ارسال به دیگران پرینت

کرونا| سوخت‌وسوزهای کرونایی

اگرچه مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شد، اما همین بازی اول بین فولاد و استقلال دو غایب سرشناس و مهم داشت. از فولاد پاتوسی به‌خاطر مشکلات پروازی به این بازی نرسید و هنوز هم خبری از او نیست، از استقلال هم شیخ دیاباته که دیر آمده بود به‌دلیل ناآمادگی جدال اهواز را از دست داد. حالا که استقلال باخته، صدای پیشکسوتان این تیم هم درآمده؛ مثلا بهتاش فریبا خواهان برخورد مدیران باشگاه با دیاباته شده است. شیخ البته تاخیر چندانی در بازگشت به ایران نداشت، اما با کیلوها اضافه‌وزن برگشت؛ آنچه نشان می‌دهد در مدت قرنطینه تمرینات انفرادی را کاملا رها کرده بود. تا از مبحث شیخ دور نشده‌ایم، این نکته را هم یادآوری کنیم که دیاباته با وجود مصدومیت ارسلان مطهری، درخواست مرخصی کرده است! ظاهرا فرزند او به‌زودی به دنیا خواهد آمد و مهاجم مالیایی که از قبل برنامه سفرش به فرانسه را در این تاریخ در نظر گرفته بود، حالا استقلالی‌ها را تحت فشار قرار داده است. گویا فرهاد مجیدی در مرحله اول با این درخواست عجیب مخالفت کرده، اما اصرار شیخ باعث شده درخواست او را به مدیران باشگاه ارجاع بدهد.

کرونا| سوخت‌وسوزهای کرونایی

پاتوسی و دیاباته اما تنها سوخت‌وسوزهای کرونایی فوتبال ایران در بازگشایی لیگ برتر نبوده‌اند؛ چه اینکه بشار رسن هم با شرایطی ناآماده و البته تاخیری مفصل به تمرینات پرسپولیس بازگشت. تاخیر او معلول بدقولی‌های مالی باشگاه بود، اما یحیی گل‌محمدی صراحتا اعلام کرد این غیبت را «غیرموجه» می‌داند. بشار وضعیت فیزیکی خوبی هم ندارد و در مسابقات دوستانه هم هرگز در ترکیب اصلی قرار نگرفت. بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد در نخستین مسابقه سرخپوشان برابر پیکان فیکس شود. حتی احتمال دنباله‌دار شدن نیمکت‌نشینی او هم وجود دارد.

دو مربی خارجی را هم باید به این لیست اضافه کنیم؛ کسانی که وضع‌شان وخیم‌تر هم هست. در شرایطی که ذوب‌آهن و شاهین بوشهر با میودراگ رادولوویچ و میشو کرستیچویچ نتایج خوبی به‌دست آورده بودند، حالا هر دو مربی به بهانه مشکلات ناشی از کرونا از بازگشت به ایران سر باز زده‌اند. این مدت به‌طور مفصل اخباری در مورد زمان بازگشت آنها منتشر می‌شد، اما ظاهرا هیچ‌کدام آمدنی نیستند و به‌زودی تکلیف نیمکت ذوب و شاهین مشخص خواهد شد.

اگر اینهایی که اسم بردیم خارجی بودند، یک نمونه ایرانی عجیب هم بین بدقول‌های دوران کرونا داریم. او اشکان دژاگه است؛ کاپیتان تیم ملی که از ابتدا هم مخالف ازسرگیری مسابقات لیگ برتر بود و حالا ظاهرا به‌طور صریح به باشگاه تراکتور اعلام کرده حاضر نیست به ایران برگردد. تیم تبریزی فردا باید در اولین بازی‌اش به مصاف نساجی قائم‌شهر برود، اما هنوز خبری از اشکان نیست. حتی مسعود شجاعی، دیگر کاپیتان تراکتورسازان که این مدت در ایران حضور داشت هم خیلی دیر به تمرینات اضافه شد. مسلما غیبت دژاگه تاثیر منفی‌اش را روی کار تراکتور خواهد گذاشت، هرچند ما بیشتر نگران تیم ملی هستیم.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه