ارسال به دیگران پرینت

ورزشکاران آمریکایی هم به جمع معترضین به مرگ جرج فلویدپیوسته‌اند

ماجرای کشته شدن جرج فلوید توسط پلیس در آمریکا اعتراض ورزشکاران آمریکایی را هم به دنبال داشته و چندین چهره سرشناس ورزش این کشور به موج اعتراضات پیوسته‌اند.

 ورزشکاران آمریکایی  هم به جمع معترضین به مرگ جرج فلویدپیوسته‌اند

ورزشکاران آمریکایی هم به جمع معترضین به کشته شدن جرج فلوید توسط پلیس آمریکا پیوسته‌اند و به شکل‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به آنچه نژادپرستی و استانداردهای دوگانه نامیده‌اند اعتراض می‌کنند.

 

جرج فلوید مرد سیاهپوست 46ساله‌ای بود که تصاویری مربوط به پیش از مرگش منتشر شد که نشان می‌داد یک مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فلوید می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد. با انتشار خبر مرگ فلوید و انتشار این ویدیو اعتراضات گسترده‌ای شهرهای مختلف آمریکا را فرا گرفت و به خشونت کشیده شد.

 

 

اما صحبتهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره این اعتراض‌ها با انتقادهای زیادی همراه شده. ترامپ گفته بود دولتش از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند ولی در مقابل آنارشی و هرج و مرج قوی برخورد خواهد کرد و پاسخ غارت کنندگان را با گلوله خواهد داد.

 

بعد از این صحبتهای ترامپ انتقادهای شدیدی به او وارد شد و منتقدین اشاره کردند که او چندی پیش زمانی که بازیکنان سیاهپوست فوتبال آمریکایی با زانو زدن در زمان پخش سرود ملی آمریکا، اعتراضی مسالمت‌آمیز نشان دادند تا توجه افکار عمومی را به تبعیض نژادی جلب کنند، او به شدیدترین شکل ممکن به آنها حمله کرد.

 

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که کالین کپرنیک، کوارتربک سابق تیم سان‌فرانسیسکو فورتی‌ناینرز برای اولین بار در زمان پخش سرود ملی آمریکا در یک مسابقه فوتبال آمریکایی روی زمین زانو زد و به نماد این جنبش تبدیل شد. بعد از آن بود که عده زیادی از دیگر بازیکنان فوتبال آمریکایی هم به انجام این حرکت رو آوردند. ترامپ در مقابل با عصبانیت اعلام کرد هر کس این حرکت را انجام بدهد بی‌آبرو است. او حتی این گروه از بازیکنان فوتبال آمریکایی را حرام‌زاده خوانده بود. او سپس اعلام کرد مالکین باشگاه‌ها باید این گروه از بازیکنان‌شان را اخراج کنند.

 

بعد از اعتراض‌ها به مرگ جرج فلوید، کالین کپرنیک با انتشار توییتی از اعتراضها حمایت کرده و نوشت:" وقتی تمدن به مرگ می‌انجامد، شورش تنها واکنش منطقی است. خیلی‌ها از صلح صحبت می‌کنند ولی حرف‌شان شنیده نمی‌شود چرا که خشونت شما باعث این مقاومت شده است".

 

 

اعتراض به مرگ جرج فلوید شاهد حضور دیگر ستاره‌های بزرگ ورزش آمریکا از جمله لبرون جیمز اسطوره بسکتبال هم بوده. لبرون جیمز در حساب اینستاگرامی خود پستی منتشر کرد که او را با تی‌شرتی نشان می‌دهد که روی آن نوشته شده:" نمی‌توانم نفس بکشم". لبرون جیمز زیر این عکس نوشته " همچنان!!!"

 

 

یک واکنش خبرساز دیگر به مرگ جرج فلوید از طرف مایکل جردن دیگر اسطوره بسکتبال آمریکا انجام شد. جردن با انتشار یک بیانیه رسمی، مرگ جرج فلوید را نتیجه نژادپرستی نهادینه در آمریکا دانست.

 

 

مایکل جردن در بیانیه خود که توسط باشگاه شارلوت هورنتز که مالکیتش در اختیار  او است منتشر شده نوشت:" من عمیقا غمگین هستم، احساس درد می‌کنم و عصبانی‌ام. من در کنار کسانی می‌ایستم که در حال اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده و خشونت نسبت به مردمان رنگین‌پوست در کشورمان هستند. دیگر بس است".

 

 

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه