ارسال به دیگران پرینت

فوتبال | باشگاه لیگ‌برتری با انتشار طوماری به‌دنبال تعطیلی لیگ هستند

در حالی‌که لیگ‌های معتبر فوتبال جهان مجددا در حال برگزاری مسابقات هستند، 7 باشگاه لیگ‌برتری و در رأس آنها «تراکتور» و «پدیده» با انتشار طوماری به‌دنبال تعطیلی لیگ هستند و درصورت بدون پاسخ ماندن این بیانیه از سوی فدراسیون، آن را به AFC æ FIFA ÇÑÓÇá ã흘ääÏ

فوتبال  |  باشگاه لیگ‌برتری با انتشار طوماری به‌دنبال تعطیلی لیگ هستند

طومار

باشگاه‌های تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی، پارس‌جنوبی جم، پیکان و نساجی در نامه رسمی به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به صراحت اعلام کردند که از حضور در ادامه مسابقات معذور هستند.

این درحالی است که سازمان لیگ برنامه برگزاری مسابقات را هم اعلام کرده و همه‌چیز برای بازگشت فوتبال به جامعه فراهم است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این نامه سروصدای زیادی در جامعه به‌راه انداخت و دوباره باعث بالاگرفتن جنگ هواداری در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌های عوامل تیم‌ها علیه یکدیگر در رسانه‌ها شد. در متن نامه این باشگاه‌ها به حیدر بهاروند آمده است:

«متاسفانه بدون توجه به اعلام شرایط از سوی فیفا و همچنین مصاحبه دوازدهم خرداد وزیر محترم بهداشت (نمکی: غفلت کنیم دقیقه90 از کرونا گل خواهیم خورد). مسئولان سازمان لیگ به‌دلایل نامعلومی اصرار به ادامه مسابقات لیگ‌برتر فوتبال دارند. در چنین شرایطی صرف‌نظر از رعایت‌کردن یا نکردن هرگونه پروتکل بهداشتی طبق نظر وزیر محترم و ستاد مقابله با کرونا ادامه لیگ مردود و ممنوع است. از سوی دیگر مقایسه لیگ کشورمان با سایر کشور‌ها به‌دلایل مختلف قیاس مع‌الفارق است. سازمان لیگ مسئولیتی اعم از مادی و معنوی قبول نمی‌کند، حتی نظارت را هم کنار گذاشته است و تنها با جملات تهدیدآمیز قصد ایجاد ترس و ارعاب برای ادامه مسابقات را دارد. کمترین حق ما امضاکنندگان این نامه در شرایط حاضر آن است که تمامی عواقب ناشی از شروع لیگ توسط ریاست محترم فدراسیون پذیرفته شود. با عنایت به مطالب فوق و مادامی که این مسئولیت صراحتا توسط عالی‌ترین مقام رسمی فوتبال کشور پذیرفته نشود، ما بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران لیگ‌های ایران به منظور صیانت از خانواده و به‌ویژه فرزندان‌مان و حفظ حیات ورزشی خود به‌عنوان تنها وسیله امرار معاش، از شرکت در ادامه بازی‌های لیگ معذوریم.»

واکنش سازمان لیگ

سهیل مهدی در مورد طومار منتشرشده 7 باشگاه و بازیکنان آنها اظهارکرد: من هم از طریق رسانه‌ها در جریان این نامه قرار گرفتم. البته با برخی نفرات باشگاه‌ها به‌صورت تلفنی صحبت کردم که همگی انتشار متن چنین نامه‌ای را تکذیب کردند. وی افزود: اکنون مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در تلاش هستند که طبق برنامه اعلام شده مسابقات را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش کشورمان و همچنین پروتکل بهداشتی فیفا برگزار کنیم. سرپرست مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: با هماهنگی با باشگاه‌های لیگ‌برتر و هیات‌ها تمهیدات لازم از جمله ضدعفونی و گندزدایی رختکن‌های ورزشگاه‌ها انجام می‌گیرد. ضمن اینکه فیفا هم برخی قوانین از جمله 5 تعویض و دو وقت استراحت برای نوشیدن آب در بین هر نیمه را توصیه کرده که این قوانین هم در ادامه لیگ برتر اجرا خواهد شد.

مهدی با اشاره به شرایط حساس مسابقات ملی و باشگاهی در مقدماتی جام‌جهانی و لیگ‌قهرمانان آسیا عنوان کرد: باشگاه‌ها و بازیکنان باید آمادگی خود را در لیگ‌برتر حفظ کنند تا تیم‌ملی و همچنین 4 نماینده باشگاهی‌مان در لیگ‌قهرمانان با شرایط مناسب‌تر و بهتری حاضر شوند. از سویی دیگر در حال حاضر مسابقات لیگ در کشورهایی مثل اسپانیا، کره‌جنوبی و آلمان آغاز شده است. از همه مهمتر توصیه مدیران ارشد کشور این است که باید زندگی با کرونا را بیاموزیم، زیرا مدت ماندگاری این ویروس مشخص نیست. به همین دلیل همه کشور خود را برای زندگی و مقابله اصولی با این ویروس آماده کرده‌اند.

جلسه

مسئولان فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه و پس از جنجال‌های به‌وجود آمده درباره امضای طومار توسط 7باشگاه لیگ‌برتری، در تماسی با محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور درباره خواسته‌های این باشگاه و مسائل مطرح‌شده از سوی او در برخی از رسانه‌ها صحبت کردند.

در این تماس تلفنی پیشنهاد شد با توجه به اینکه زنوزی در ایران حضور ندارد، یک نماینده از سوی او روز شنبه در فدراسیون فوتبال حاضر شود و درباره اختلافات موجود در این زمینه صحبت کند، اما مالک باشگاه تراکتور به‌رغم صحبت‌های مطرح‌شده میان طرفین، در نهایت با پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال مخالفت کرده و خواهان برگزاری یک نشست مشترک با حضور نمایندگان 16باشگاه لیگ‌برتری و تصمیم‌گیری در آن جلسه شده است. در همین راستا نیز فعلا مالک باشگاه تراکتور به‌عنوان اصلی‌ترین مخالف شروع لیگ، منتظر جواب فدراسیون فوتبال برای برگزاری نشست مشترک بین مدیران 16باشگاه‌ لیگ‌برتری است و همچنان تصمیم دارد در صورت عدم برگزاری این نشست، طومار امضاشده توسط اعضای 7باشگاه لیگ‌برتری را به فیفا و AFC ÇÑÓÇá ˜äÏ.

فیفا؟

ضیا عربشاهی در خصوص ارسال نامه 7باشگاه لیگ‌برتری مبنی بر مخالفت بر برگزاری مسابقات لیگ‌برتر به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت: سرآمد این 7باشگاه زنوزی است و در کنار او حمیداوی قرار دارد. این افراد نگران هزینه‌های‌شان هستند. زنوزی را کسی نمی‌شناخت و یک فرد عادی بود، ولی با فوتبال شناخته شده است، الان هم با این کارها فرافکنی می‌کند. وقتی می‌گوید تیم‌هایی هستند که پول آب‌معدنی هم ندارند، شخصیت یک مدیر را زیرسوال می‌برد.

مدیری که تیمش در لیگ‌برتر بازی می‌کند، قطعا شایستگی این را داشته که تیمش در لیگ‌برتر حضور داشته باشد. به‌جای اینکه فرافکنی کنند 9بازی‌شان را انجام بدهند و تیم‌های دیگر را شانتاژ نکنند. زنوزی دوست دارد همیشه سرزبان‌ها باشد، با کلمات بازی می‌کند و خودش را مطرح کند، رفتار او نشان می‌دهد که مدیرحرفه‌ای نیست. وی درباره اینکه باشگاه‌های مخالف گفته‌اند در صورت نتیجه‌نگرفتن به فیفا نامه می‌زنند، تصریح کرد: الان اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی در حال برگزاری هستند، پس فیفا وقتش را تلف نمی‌کند که شکایت باشگاه‌های ایرانی را رسیدگی کند و خودش را زیرسوال ببرد.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه