ارسال به دیگران پرینت

ایران-عراق؛ حیثیتی، ملتهب، تعیین‌کننده این دیدار از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.

تیم های ملی فوتبال عراق و ایران در حالی قرار است به مصاف هم بروند که این دیدار از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.

ایران-عراق؛ حیثیتی، ملتهب، تعیین‌کننده این دیدار از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.

۵۵آنلاین :

عرفان حاج‌بابایی: جدال ایران و عراق همیشه یکی از کلاسیک ترین نبرد های قاره آسیا به حساب می آمده .تقابل های دو تیم در جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی در ادوار مختلف،از حساسیت خاصی برای هر دو سوی میدان برخوردار بوده و حالا دیدار پیش روی دو تیم هم از این قاعده مستثنی نیست.

پس از دو تقابل در جام ملت های 2015 و جام ملت های 2019 ،حالا دو تیم یک بار دیگر به هم رسیده اند و این بار در دور اول مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 باید باهم پیکار کنند. مسابقه ای که در ادامه خواهیم دید از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.

پیروزی واجب تر از نان شب

شکست مقابل بحرین اتفاقی غیر منتظره برای تیم ملی فوتبال ایران بود .باخت 1-0 در منامه معادلات گروه C را تا حدود زیادی به هم ریخت و جدال روز پنجشنبه عراق و ایران را حساس تر از همیشه کرد.

یک نگاه اجمالی به جدول گروه،به خودی اهمیت این مسابقه را برای همه آشکار خواهد کرد. در حال حاضر عراق با 7 امتیاز در صدر گروه است،بحرین با همین مقدار امتیاز دوم است و شاگردان مارک ویلموتس با 6 امتیاز سوم هستند و این یعنی اگر اتفاق بازی با بحرین در بازی با عراق هم تکرار شود،صعود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد بسیار سخت خواهد شد و کار به اما و اگری مشقت بار خواهد کشید.اتفاقی که با برد مقابل همسایه سبزپوش نخواهد افتاد و ایران یک بار دیگر مدعی اول صعود از این گروه سخت خواهد شد.

جنگ با همسایه بدون آمادگی

در حالی که کمتر از یک هفته به مسابقه حساس با تیم ملی عراق باقی مانده، مارک ویلموتس هنوز به تهران نیامده و تکلیف لیست تیم ملی هم تا همین چند ساعت پیش معلوم نبود تا این که در نهایت اسامی بازیکنان اعلام شد. مارک ویلموتس هم که به دلیل عدم دریافت مطالبات خود در حالت قهر با فدراسیون به سر می برد و عملا بی خیال تیم ملی شده بود، قرار است یکشنبه به تهران بیاید . و این یعنی تیم ملی نهایتا فقط 2 یا 3 جلسه تمرینی جدی با حضور سرمربی بلژیکی خود خواهد داشت و مشخص نیست که آیا این سطح از آمادگی برای جدال با عراق کافی است یا نه؟

رقابت در اردن؛اتفاقی غیرمنتظره

اعتراضات سراسری مردم عراق در شهرهای مهم این کشور،در نهایت باعث شد تا میزبانی این دیدار حساس از شهر بصره گرفته شود. عراقی ها در حالی خود را برای میزبانی در استادیوم بین المللی شهر بصره از ایران آماده می کردند که علی رغم اعلام آمادگی برای این کار و تامین امنیت مسابقه،درنهایت با حکم فیفا مجبور شدند استادیوم بین المللی امان در کشور اردن را به عنوان میزبان این مسابقه معرفی کنند . اتفاقی که از یک طرف به نفع ایران و به ضرر عراق است زیرا شرایط میزبانی از عراقی ها سلب شده و این می تواند اتفاق مثبتی برای شاگردان ویلموتس باشد. با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال عراق انتخابی هوشمندانه برای انتخاب میزبان انجام داده اند و با انتخاب اردن، کشوری که در جوار بحر المیت قرار دارد، زمینه حضور هرچه بیشتر هواداران خود را فراهم کرده اند. قطر و امارات هم کشورهایی بودند که می توانستند میزبان این مسابقه باشند اما عراقی ها کشوری را برگزیدند که هم جمعیت ایرانی در آن کمتر باشد و هم به دلیل همسایگی و نزدیکی با کشور خود،تماشاگران زیادی را به استادیوم 17 هزار نفری امان بکشانند و از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند. فعل و انفعالاتی که باید دید در نهایت چه نتیجه ای را برای مسابقه تعیین کننده عصر پنجشنبه رقم خواهد زد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه