ارسال به دیگران پرینت

مس رفسنجان چگونه به لیگ برتر صعود کرد؟

شاگردان محمد ربیعی به عنوان اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر شناخته شدند.

مس رفسنجان چگونه به لیگ برتر صعود کرد؟

مس رفسنجان با برتری مقابل نود ارومیه در هفته سی و سوم لیگ دسته اول، یک هفته مانده به پایان، قهرمانی در این لیگ و صعود به لیگ برتر را قطعی کرد.

مس رفسنجان، چهارمین تیم کرمانی تاریخ لیگ برتر

مس رفسنجان پس از تیم های مس کرمان، مس سرچشمه و گل‌گهر سیرجان به عنوان چهارمین تیم کرمانی در تمام ادوار لیگ برتر حضور خود را در این لیگ به ثبت رساند. هرچند برتری هفته گذشته این تیم مقابل فجر سپاسی کار را برای صعود این تیم تقریبا تمام کرد اما آن ها که روی کاغذ به یک امتیاز نیاز داشتند با برتری مقابل نود ارومیه صعود خود را یک هفته مانده به پایان لیگ قطعی کردند و نخستین بار طمع صعود به لیگ برتر را چشیدند.

شاگردان محمد ربیعی در طول فصل همواره در قامت یک تیم مدعی ظاهر شدند. رفسنجانی ها تا این هفته پنج شکست را در کارنامه خود دارند اما در مقابل 9 تساوی و 19 برد را هم به ثبت رسانده اند. آن ها با این عملکرد درخشان به صدر جدول تکیه دادند و فاصله خود را با تیم های پایین تر از خود حفظ کردند. مس رفسنجان در پنج دیدار گذشته خود سه برد را کسب کرد و متحمل دو شکست شد اما با توجه به نتایج درخشانی که در طول فصل ارائه داده بود کار خود را برای ادامه لیگ آسان تر دید.

ربیعی ره صد ساله را یک روزه طی نکرده است

ربیعی که هنوز 39 سالگی اش به پایان نرسیده است، نقش کلیدی در صعود رفسنجانی ها ایفا کرد. او تنها با یک فصل حضور در جمع مسی ها توانست این عملکرد درخشان را از خود به نمایش بگذارد و شاگردانش را به لیگ برتر برساند. البته محمد ربیعی ره صد ساله را یک روزه طی نکرده است و تجربه مربی گری در رده های سنی مختلف و چند تیم از لیگ های دسته یک، دو و سه را در کارنامه دارد. او به احتمال زیاد در لیگ برتر هم تیمش را همراهی خواهد کرد.

همچنین این مساله را هم نباید فراموش کرد که بازیکنان مس با این که کمتر شناخته شده هستند، توانستند کار بزرگی انجام دهند. در بین آنها تاکنون حمید گلزاری بهترین گلزن و محسن آذرباد بهترین پاسور تیم بوده اند و عملکرد درخشان شان باعث کسب نتایج خوب مسی ها شد.

مدیران مس از ابتدای لیگ تلاش کردند تا علاوه بر شکل دادن ساختار باشگاه، زیرساخت ها را برای حرفه ای شدن فراهم کنند. آن ها برنامه ای بلند مدت دارند و می خواهند در فصل اول حضورشان در بین 8 تیم حضور پیدا کنند. رفسنجانی ها در حال احداث ورزشگاهی ۱۵ هزار نفری و مجهز در این شهر هستند و امیدوارند تا ابتدای لیگ برتر فصل آینده بازی های تیم خود را به این ورزشگاه بیاورند. نتایج خوب مس باعث شد تا هواداران پرشور رفسنجانی بیش از پیش در کنار این تیم حضور پیدا کنند و مردم این شهر تیم خود را مورد حمایت قرار دهند تا به نتیجه دلخواه برسند.

مدیر فوتبالی، یکی از مهمترین عاملهای صعود مس رفسنجان

مدیران باشگاه مس رفسنجان می گویند حضور اردشیر سعد محمدی رییس صنایع مس که خود یک فوتبالی است و سال ها به فوتبال خدمات زیادی ارائه داده، یکی از مهم ترین عوامل صعود این تیم به لیگ برتر است. با حضور مس رفسنجان تعداد تیم های این استان بدون احتساب هفته پایانی لیگ دسته یک و صعود احتمالی مس کرمان، به دو تیم در فصل آینده لیگ برتر افزایش پیدا کرد و باید دید کرمانی ها فصل جدید، رقابت ها را چگونه پشت سر خواهند گذاشت.

مسئولان باشگاه مس رفسنجان با توجه به این که تیم های صعود کننده سال های گذشته در فصل های مختلف لیگ برتر به دلیل کم تجربگی یا عدم برنامه ریزی درست نتوانستند در لیگ برتر باقی بماند و مجددا به دسته اول سقوط کردند، باید در تصمیمات و برنامه ریزی شان بیشتر از دیگر تیم ها تلاش کنند و راه درست را در پیش بگیرند تا به سرنوشت دیگر باشگاه های فصل های گذشته دچار نشوند و جایگاه خود را در لیگ برتر تثبیت کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه