ارسال به دیگران پرینت

لحظه‌شماری در سراسر اروپا برای تماشای بازی‌های جذاب

فوتبال در سراسر دنیا در حالی شروع می‌شود که در همین روزهای اول شاهد تعداد زیادی مسابقه جذاب خواهیم بود

 لحظه‌شماری در سراسر اروپا برای تماشای بازی‌های جذاب

بعد از سه، چهار ماه بدون فوتبال، این روزها عاشقان فوتبال که خودشان را دیوانه این رشته هم می‌نامند، برای تماشای دوباره بازی‌های جذاب در سراسر اروپا لحظه‌شماری می‌کنند. ستاره‌های فوتبال جهان در قاره سبز پا به توپ شدند و از چند روز دیگر تب فوتبال در اروپا بالا می‌رود. به خاطر برگزاری فشرده مسابقات در یک ماه آینده تقویمی پر از بازی‌های جذاب و دیدنی را در پیش داریم؛ اتفاقی که احتمالا بخش اعظمی از اوقات فراغت این روزهای مردم جهان را که همچنان به ماندن در خانه توصیه می‌شوند، پرخواهد کرد.

لیگ جزیره؛ اوج جذابیت با قهرمانی احتمالی لیورپول

لیگ برتر انگلیس از بیست‌وهشتم خرداد از سر گرفته می‌شود؛ در حالی ‌که در همان اولین روز یک بازی تماشایی بین منچسترسیتی و آرسنال برگزار خواهد شد. با اینکه لیورپول با هدایت یورگن کلوپ تا ٩٠‌درصد مسیر قهرمانی را پیش رفته و فاصله زیادی با رقبا ایجاد کرده، اما همچنان جنگ بر سر کسب سهمیه‌های اروپایی بین قدرت‌های فوتبال انگلیس وجود دارد. سی‌ام خرداد، مورینیو با تاتنهام برابر تیم سابق خود یعنی منچسترسیتی یک بازی حیثیتی خواهد داشت. چلسی و منچسترسیتی هم که پنجم تیر یک دیدار جذاب و تماشایی را برگزار می‌کنند و دوئل گواردیولا و لمپارد شکل می‌گیرد. اگر تا هفته ٣٢ لیگ جزیره قهرمانی سرخ‌های آنفیلد قطعی نشده باشد، دیدار سیتی-لیورپول هم می‌تواند یکی از دوئل‌های جذاب فصل باشد. شاگردان یورگن کلوپ بعد از حدود ٣٠ ‌سال می‌توانند در روزهای ابتدایی مرداد جشن قهرمانی لیگ برتر را برگزار کنند.

لالیگا؛ ال‌کلاسیکو نداریم، اما...

همین که دیوانگان فوتبال بتوانند لیونل مسی و تکنیک ناب او را در ترکیب بارسلونا بار دیگر از قاب تلویزیون ببینند، قطعا اتفاقی خوشایند برایشان است. فوق‌ستاره آرژانتینی و تیمش که با ٢ امتیاز اختلاف صدرنشین لالیگا هستند، در بازی‌های باقیمانده مقابل رئال ‌مادرید قرار نمی‌گیرند، اما با توجه به اینکه مادریدی‌ها پشت سر آبی و اناری‌ها در جدول قرار گرفتند، شاهد رقابت جذاب این دو غول فوتبال اسپانیا احتمالا تا هفته‌های پایانی لالیگا خواهیم بود. دیدار رئال ‌مادرید و والنسیا که روز سی‌ام خرداد برگزار می‌شود و بارسا-اتلتیکو که یازدهم تیر انجام خواهد شد، ازجمله مسابقات جذاب پیش روی لالیگا هستند.

سری‌آ؛ رونالدو هم وارد می‌شود

برخلاف فصل‌های قبلی که اکثرا یوونتوس خیلی زود می‌توانست بین خودش و تیم‌های پایین‌تر فاصله زیادی ایجاد کند و قهرمانی‌اش چند هفته قبل از پایان سری‌ آ مسجل شود، این بار بانوی پیر (لقب یوونتوس) یکی، دو رقیب جدی برای قهرمانی دارد. کریستیانو رونالدو که بعد از قرنطینه در زادگاهش چند هفته‌ای است به ایتالیا بازگشته و در تمرینات یوونتوس شرکت می‌کند، با حضورش در میدان می‌تواند نگاه خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال را به سوی ایتالیا جلب کند. یوونتوس با ٦٣ امتیاز صدرنشین است، ‌اما لاتزیوی ٦٢ امتیازی به این تیم چسبیده و اینتر هم با یک بازی کمتر و ٥٤ امتیاز می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد. رویارویی میلان-رم در تاریخ هشتم تیر، لاتزیو-میلان چهاردهم تیر و ناپولی-رم روز پانزدهم تیر می‌تواند از جذاب‌ترین مسابقات یک ماه آینده سری آ لقب بگیرد.

بوندس‌لیگا؛ خیز بایرن برای قهرمانی

چند هفته‌ای است که بوندس‌لیگا کار خود را از سر گرفته و آلمانی‌ها به ‌عنوان پیشرو در زمینه کنترل کرونا تا چند هفته دیگر قهرمانی لیگ فوتبال خود را می‌شناسند. فقط ٤ هفته از بوندس‌لیگا باقی مانده و وردربرمن-بایرن مونیخ که بیست‌وهفتم خرداد رودرروی هم قرار می‌گیرند، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته‌های پیش رو را برگزار خواهند کرد. بایرنی‌ها که اختلاف ٧ امتیازی با دورتموند در صدر ایجاد کردند، احتمالا مثل سال‌های اخیر می‌توانند جشن قهرمانی بوندس‌لیگا را البته این بار با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

فوتبال به زندگی برگشت

بعد از سه، چهار ماه زندگی بدون فوتبال، حالا میلیاردها نفر در سراسر جهان می‌توانند از تماشای فوتبال از قاب تلویزیون لذت ببرند. شاید گام بعدی دیدن مسابقات فوتبال از داخل استادیوم باشد تا شاید به‌زودی همه چیز به حالت قبل از کرونا بازگردد، اما فعلا در همین حد که جذابیت فوتبال به زندگی علاقه‌مندان به ورزش برگردد، اتفاق خوب و مهمی است. دیدن تکنیک ناب لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که هر دو در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود هستند، شاید بعد از خداحافظی آنها تا سال‌ها به خاطر نداشتن بازیکنی در این حد نصیب علاقه‌مندان به فوتبال نشود. حالا مردمی که به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ماندن در خانه از سوی دولت‌ها توصیه می‌شوند،‌ بهانه‌ای برای ماندن در خانه دارند و آن هم دیدن فوتبال است. جالب اینکه فشردگی مسابقات به دلیل گذر از موعد مقرر پایان لیگ‌های اروپایی، مسئولان مسابقات را وادار کرده تا فقط در روزهای پایانی هفته برای برگزاری مسابقات برنامه‌ریزی نکنند و این یعنی در طول هفته تماشاگران می‌توانند از تماشای بازی تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقه خود لذت ببرند. برای ما که در ایران هستیم، بازگشایی مسابقات لیگ برتر در داخل گام بعدی برای زنده‌شدن فوتبال خواهد بود؛ اتفاقی که امیدواریم برای چندمین‌بار به تعویق نیفتد و در همان روزهای ابتدایی تیرماه استارت بخورد.

 

منبع : شهروند
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عدنان ارسالی در

      زندگی بدون فوتبال معنی نداره. اگه فوتبال نباشه زندگی نمی گذره.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه