ارسال به دیگران پرینت

پراکندگی جغرافیایی تیم‌های لیگ برتری| تهران و خوزستان با بیشترین نماینده در لیگ بیستم

تهران با ۴ و خوزستان با ۳ نماینده تقریباً نیمی از تیم های لیگ برتری امسال را تشکیل داده اند.

پراکندگی جغرافیایی تیم‌های لیگ برتری| تهران و خوزستان با بیشترین نماینده در لیگ بیستم

تهران با ۴ و خوزستان با ۳ نماینده تقریباً نیمی از تیم های لیگ برتری امسال را تشکیل داده اند.

به گزارش ایسنا، در هفته پایانی لیگ نوزدهم هر دو نماینده بوشهر به لیگ دسته اول سقوط کردند تا این استان در لیگ بیستم بدون نماینده باقی بماند. تیم هایی مثل سایپا، پیکان و ذوب آهن در هفته آخر از سقوط فرار کردند تا فصل بعد نیز در جمع لیگ برتری ها حضور داشته باشند و سهمیه استان خود را حفظ کنند.

لیگ بیستم با پراکندگی جغرافیای بیشتری آغاز می شود. جایی که دو تیم استان بوشهر سقوط کردند و به جای آن ها یک تیم از استان کرمان و یک تیم از استان مرکزی در فصل بعد رقابت های لیگ برتر حضور پیدا خواهد کرد. ۱۶ تیم لیگ بیستم در ۸ استان تقسیم شده اند و با حضور تیم های تازه تری در این لیگ جذابیت های تماشای بازی ها افزایش خواهد یافت. در ادامه به معرفی سهمیه های لیگ برتری استان ها می پردازیم.

تهران

تهران با ۴ نماینده بیشترین سهم در بین استان های حاضر در لیگ برتر را دارد؛ جایی که استقلال و پرسپولیس به عنوان قهرمان و نائب قهرمان لیگ نوزدهم معرفی شدند و در مقابل دو تیم دیگر این استان یعنی پیکان و سایپا به سختی در هفته پایانی سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کردند. عبدالله ویسی با پیکان کار غیرممکن را ممکن کرد و سایپا با ابراهیم صادقی موفق شد از سقوط فرار کند تا لیگ فصل بعد همچنان با حضور ۴ تیم تهرانی برگزار شود.

خوزستان

بهترین فصل خوزستانی ها در تاریخ لیگ برتر را در فصل گذشته شاهد بودیم. فولاد خوزستان با ایستادن در رده سوم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کردند و دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز در رده های هفتم و هشتم ایستادند و عملکرد خوبی به نمایش گذشتند. ضمن این که نفت مسجدسلیمان با هدایت مهدی تارتار تا جمع چهار تیم برتر جام حذفی هم پیش رفت. به هر حال خوزستانی ها با ۳ نماینده در لیگ بیستم حاضر خواهند شد. البته این در حالی است که دو باشگاه نفتی این استان در بحران مدیریتی به سر می برند و با این شرایط معلوم نیست هر سه سهمیه لیگ برتری خوزستانی ها حفظ خواهد شد یا خیر.

اصفهان

دو تیم سپاهان و ذوب آهن که همواره جزو تیم های مدعی لیگ برتر نامیده می شدند در لیگ نوزدهم نتوانستند به آن چیزی که می خواستند دست پیدا کنند. سپاهانی ها با امیر قلعه‌نویی یکی از مدعیان قهرمان لیگ برتر بودند اما در هفته های پایانی از قافله عقب ماندند و در نهایت با ایستادن در رده پنجم سهمیه آسیایی را از دست دادند. دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن برخلاف پیش بینی ها عملکرد مطلوبی در لیگ بستم به نمایش نگذاشت اما آن ها در هفته های پایانی موفق شدند با کسب نتایجی قابل قبول در لیگ برتر باقی بمانند. اصفهانی ها در لیگ بیستم همچنان با دو سهمیه کار خود را ادامه خواهند داد.

آذربایجان شرقی

دو تیم تراکتور و ماشین سازی فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. تراکتوری ها توانستند علاوه بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان در جام حذفی هم به قهرمانی برسند و تبریزی ها را از جام بی نصیب نگذارند. در مقابل، ماشین سازی عملکرد مطلوبی نداشت اما به هر حال در هفته های پایانی توانست با هومن افاضلی نتایجی کسب کند که سهمیه دیگر تبریزی ها را در لیگ برتر حفظ کند. آذربایجان شرقی نیز مانند اصفهان دو سهمیه لیگ برتری خود را حفظ کرد.

کرمان

کرمانی ها در حالی که در لیگ هجدهم بدون سهمیه بودند اما طی دو فصل پیاپی دو نماینده به لیگ برتر فرستادند. لیگ نوزدهم حضور گل گهر سیرجان را به خود دید و در لیگ بیستم نیز شاهد حضور مس رفسنجان خواهیم بود. سیرجانی ها به عنوان اولین فصل حضور خود در لیگ برتر در رده دهم قرار گرفتند تا عملکرد چندان بدی را از خود به جای نگذارند. در مقابل رفسنجانی ها فصل گذشته را در لیگ دسته یک درخشان عمل کردند و یک هفته مانده با پایان لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کردند. کرمان در لیگ بیستم با دو نماینده حضور خواهد داشت و باید دید چه عملکردی را از خود به ثبت می رسانند.

۳ تیم دیگر لیگ برتری از ۳ استان

خراسان رضوی، مازندران و مرکزی سه استانی هستند که هر کدام با یک نماینده در لیگ برتر فصل پیش رو حضور خواهند داشت. شهرخودرو تنها نماینده مشهد است که لیگ نوزدهم را با ایستادن در رده ششم به پایان رساند و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان جا ماند. البته آن ها عملکرد بدی را از خود به جای نگذاشتند. در لیگ بیستم شهرخودرو با سرمربیگری مهدی رحمتی حضور پیدا خواهد کرد.

نساجی نماینده مازندران در لیگ فصل پیش رو خواهد بود. آن ها فصل گذشته با هدایت محمود فکری در نیم فصل دوم عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند و هر تیمی را مقابلشان برای کسب امتیاز به زحمت انداختند. آن ها فصل گذشته را با ایستادن در رده نهم به پایان رساندند.

آلومینیوم اراک در آخرین دقایق فصل گذشته لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد تا صعود تاریخی برای این استان رقم بزند. اراکی ها بعد از ۱۸ سال به لیگ برتر صعود کردند. رسول خطیبی با آلومینیوم به لیگ برتر صعود کرد و در لیگ بیستم نیز هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه