ارسال به دیگران پرینت

هاشمی: خوش شانسی ایران، رشد نکردن بسکتبال آسیا بود

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است، در حال حاضر ایران همچنان قدرت اول آسیاست اما خوش شانس بود که بسکتبال آسیا هم در این سال‌ها رشد نکرد.

هاشمی: خوش شانسی ایران، رشد نکردن بسکتبال آسیا بود

مصطفی هاشمی  پس از گزارش فیبا درباره نسل طلایی بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که چرا طی سال‌های گذشته شاهد نسل خوب دیگری در بسکتبال کشور نیستیم؟ اظهار کرد: به هر حال موفقیت را باید یک چرخه دانست، مثل دهه هشتاد که باشگاه‌های خوب آمدند، پول آوردند و مدیریت خوب هم در کنار آن‌ها صورت گرفت که نهایتا رشد کردیم. از سال ۹۲ این مشکل پیش آمد، لیگ ضعیف شد و پشتوانه سازی هم ضعیف شد. 

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: باید ببینیم در آن زمان چه خط مشی در فدراسیون بود و چه کسانی نظر دادند، قوانین گذاشتند و یکسری اسپانسرها رفتند؟ باید ریشه یابی کرده و دید عواملش چه بوده است؟ از آن زمان بود که بسکتبال ایران رو به نزول رفت و بی انصافی است که مشکل را چند سال اخیر دانست. با این حال ما اول آسیا هستیم و خوش شانسی ایران اینجا بود که بسکتبال آسیا هم رشد نکرد.

او با بیان اینکه همه‌ این اتفاقات مربوط به ضعف دوره اخیر بسکتبال نیست، خاطرنشان کرد: این اتفاقات قبلا رخ داد و باید ریشه یابی کرد تا به نتیجه رسید. ضمنا چرخه بازیکن سازی به اقتصاد و باشگاه‌ها در کنار مدیریت بستگی دارد، در صورتی این عوامل در شرایط خوبی نباشند چرخه بازیکن سازی و رشد هم معیوب خواهد شد. به عنوان یک بسکتبالی آرزو می‌کنم یکسری با بهتر شدن شرایط بسکتبال بازیکنان درجه یک به تیم ملی تزریق شوند تا ما هم با خوب بودن حال این رشته، خوب باشیم.

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال مهرام، در واکنش به این ‌موضوع که با هرچه زودتر برگزار شدن لیگ موافق است یا خیر؟ توضیح داد: با شرایط فعلی کشور هر رشته ورزشی که بخواهد شروع به کار کند، ایتدا باید مجوز دو نهاد بالا دستی یعنی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت را دریافت کند. اگر اجازه ندهند موضوع لیگ بسکتبال هم منتفی خواهد شد.

او افزود: حال اگر این اجازه از طرف نهادهای مربوطه صادر شود، تیم‌ها باید هرچه زودتر فعالیت‌های خود را شروع کنند و یک پروسه تیم جمع کردن هم هست که به خود باشگاه‌ها مربوط است، سپس فدراسیون می‌تواند تاریخ برگزاری مسابقات را اعلام کند. ورزش همیشه برای نشاط جامعه‌ موثر است و اگر نهادهای بالا دستی اجازه فعالیت دهند، من موافق هرچه زودتر برگزار شدن لیگ هستم تا در این شرایط بد روحی جامعه، کمک حال مردم باشد.

هاشمی در مورد قراردادش با تیم مهرام تهران نیز گفت: قرارداد من یک ساله بود که به پایان رسید. همیشه این باشگاه‌ها هستند که اعلام می‌کنند بازیکن و سرمربی می‌خواهند، اما به دلیل شرایطی که‌ کرونا در کشور ایجاد کرده است، فعلا هیچ کدام از تیم‌ها اعلام به جذب بازیکن و مربی نکرده‌اند که طبیعی است.

او با بیان اینکه تیم‌های مهرام و شیمیدر از تعطیلی فصل گذشته لیگ بدون معرفی قهرمان بیشترین آسیب را دیدند، ادامه داد: اگر قرار باشد مسابقات باشگاه‌های آسیا برگزار شود که البته از نظر من احتمالش نزدیک به صفر است، همان نظری که فدراسیون داشت را قبول دارم و می‌شود بین ۸ تیم پلی‌آفی مسابقاتی برگزار و نماینده ایران را انتخاب کرد. شائبه‌هایی پیش میاد که گاها مهم نیست. شاید الان شائبه‌هایی ایجاد شده باشد، اما مهرام دوست داشت لیگ ادامه پیدا کند و از تعطیلی آن متضرر شدیم، ولی گفتند که مسابقات لغو است و ما هم پذیرفتیم. 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه