ارسال به دیگران پرینت

ایران - کامبوج؛ کم اهمیت‌ترین بازی یک دهه اخیر و شاید خاص‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران!

مصاف یکطرفه با تیم رده ۱۶۹ رنکینگ فدراسیون جهانی به یکی از خاص ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران تیدیل شده است. ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی، زنان ایرانی با تاکیدهای مستمر فیفا، اجازه خرید بلیت و ورود به استادیوم برای تماشای یک مسابقه رسمی فوتبال را پیدا کرده اند.

ایران - کامبوج؛ کم اهمیت‌ترین بازی یک دهه اخیر و شاید خاص‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران!

۵۵آنلاین :

نویسنده: پژمان حسین زاد

بازی ایران - کامبوج؛ شاید کم اهمیت‌ترین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در بیش از یک دهه اخیر باشد که نتیجه آن تنها در تعداد گل تیم کشورمان نامشخص است، اما همین مصاف یکطرفه با تیم رده ۱۶۹ رنکینگ فدراسیون جهانی به یکی از خاص‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران تیدیل شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی، زنان ایرانی اجازه خرید بلیت و ورود به استادیوم برای تماشای یک مسابقه رسمی فوتبال را پیدا کرده اند. پیش از این در چند مورد شاهد حضور زنان و دختران در ورزشگاه برای بازی‌های ملی بوده ایم، اما مشخصا همه آن موارد به صورت کنترل شده و گزینشی بوده است.

Related image

به نظر می‌رسد دیدار‌های جیانی اینفانتینو با مقامات سیاسی و ورزشی ایران و در پی آن تهدیدات و نامه‌های پیاپی فیفا باعث تغییر رویکرد مسوولان شده است و موضوعی که هیچگاه ممنوعیت قانونی نداشت، در عرف و رویه فرهنگی نیز دستخوش تحول شد و سرانجام نیمی از جمعیت کشور (هرچند به صورت ظرفیت محدود) اجازه تشویق و حمایت تیم ملی در ورزشگاه آزادی را پیدا کرده اند. فیفا طی بیانیه‌های متوالی به صراحت و یا غیرمستقیم تاکید کرد که ممنوعیت حضور زنان در استادیوم در تضاد با قوانین فدراسیون جهانی فوتبال است و در صورت تمرد از این روال، فوتبال ایران با مشکلاتی در صحنه بین المللی روبرو خواهد شد.

گفته می‌شود امروز بیش از ۳۵۰۰ نفر از زنان ایرانی که موفق شده اند از طریق سامانه‌های اینترنتی بلیت بازی با کامبوج را خریداری کنند، در ورزشگاه حضور خواهند داشت و قطعا آن‌ها برای رسانه‌های داخلی و خارجی، سوژه به مراتب مهمتری از متن بازی به حساب می‌آیند. نماینده های ویژه فیفا امروز در ورزشگاه آزادی حضور دارند تا بر فرآیند ورود خانم ها و دختران به سکوهای مشخص شده نظارت کنند و گزارش اجرای این تصمیم را به رییس فیفا گزارش دهند. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز که طی چندماه اخیر فشار سنگینی را متحمل شد، در اظهارنظری کوتاه خواستار ایجاد شرایطی در ورزشگاه از سوی طرفداران مرد و زن تیم ملی شد که تصمیم جدید مجموعه کشور را زیر سوال نبرد و این روند تداوم داشته باشد.

این مسابقه همچنین اولین بازی رسمی ایران زیر نظر سرمربی جدید بلژیکی مارک ویلموتس در ورزشگاه خودی است. مسابقه‌ای که هواداران توقع دارند تعداد بیشترین گل تیم ملی در یک مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آن به ثمر برسد.

ایران - کامبوج؛ کم اهمیت‌ترین بازی یک دهه اخیر و شاید خاص‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران!

تمرین گلزنی قبل از مصاف حیثیتی با بحرین در منامه

ایران در گروه C. هم اکنون با ۳ امتیاز از تنها بازی برگزار شده اش در رده دوم گروه و بعد از بحرین ۴ امتیازی ایستاده و قصد دارد از رویارویی با تیم درجه سه کامبوج به عنوان یک مصاف تدارکاتی بهره ببرد و تاکتیک های هجومی اش را برای بازی حساس در منامه مرور کند.

از نکات عجیب تیم ملی در دیدار با کامبوج، دعوت نشدن علیرضا جهانبخش لژیونر ایرای تیم برایتون در لیگ برتر انگلیس است که به دلیل نیمکت نشینی های این ستاره، این بار به اردوی تیم ملی دعوت نشد. جهانبخش در هر سه بازی ایران تحت هدایت ویلموتس بازیکن فیکس بود و ضمن گلزنی و پاس گل مهره تاثیرگذاری نشان داد اما رویه ویلموتس با کی روش متفاوت است و او گفته که برای هر مسابقه آماده ترین ها را به تیم دعوت می کند و کاری به نام ها و سوابق ندارد. او با این تصمیم اعلام کرد که هیچ بازیکنی در تیم ملی جای ثابت ندارد.

مجید حسینی، مدافع تیم ملی نیز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، اما احتمالا به بازی حساس بعدی در خاک بحرینمی‌رسد. البته وریا غفوری کاپیتان تیم ملی هم نامش در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود ولی امید نورافکن در آخرین لحظه برای این مسابقه دعوت شد.

ویلموتس برای این دیدار مهرداد محمدی و محمد محبی را برای نخستین مرتبه به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد. او که لیگ را با دقت زیر نظر دارد ، حسین حسینی، دروازه‌بان فیکس استقلال را کنار گذاشت و جایش را به پیام نیازمند از سپاهان داد که در این فصل بازی های داخلی گلی نخورده است. کامبوج در اولین مسابقه خود از مرحله انتخابی جام جهانی با تساوی یک بر یک برابر هنگ کنگ متوقف شده بود که نتیجه ای درخشان برای این تیم ضعیف به حساب می آید. فیلکس دالماس، سرمربی جوان و تنها ۳۱ ساله این تیم در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت که او و بازیکنانش از رویارویی با ایران هراسی ندارند و می‌خواهند در فوتبال کامبوج انقلاب ایجاد کنند!

این مسابقه امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران بعد از این مسابقه باید راهی بحرین شوند تا ۲۳ مهر ماه در سومین دیدار خود برابر تیم ملی این کشور قرار بگیرند.

ایران - کامبوج؛ کم اهمیت‌ترین بازی یک دهه اخیر و شاید خاص‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران!

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه