ارسال به دیگران پرینت

مس سونگون؛ بی‌برنامه در بازی‌های جهانی

تیم فوتسال مس سونگون، مدافع عنوان قهرمانی آسیا و ایران در سال گذشته و نایب قهرمان آسیا در مسابقات اخیر تایلند، در مسابقات جهانی و حتی در فینال جام باشگاه‌های آسیا طوری بازی کرد که گویی نام و نشانی از فوتسال پرافتخار ایران ندارد و حتی در قواره تیم‌های برتر آسیا هم نیست.

مس سونگون؛ بی‌برنامه در بازی‌های جهانی

۵۵آنلاین :

حضور تیم فوتسال مس سونگون طوری در جام باشگاه های جهان به گونه ای است که انگار این تیم پرافتخار تجربه بازی در مسابقات بین المللی را ندارد، گرچه دیدارهای دوستانه خوبی پیش از مسابقات جهانی نداشت، اما لیگ محکمی مثل لیگ ایران و بازی های جام باشگاه های آسیا باید حداقل این تیم را به حدی می رساند که ۷ بر صفر مقابل تیم اسپانیایی «کلکسیون» نبازد.

وقتی که مشکل سرعت و گلزنی تیم مس سونگون پس از پایان مسابقات جام باشگاه های آسیا توسط بسیاری از کارشناسان، بازیکنان و مربیان سابق تیم ملی فوتسال ایران بیان شد، گوش شنوایی نبود تا ۲ شکست مقابل برزیل و اسپانیا که دومی بسیار خرد کننده بود، اتفاق بیفتد.

۱۰ گل خورده در ۲ بازی جام باشگاه های جهان و تنها یک گل زده، عمق ضعف تیم مس سونگون و ضرورت بازنگری در تمرینات و نحوه بازی آن را نشان می دهد؛ البته نتایج سایر رده های تیم ملی فوتسال نیز ضعیف بوده و اگر فوتسال کشور تکانی به خودش ندهد، جایگاه جهانی و آسیایی خود را به تیم هایی مثل ژاپن و تایلند خواهد داد، چون شکست های اخیر فوتسال ایران در رده های پایین تیم ملی نیز این زنگ خطر را به صدا در آورده است.

تیم مس سونگون نیز از آمادگی کاملی برای دیدار با تیم های قدرتمند برخوردار نیست و باید خودش را بازسازی کند تا بتواند در لیگ برتر ایران حرفی را گفتن داشته باشد؛ نتایج و وضع تیم نشان می دهد اگر این روند ادامه داشته باشد نباید منتظر قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشورمان باشیم.

در این میان بی برنامگی تیم مس سونگون در زمانی که از حریف عقب است، بیشتر جلوه می کند؛ یکی از ضعف های عمده مس سونگون در مسابقات جهانی فوتسال این است که گلزن های تیم انتظارات دوستداران فوتسال کشور را برآورد نکردند و حرکت تیمی نیز طوری نبود که مشکلی برای حریفان ایجاد کند؛ بر این اساس مسئولان باشگاه باید از اکنون فکری برای مسابقات لیگ برتر کشورمان داشته باشند تا به توقع به حق طرفداران مس پاسخ داده شود.

تیم مس سونگون که عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ فوتسال ایران و آسیا را در کارنامه دارد، ۲ هفته قبل نیز در جریان رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد به دیدار فینال راه یافت، اما با شکست برابر «ناگویای» ژاپن به عنوان نایب قهرمانی آسیا بسنده کرد.

این تیم یک هفته بعد در مسابقات جام باشگاه های جهان با قبول ۲ شکست پی در پی ۳ بر یک مقابل تیم مگنوس برزیل و ۷ بر صفر مقابل ال پوزو مورسیا اسپانیا نتواست انتظارات را برآورده کند و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند تا تنها برای مقام ششم جهان رقابت کند.

در رقابت های فوتسال باشگاه های جهان نیز تیم های مس سونگون ورزقان، شنزن چین، بارسلونا اسپانیا، الفتح السطاتی مراکش، چونبوری بلووی تایلند، ال پوزو مورسیا اسپانیا، مگنوس برزیل، بوکا جونیورز آرژانتین و کورینتیانس برزیل حضور داشتند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه