ارسال به دیگران پرینت

۱۸ سال از نخستین گل رونالدو گذشت

مهاجم پرتغالی ۱۷ ساله بود که توانست نخستین گل دوران حرفه ای اش را به ثمر برساند.

۱۸ سال از نخستین گل رونالدو گذشت

به نقل از مارکا، زمانی که تنها یازده دقیقه به دیدار دوستانه پرتغال و اسپانیا مانده است (ساعت ۲۲:۱۵ چهارشنبه شب) ۱۸ سال از نخستین گل کریستیانو رونالدو در دوران حرفه ای اش خواهد گذشت. این اتفاق در ورزشگاه آلوالاده که میزبان بازی امشب است رخ داد. دوشنبه هفتم اکتبر ۲۰۰۲ که هفته ششم لیگ یک پرتغال برگزار می شد اسپورتینگ لیسبون میزبان موریننزه بود. بازیکن مورد توجه شیرها در زمین ماریو ژاردل بود و کمتر کسی به جوان ۱۷ ساله توجه داشت که برای نخستین بار در ترکیب قرار می گرفت. 

رونالدو در آن روز دو گل به ثمر رساند. نخستین دروازه‌بانی که مغلوب مهاجم پرتغالی شد ژائو ریکاردو بود. او نخستین فصل را با موریننزه می گذراند. دروازه‌بان آنگولایی درباره آن روز گفت: سر هم تیمی هایم داد می زدم و می گفتم اگر کسی نمی تواند این پسر جوان را متوقف کند حداقل رویش خطا کند! او با ۱۷ سال به آن شکل بازی می کرد همانطور که اکنون نیز این چنین بازی می کند. 

دولورس اویرو، مادر کریستیانو هم در آن روز در ورزشگاه حضور داشت. او نمی خواست نخستین بازی پسرش را از دست بدهد. با این حال نتوانست استرس و فشار را تحمل کند و زمانی که رونالدو گلزنی کرد غش کرد و تحت مراقبت پزشکان اسپورتینگ قرار گرفت. 

آن دو گل آغازگر دوران درخشانی بود که اکنون به ۷۴۲ گل رسیده است. ستاره پرتغالی در اسپورتینگ پنج بار گلزنی کرد. با پیراهن منچستریونایتد ۱۱۸ بار دروازه ها را باز کرد و در رئال مادرید همه رکورد ها را پشت سر گذاشت و آمار فوق العاده ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی را به ثبت رساند. همچنین تاکنون برای یوونتوس ۶۸ بار گلزنی کرده است. 

به ۶۴۱ گل باشگاهی رونالدو، ۱۰۱ گل ملی هم باید اضافه کرد. او در هفت بازی آخرش با تیم ملی ۱۳ گل به ثمر رساند. یک آمار بی نظیر. کریستیانو آخرین باری که برابر اسپانیا بازی کرد به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برمی گردد که توانست هت تریک کند.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه