ارسال به دیگران پرینت

فقط دور خودمان می چرخیم

سندهایی برای اثبات سیکل معیوب مدیریتی در فوتبال ایران

فقط دور خودمان می چرخیم

 

قرار ما ۱۳ سال بعد!

دنیای اقتصاد- رسول بهروش : باشگاه استقلال دو ماه پر از تلاطم را پشت‌سر گذاشت تا اینکه به هر تقدیر فرهاد مجیدی سکان کار را به دست گرفت و حالا چند روزی هست که آبی‌پوشان را تمرین می‌دهد. در این بین اما در تمرین روز سه‌شنبه استقلال اتفاقی رخ داد که باعث خشم مجیدی شد. استقلالی‌ها که مطابق برنامه باید تمرینات‌شان را در مجموعه ورزشی انقلاب دنبال می‌کردند، بعد از رسیدن به محل تمرین متوجه شدند زمین در اثر بارش برف غیرقابل استفاده است.
 

در اینگونه موارد قاعدتا باید از قبل روی چمن کاور کشیده شود، اما سعید رمضانی، سرپرست جدید استقلال می‌گوید پیمانکار فراموش کرده این کار را انجام بدهد. البته در این بین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه فراموشی در کار نبوده و این اقدام پیمانکار ریشه در عدم پرداخت هزینه‌های استفاده از زمین داشته است. نکته مهم اما اینجاست که دقیقا عین این اتفاق در دوران آندرا استراماچونی هم رخ داد. سر برف قبلی تهران، مربی ایتالیایی بعد از حضور در محل تمرین متوجه شد خط‌کشی‌ها پاک شده و چمن قابل استفاده نیست. استرا آنقدر از این مساله عصبانی شد که تمرین را رها کرد و فورا به خانه برگشت. آن زمان سرپرست تیم جواد زرینچه بود و به‌خاطر این اتفاق به‌شدت تحت‌فشار انتقادات قرار گرفت. توجه کنید لطفا؛ فتحی رفته و خلیل‌زاده آمده، استراماچونی رفته و فرهاد مجیدی آمده، زرینچه هم رفته و رمضانی آمده، اما اصل مشکل عینا پابرجاست.

برویم سراغ پرسپولیس. اخیرا یک مصاحبه از آری‌هان در فضای مجازی دست به دست می‌شود که سرمربی هلندی اسبق پرسپولیس در آن حرف‌هایی کاملا آشنا به زبان می‌آورد. تاریخ این مصاحبه به ۱۶ تیر ۸۵ برمی‌گردد، یعنی زمانی که لیگ پنجم به پایان رسیده و لیگ ششم به‌زودی آغاز خواهد شد. هان در میانه‌های لیگ پنجم روی نیمکت پرسپولیس نشست و این تیم را متحول کرد. او با سرخپوشان به فینال جام حذفی هم رسید و همه به فصل بعدی امیدوار شدند، اما در حالی که این مربی با قرمزها قرارداد داشت، همکاری با او نیمه‌تمام باقی ماند. چرا؟ چون مطالباتش پرداخت نشد. کلمات به‌کار رفته از سوی هان در مصاحبه ۱۳ سال پیش را بخوانید و ببینید یاد چه کسی می‌افتید: «هنوز هم امکان بازگشت من به پرسپولیس وجود دارد و این در صورتی است که مسوولان باشگاه مطالبات بازیکنان و دستیارانم را پرداخت کنند. متاسفانه هیچ پولی پرداخت نشده و تمرینات به همین دلیل آغاز نمی‌شود. هدف من این است که پرسپولیس را قهرمان آسیا کنم، اما اگر شرایط اولیه فراهم نشود، هرگز به ایران بازنخواهم گشت.» این همه آن چیزی بود که گابریل کالدرون در طول چند هفته اخیر مطالبه کرد، اما به خواسته‌اش نرسید و نهایتا با یک پیغام کوتاه خطاب به هواداران از تیم جدا شد: «مدیرعامل و اطرافیانش همه کار کردند که من نباشم. خداحافظ!» آنجا هم هان اروپایی جای خودش را به کالدرون اهل آمریکای‌جنوبی داد، اما مشکل عینا پابرجا ماند و یک واکنش مشترک را به دنبال آورد. هرچند در این مورد افتخار از دست دادن هر دو مربی موفق به یک شکل، به نام محمدحسن انصاری‌فرد ثبت شد. قرار ما با شما ۱۳ سال بعد؛ روزهایی که استقلال باز در هوای برفی زمین تمرین نداشته باشد و یک مربی خارجی دیگر از دست بدعهدی مدیران پرسپولیس در حال فرار باشد. ما انگار جلو نمی‌رویم، دور خودمان می‌چرخیم!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا درست بود

    • ناشناس ارسالی در

      همه دنبال منافع خودشون هستند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه