ارسال به دیگران پرینت

لیگ عربستان مقصد بعدی دیاباته؟

شیخ دیاباته به عنوان سرشناس‌ترین چهره خارجی شاغل در لیگ برتر ایران در گفت‌وگوی اخیر خود با فرانس فوتبال حرف‌های جالبی به زبان آورد که یکی از این صحبت‌ها پرده از رؤیای بزرگ مهاجم اهل مالی برای بازگشت به فوتبال فرانسه و پوشیدن پیراهن باشگاهی شاغل در لیگ یک برداشت.

لیگ عربستان مقصد بعدی دیاباته؟

شاید بعضی اوقات دیاباته به خاطر سبک و ذکاوت‌های بزرگی که داشت طرفدارانش را سرگرم می‌کرد، اما حالا طرفداران استقلال در ایران و فوتبال آسیا به خوبی با این تحرکات و ذکاوت‌های شیخ شادمانی را لمس می‌کنند، چون گلزنی‌های دیاباته و تأثیرگذاری او در بدو ورود به ۳۲ سالگی در لیگ برتر ایران نشان می‌دهد این بازیکن از چه توانایی و قابلیت‌هایی برخوردار است. مهاجم اهل مالی که سابقه بازی برای بوردو و متز در لیگ یک فرانسه را دارد مدعی شد اصلاً به بازنشسته شدن در فوتبال ایران فکر نمی‌کند و رؤیای بزرگ او بازگشت به فوتبال فرانسه جایی که روزها و خاطرات خوشی در آن رقم زد، است. شیخ دیاباته گفت: «هر اتفاقی ممکن است در این چند سال باقی مانده از دوران فوتبالم رخ بدهد، اما می‌خواهم کار خودم را در فوتبال اروپا به پایان برسانم و فرانسه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های من باشد». او ادامه داد: «نمی‌دانم کدام باشگاه و تیم می‌تواند رؤیای من را برآورده کند، اما اصلاً دوست ندارم بشنوم که شیخ دیاباته کار خود را در فوتبال ایران به پایان رسانده است. مطمئن باشید دوست دارم به فرانسه برگردم و برای این هدف تلاش می‌کنم. صادقانه اعتراف می‌کنم در تمام مدتی که از لیگ یک فرانسه دور بودم تنها رقابت‌هایی که به آن فکر کردم همین رقابت‌ها بود. البته من چالش‌های دیگری هم در ذهن دارم از جمله اینکه لیگ عربستان را هم تجربه کنم، اما نه خیلی زیاد و تنها برای یک سال». ستاره کلیدی خط حمله استقلال، اما در راه برآورده شدن آخرین رؤیای فوتبالی خود قصد ندارد التماس باشگاهی را بکند. شیخ تصریح کرد: «نه، من نمی‌خواهم خواهش و درخواست کنم که بیایید با من قرارداد ببندید. می‌خواهم جایی بروم که هم باشگاه و هم طرفدارانش به من اعتماد داشته باشند و اگر این روز فرا برسد شک نکنید که به راحتی از آن نمی‌گذرم. قول می‌دهم که شیخ دیاباته هنوز تمام نشده و هنوز گل‌های زیادی می‌تواند در لیگ یک فرانسه با این همه خط دفاع لرزان به ثمر برساند».

با این پرده برداری از رؤیای بزرگ شیخ دیاباته می‌توان گفت استقلالی‌ها که هنوز با تردیدهای زیادی در خصوص مفاد قرارداد مهاجم گلزن اهل مالی روبه‌رو هستند در این شرایط که تنها دو، سه سال از روزهای طلایی این بازیکن برای رسیدن به رؤیای خود برای بازی در فرانسه و لیگ عربستان باقی مانده، برای حفظ او در سال آتی با دشواری‌های زیادی روبه‌رو خواهند بود به خصوص که شنیده می‌شود مدیر برنامه‌های این بازیکن برحسب قراردادی که شیخ با استقلال دارد از هم‌اکنون با مشتریان او در حاشیه خلیج فارس از جمله یک باشگاه عربستانی وارد مذاکره شده تا در تابستان پیش رو دیاباته را به رؤیای دیگر خود یعنی بازی در لیگ سعودی برساند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه