ارسال به دیگران پرینت

بلاتکلیفی دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس

"من و بهنام شیری روزهای سختی را سپری می‌کنیم. سه هفته است که غذای درست و حسابی نخورده‌ایم و صاحبخانه می‌خواهد ما را از خانه بیرون کند".

بلاتکلیفی دو پرتابگر دیسک ایران در بلاروس

"من و بهنام شیری روزهای سختی را سپری می‌کنیم. سه هفته است که غذای درست و حسابی نخورده‌ایم و صاحبخانه می‌خواهد ما را از خانه بیرون کند".

دو پرتابگر دیسک ایران که در اردوی آماده‌سازی بلاروس به سر می‌برند، از نظر مالی و محل اسکان شرایط مناسبی ندارند.

حسین رسولی و بهنام شیری دو پرتابگر دیسک ایران هستند که بهمن ماه ۹۸ توسط فدراسیون دوومیدانی به اردوی بلاروس اعزام شدند. هدف از این اردو آماده‌سازی این دو ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از طریق رنکینگ یا رکورد ورودی بود. با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای بین‌المللی امکان بازگشت این ورزشکاران فراهم نشد در نتیجه اردوی آنها تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد. با این حال آنها وضعیت مناسبی ندارند و درگیر مشکلاتی چون محل اسکان و هزینه‌های جاری هستند به گونه‌ای که حتی اعلام کرده‌اند تمریناتشان به دلیل نداشتن پول مربی متوقف شده است.

حسین رسولی در مورد وضعیت خود و شیری در بلاروس به ایسنا گفت: من و بهنام شیری روزهای خیلی سختی را سپری می‌کنیم و هیچ‌کس جویای حالمان نیست. اگر فدراسیون خزانه‌اش خالی بود چرا ما را به اردویی پر از استرس فرستاد؟ اکنون سه هفته است که غذای درست و حسابی نخورده‌ایم و هر روز ضعیف‌تر از دیروز می‌شویم حتی صاحبخانه به دلیل ندادن اجاره می‌خواهد که ما را از خانه بیرون کند. فدراسیون دوومیدانی با این کار آبروی من و بهنام شیری را نبرد بلکه آبروی ایران را برد. این بلایی که فدراسیون سر ما اورد از ۱۰۰ بار کرونا گرفتن برایمان بدتر بود.

او در این مورد افزود: زمانی که اردوی سه ماهه ما به پایان رسید به دنبال بازگشت به ایران بودیم اما پروازی نبود و به اجبار ویزایمان را یک ماه دیگر تمدید کردیم و هزینه‌های آن را هم خودمان دادیم. اکنون ۱۵ روز است که از این ماجرا می‌گذرد و برای این مدت اجاره خانه را نداده‌ایم و از صاحبخانه فرصت گرفته ایم.

رسولی در مورد توقف تمرینات آماده‌سازی خود گفت: از آنجایی که فدراسیون پول مربی را هم نداده ، تمریناتمان متوقف شده است. برای این ۱۵ روز از دوستم۴۰۰ دلار قرض کردم تا غذای خود را فراهم کنیم. فدراسیون پنج روز قبل ۵۰۰ دلار برای من و ۵۰۰ دلار برای بهنام فرستاد که بلافاصله از این مبلغ، ۴۰۰ دلار بدهی به دوستم را پرداخت کردیم و ۲۵۰ دلار هم به صاحبخانه دادیم اما اکنون صاحبخانه برای ۱۵ روز بعدی ۲۵۰ دلار می‌خواهد، در صورتی که ما حتی پول برای غذا خوردن نداریم.

این پرتابگر دیسک بیان کرد: اینجا شرایط تمرین، مربی و امکانات داریم اما فدراسیون ما را در قرنطینه خانگی در کشور غریب قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی پیش از این اعلام کرده بود که از طریق سفارت ایران در بلاروس و فدراسیون این کشور پیگیر وضعیت رسولی و شیری است اما با این حال و طبق گفته رسولی شرایط این دو ورزشکار در بلاروس مناسب نیست و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند. با توجه به محدودیت‌هایی که با شیوع کرونا به وجود آمده، ضروری است که مسئولان ورزشی کشور نسبت به تعیین تکلیف وضعیت پرتابگران دیسک ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه