ارسال به دیگران پرینت

سازمان لیگ کشتی | لیگ تنها منبع درآمد کشتی‌گیران

فدراسیون کشتی که پرمدال‌ترین فدراسیون ایران در آوردگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، این روزها با حاشیه‌های متفاوتی مواجه است که مهمترین آن برگزاری مسابقات لیگ با توجه به شیوع کرونا و دیگری بدهی‌های قبلی فدراسیون است.

سازمان لیگ کشتی  | لیگ تنها منبع درآمد کشتی‌گیران

سوریان و لیگ‌برتر

حمید سوریان درباره آغاز رقابت‌های لیگ کشتی و مخالفت اهالی این رشته عنوان کرد: ما به‌دنبال برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی هستیم؛ اما واقعیت این است که قبل از هرچیزی، سلامت ورزشکاران برای ما اهمیت دارد. بدون‌شک هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سلامتی نیست و باید در شرایط فعلی از آن محافظت کنیم. بنابراین تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. با توجه به شیوع مجدد این ویروس طبیعتا برگزاری لیگ امکان‌پذیر نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. وی در مورد ابراز ناراحتی محمد بنا در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ عنوان کرد: طبیعتا هر چه زودتر این ویروس منحوس از بین برود و شرایط به حالت عادی برگردد، برگزاری رقابت‌ها نیز زودتر امکان‌پذیر خواهد بود. امیدوارم که هرچه زودتر واکسن این ویروس کشف شود تا بتوانیم مسابقات را از سر بگیریم.

رئیس سازمان لیگ

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی گفت: کشتی‌گیران مدت‌هاست منتظرند تا این رقابت‌های لیگ برگزار شود و ما به خیلی از اسپانسرها متعهد هستیم و ضمن اینکه کشتی‌گیران به‌جز لیگ منبع درآمد دیگری ندارند. زمانی‌که ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال را داد، خیلی امیدوار بودیم که در مورد کشتی هم این موضوع صدق کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. اصلا پیش‌بینی شیوع مجدد کرونا را نمی‌کردیم.

وی گفت: در حال حاضر شدت شیوع این ویروس منحوس به اوج رسیده، طبق زمانی که با مسئولان وزارت ورزش هماهنگ کرده بودیم احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی را در هفته دوم مردادماه پیش‌بینی کرده بودیم؛ اما از یک‌طرف اتحادیه جهانی کلیه رقابت‌های این رشته ورزشی را که تا 10تیرماه تعطیل کرده بود، این زمان را مجددا تمدید کرد و تا دهم شهریور هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه کشتی یا برگزاری مسابقات این رشته صورت نمی‌گیرد. بنابراین ما هم منتظر هستیم که ببینیم در روزهای آینده شرایط به چه صورت خواهد بود. رئیس سازمان لیگ کشتی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اینکه این بیماری فعلا تا زمان کشف واکسن آن همراه ما خواهد بود، نمی‌توانیم برنامه‌های خود را تعطیل کنیم. در حال حاضر ثبت‌نام از کشتی‌گیران در سازمان لیگ صورت می‌گیرد و قراردادهای آنها ثبت می‌شود.

نظر نوری

حسن نوری دارنده مدال برنز جهانی کشتی‌فرنگی در مورد برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی عنوان کرد: من از قبل هم قرار نبود در لیگ کشتی شرکت کنم. هیچ‌کدام از دوستان نزدیک من هم در لیگ شرکت نمی‌کنند به این خاطر که اصلا کار منطقی نیست. نباید به‌خاطر مبلغ ناچیزی سلامت یک ورزشکار به‌خطر بیفتد. من تجربه‌ای سختی از ابتلا به کرونا داشتم و به همین خاطر اصلا موافق برگزاری لیگ کشتی نیستم. ضمن اینکه در لیگ ما مبلغ قراردادها هم آنچنان بالا نیست، بنابراین نباید چنین ریسکی کرد. ملی‌پوش کشتی فرنگی گفت: ممکن است برخی از کشتی‌گیران هم‌اکنون مبتلا شده باشند و در قرنطینه خانگی مداوا شده باشند. شرایط من به‌گونه‌ای شد که در بیمارستان بستری شدم، اما خیلی از افراد مبتلا ممکن است در خانه قرنطینه شوند و بهبود پیدا کنند. بااین‌حال من شرایط ابتلا به کروناویروس را درک کردم و می‌دانم چقدر خطرناک و سخت است. متاسفانه این ویروس ورزشکار و غیرورزشکار نمی‌شناسد و هرکسی ممکن است به آن مبتلا شود.

ابهام مالی

هفته گذشته فدراسیون کشتی گزارش عملکرد مالی این فدراسیون را در یکسال گذشته منتشر کرد و از سوی این فدراسیون اعلام شد که نیمی از بدهی‌های خود که حدود 31میلیاردوپانصدمیلیون تومان بوده را تسویه کرده است. درست یکسال پیش در 26تیرماه 98 علیرضا دبیر با کسب بیشترین رأی صندلی ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده گرفت و حالا فدراسیون دبیر با انتشار گزارش عملکرد مالی مدعی شده از 60میلیارد بدهی موجود این فدراسیون نیمی از آن را پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس حمید بنی‌تمیم که در دوران ریاست رسول خادم در فدراسیون کشتی نایب‌رئیس بود و پس از این که خادم از ریاست این فدراسیون کنار رفت مدتی به‌عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به‌کار بود و برای کسب صندلی ریاست هم تلاش می‌کرد، در واکنش به پرداخت بدهی‌های فدراسیون کشتی در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «رقم بدهی‌های به‌جا مانده از فدراسیون‌های قبل 9میلیاردتومان بوده و نمی‌دانم مسئولان فدراسیون چه اصراری بر اعلام رقم 60‌میلیاردی تومانی دارند. بانک پاسارگاد در بیش از 4سال حضور خود به‌صورت کامل از کشتی حمایت کرد و رقم پرداختی آنها به ما چیزی حدود 4تا 5میلیارد در سال البته به استثنای بحث ساخت آکادمی کشتی بود. از سوی دیگر این مبلغ به‌غیراز هزینه‌های جانبی بانک شامل اهدای پاداش به مدال‌آوران رویدادهای مهم و مشارکت در صندوق سرمایه‌گذاری کشتی و... بود.

اینکه بیایند و بگویند به‌رغم انصراف بانک درآمد بیشتری داشته‌ایم، واقعیت ندارد. چون شما اصلا برنامه‌ای برای درآمد نداشته‌اید و همه درآمد شما از محل کمک‌های وزارت ورزش و کمیته المپیک بوده است که به آن درآمد نمی‌گویند، بلکه می‌گویند کمک. گزارش مالی ارائه‌شده مبنی‌بر پرداخت سی‌ویک میلیارد از بدهی فدراسیون کشتی طی یکسال گذشته جای سوالات فراوانی دارد.

حوصله و نیازی به پرداختن به این موضوع نیست، اما بندبند این گزارش مالی که قبل از ارائه به مجمع هم آماده رسانه‌ای‌شدن شده بود، جای ایراد دارد. به‌طور مثال بندی که در آن اعلام‌شده بدهی بیش از 9میلیاردی شرکت توسعه و تجهیز پرداخت‌شده، موردی است که همه ما می‌دانیم که دریافت و پرداختی در این مورد میان فدراسیون‌ها و شرکت توسعه وجود ندارد. این موضوع براساس حساب‌های درون‌سازمانی در وزارت ورزش پیگیری می‌شود. یعنی اصلا بدهی به این عنوان و معنی عمومی‌اش وجود ندارد که بخواهد پرداخت نقدی از سوی فدراسیون‌ها به شرکت توسعه صورت گیرد. چه کسی تا حالا شنیده وزارت ورزش از فدراسیون زیرمجموعه‌اش پول گرفته است که اینجا گفته شده بدهی پرداخت کرده‌اند؟ 3سال‌پیش صورتجلسه میان فدراسیون‌ها و شرکت توسعه در این‌باره تنظیم شد که احتمالا همان دارد در حساب‌های فیما بین وزارت، شرکت توسعه و فدراسیون‌ها ادامه می‌یابد».

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه