ارسال به دیگران پرینت

خوزستان دیگر مهد فوتبال نیست

خوزستان مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: وقتی وضعیت فوتبال خوزستان به صورتی شده که به مربیان و مدیران بومی کمتر بها داده می‌شود و در تیم‌ملی نیز یک بازیکن هم نداریم، یعنی خوزستان دیگر مهد فوتبال نیست.

خوزستان دیگر مهد فوتبال نیست

صفرعلی جمال‌پور  با انتقاد از وضعیت فوتبال خوزستان، اظهارکرد: بحث تمام عام مردم خوزستان این است که خوزستان مهد فوتبال ایران است ولی اصلا خوزستان مهد فوتبال نیست زیرا وقتی وضعیت فوتبال استان به صورتی شده که به مربیان و مدیران بومی کمتر بها داده می‌شود و در تیم‌ملی نیز یک بازیکن نداریم، چطور مهد فوتبال هستیم؟

وی گفت: در سال‌های اخیر به بازیکنان بومی کمتر بها داده شد و بر این اساس نیز می‌خواهم بدانم، آورده تیم‌های پایه فولاد در سال‌های اخیر چقدر بوده است؟ ما هنوز از بازی دادن و بها به جوانان خوزستانی می‌ترسیم، آن وقت باشگاه‌های ما بازیکن خارجی و بدون کارایی می‌آورند و به جوانان استان بها نمی‌دهند. این پول‌ها متعلق به بیت‌المال است.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: تمام قهرمانی‌های فولاد و استقلال خوزستان در لیگ برتر با مدیریت بومی و هزینه‌های نه چندان زیاد بوده است اما حالا فولاد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه، نهایت نیز به پلی‌آف لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند. فولاد اکنون جزو چهار تیم پرهزینه لیگ برتر ایران است و تنها تیمی است که بهترین امکانات را دارد ولی دیدیم که در مقطعی از لیگ نوزدهم با نوسان ظاهر شد. این تیم زمانی حرف اول را در لیگ برتر می‌زد که شش هفت بازیکن خوزستانی آن، در تیم‌ملی بودند.

جمال‌پور بیان کرد: مدیران غیربومی عاشق کار در باشگاه فولاد هستند زیرا پول و امکانات خوب در این باشگاه فراهم است. آیا همین مدیران می‌توانند در باشگاه‌های نفتی که وضعیت مالی‌شان نامناسب است هم کار کنند؟ واقعا چرا باید وضعیت تیم‌های نفتی خوزستان به این صورت باشد و به خاطر مشکلات مالی از شرایط خوب خارج شوند؟

وی با اشاره به تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: استقلال خوزستان پس از یک فصل بد در لیگ برتر و دور شدن بومی‌ها از این تیم، درنهایت به لیگ یک سقوط کرد و کلی بدهی سر دست این باشگاه ماند اما با روی کار آمدن مجدد بومی‌ها، روند این تیم در لیگ یک بهتر شد و مدیریت بومی توانست، ۲۰ میلیارد تومان از بدهی‌های انباشت شده را پرداخت کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان با بیان این که با وضعیت فعلی حاکم در باشگاه‌های خوزستانی، وضعیت فوتبال استان را خوب نمی‌بینم و نباید به نتایج فعلی دل خوش کرد، افزود: می‌خواهم بدانم خروجی آکادمی باشگاهی مثل فولاد چیست؟ جای تاسف دارد که خوزستان، نفری در تیم‌ملی بزرگسالان ندارد. فوتبال پایه خوزستان در ایران حرف اول را می‌زد اما حالا کجای کار هستیم؟

وی گفت: ای کاش پول‌هایی که به این صورت در برخی باشگاه‌های ما هزینه می‌شوند، خرج جوانان شهر می‌شد. فوتبال در ذات جوانان این استان است و اگر به جای این که در فکر قهرمانی و کسب سهمیه باشیم، روی همین جوانان و استعدادهای‌شان کار کنیم، می‌توانیم ایران را در آینده نه چندان دور از نظر بازیکن تامین کنیم. بازهم می‌گویم، خوزستان مهد فوتبال بود اما حالا نه.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه