پروتکل های ابلاغ شده را بر عهده گیرد چرا که تا کنون هزینه هنگفتی در مورد مباحث درمانی مرتبط با کرونا از سوی فدراسیون های ورزشی مختلف به فدراسیون پزشکی ورزشی تحمیل شده است.

مسجدی با اشاره به اینکه پاسخگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقوله کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده فدراسیون پزشکی ورزشی است، عنوان کرد: اگر اجرای پروتکل سلامت بر عهده فدراسیونی گذاشته شود، همکاری و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی در عین حال وجود دارد و فوتبال نیز از این قضیه مستثنی نیست.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه پروتکل سلامت لیگ فوتبال در فصل جدید همان پروتکل تدوینی و ابلاغ شده فصل قبل است، گفت: قرار بر همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال است اما باید سخت گیری بیشتری از سوی فدراسیون فوتبال به منظور اجرای دقیق تر پروتکل مدنظر قرار گیرد.

مسجدی ادامه داد: فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با همکاری افسران سلامت این فدراسیون با فدراسیون فوتبال در رابطه با اجرای پروتکل سلامت لیگ فوتبال اعلام آمادگی کرده است.

به گفته وی، به جز رشته فوتبال، اجرا و نظارت بر پروتکل های سلامت رشته های مختلف ورزشی در سطح تهران بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و در استان ها بر عهده هیئت های پزشکی ورزشی خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه