ارسال به دیگران پرینت

اشکان دژاگه | اشکان معامله بدی با ما و با خودش می‌کند.

غم‌انگیزترین بخش ماجرا اما اوت شدن دژاگه از تیم ملی است. مطابق برنامه اعلام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی از مهرماه از سر گرفته خواهد شد و اگر اشکان برای حضور در مسابقات لیگ به ایران برنگردد، «قطعا» جایی در تیم ملی نخواهد داشت؛ اتفاقی که به هیچ‌وجه برازنده یکی از مقبول‌ترین فوتبالیست‌های این سالیان ایران نیست. اشکان معامله بدی با ما و با خودش می‌کند.

 اشکان دژاگه | اشکان معامله بدی با ما و با خودش می‌کند.

«از قرار معلوم اشکان دژاگه رسما اعلام کرده دیگر برای بازی به ایران برنمی‌گردد.

او که روزهای اول شیوع ویروس کرونا هم علیه برگزاری مسابقات موضع گرفته بود، حالا کاملا از کنترل خارج شده است.

در این میان به‌ نظر می‌رسد باشگاه تراکتور با پافشاری عجیبش روی لغو مسابقات و عدم‌ پیگیری بازگشت دژاگه، دست او را باز گذاشته تا به زندگی در آلمان ادامه بدهد و به‌ راحتی از انجام وظیفه‌اش سر باز بزند.

قطعا اگر تراکتور موضعی معتدل و شبیه سایر باشگاه‌ها داشت، از همان روز اعلام آغاز تمرینات پیگیر بازگشت اشکان می‌شد اما رویه تیم زنوزی کاملا به سود دژاگه تمام شد. او که قبلا حتی از رئیس‌جمهور هم خواسته بود جلوی برگزاری لیگ را بگیرد، در فاصله یک هفته به آغاز مسابقات رسما آب پاکی را روی دست تیم تبریزی ریخته و گفته به ایران برنمی‌گردد.

حالا تراکتور از نظر عرفی هم قادر نیست حقوقش را در این زمینه پیگیری کند. وقتی باشگاهی با این شدت مخالف ادامه یافتن مسابقات لیگ است، چرا باید دنبال بازگرداندن بازیکنش باشد؟

همه حاشیه‌های اشکان در تبریز

پیوستن اشکان دژاگه به تراکتور در ابتدای فصل گذشته، یک بمب خبری تمام‌عیار بود. حضور اشکان در تراکتور، جذابیت این تیم را برای رسانه‌ها بیشتر کرد و البته خود دژاگه هم حاشیه‌هایی داشت. آن چه در آغاز این همکاری سروصدا کرد، شایعه قرارداد دلاری دژاگه با تراکتور بود که تقریبا هرگز هم تکذیب نشد. برخی شایعات از دستمزد ۸۰۰هزار دلاری اشکان برای هر فصل حکایت دارد که اگر درست باشد، به قیمت امروز ارز چیزی حدود ۱۴میلیارد تومان در سال می‌شود! بعدتر قصه خالکوبی‌های این بازیکن حاشیه‌ساز شد و حتی دعوت او به کمیته اخلاق را به‌ دنبال آورد؛ هرچند این قصه مشمول مرور زمان شد. اعتراض عجیب دژاگه به تعویضش در بازی حذفی با نفت آبادان هم دیگر حاشیه او بود. تصاویری که از فریادهای اشکان بر سر جان توشاک پخش شد، واقعا همه را حیرت‌زده کرد. او حتی ابتدای فصل جاری هم خیلی دیر به تمرینات تراکتور اضافه شد؛ آن قدر که گفتند قصد همکاری با دنیزلی را ندارد و می‌خواهد جدا شود. هیچ‌کدام اینها اما به اندازه تصمیم امروز دژاگه عجیب نیستند. او حالا رسما رودرروی سازمان لیگ و باشگاهش ایستاده است. سرپیچی دژاگه از حضور در ایران در حالی است که بسیاری از بازیکنان خارجی لیگ برگشته‌اند و آنهایی هم که هنوز نیامده‌اند مشکلات پروازی دارند؛ نه این که مثل اشکان اراده‌ای برای سفر به ایران نداشته باشند.

دژاگه قرارداد دارد، کرونا هم ماندگار است

اشکان دژاگه تداوم شیوع کرونا و حفظ سلامتی‌اش را بهانه عدم‌ بازگشت به ایران قرار داده است. به این ترتیب، حالاحالاها نباید منتظر او باشیم؛ چون فعلا هیچ افق روشنی در مورد پایان کرونا وجود ندارد. دژاگه برای لیگ بیستم هم تحت قرارداد تراکتور است؛ لیگی که اصلا معلوم نیست در نزدیکی‌های پاییز شرایط آغاز را پیدا کند. به این ترتیب به‌ نظر می‌رسد حتی خطر پایان دوران بازیگری هم دژاگه را تهدید می‌کند؛ بازیکنی که تا چند روز دیگر وارد ۳۴سالگی می‌شود.

داستان تیم ملی

غم‌انگیزترین بخش ماجرا اما اوت شدن دژاگه از تیم ملی است. مطابق برنامه اعلام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی از مهرماه از سر گرفته خواهد شد و اگر اشکان برای حضور در مسابقات لیگ به ایران برنگردد، «قطعا» جایی در تیم ملی نخواهد داشت؛ اتفاقی که به هیچ‌وجه برازنده یکی از مقبول‌ترین فوتبالیست‌های این سالیان ایران نیست. اشکان معامله بدی با ما و با خودش می‌کند.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه