ارسال به دیگران پرینت

نامزد انتخابات 2020 آمریکا: خوب شد از شر بولتون خلاص شدیم

عضو دموکرات کنگره و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ضمن استقبال از اخراج «جان بولتون»، از دونالد ترامپ بابت انتخاب او و «مایک پامپئو» در دولتش به شدت انتقاد کرد.

نامزد انتخابات 2020 آمریکا: خوب شد از شر بولتون خلاص شدیم

۵۵آنلاین :

در ادامه واکنش‌ها به برکناری مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور به حضور چهره‌های تندرو و «نومحافظه‌کار» در دولت دونالد ترامپ تاخته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه از برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد.

او در توییتر نوشت: «به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد».

با انتشار این پیام توییتری، واکنش‌های موافقان و مخالفان برکناری بولتون در آمریکا به این موضوع واکنش نشان دادند و این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

«تولسی گابارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت هاوایی که از مخالفان مواضع جنگ‌طلبانه بولتون است، در واکنش به خروج او از دولت آمریکا گفت: «خوب شد از شَرش خلاص شدیم».

او که نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا هم هست، در پیامی توییتری ضمن استقبال از استعفای بولتون، از رئیس‌جمهور این کشور به دلیل انتخاب تندروهایی مانند بولتون شدیدا انتقاد کرد.

گابارد نوشت: «اگر ترامپ واقعا دنبال صلح بود، او اصلا نباید از همان ابتدا بولتون، (مایک) پامپئو، (نیکی) هیلی و دیگر نومحافظه‌کاران را (در دولتش) جذب می‌کرد».

او که به عنوان سرباز ارتش آمریکا سابقه حضور در «جنگ ۲۰۰۳ عراق» را دارد، اخیرا در یک مصاحبه گفته بود که هدف اصلی این جنگ، دستیابی به نفت عراق و سود رساندن به بنگاه‌های عظیم اقتصادی آمریکا بوده است.

گابارد همچنین منتقد جدی حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه بوده و بارها در این باره موضعگیری کرده است. او تنها عضو کنگره آمریکا است که بعد از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ طی سفر به دمشق با بشار اسد دیدار کرده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه