ارسال به دیگران پرینت

چراغ سبز فدراسیون جهانی تنیس برای برگزاری جام دیویس در پاکستان

فدراسیون جهانی تنیس با رد نگرانی هند درخصوص تامین امنیت مسابقات بین المللی جام دیویس در پاکستان اعلام کرد که این رویداد ورزشی در اسلام آباد برگزار می شود.

چراغ سبز فدراسیون جهانی تنیس برای برگزاری جام دیویس در پاکستان

۵۵آنلاین :

فدراسیون جهانی تنیس با رد نگرانی هند درخصوص تامین امنیت مسابقات بین المللی جام دیویس در پاکستان اعلام کرد که این رویداد ورزشی در اسلام آباد برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه رسانه های پاکستان، مسابقات بین المللی تنیس قرار است از بیست و سوم شهریور ماه در پاکستان برگزار شود.

رئیس فدراسیون جهانی تنیس اعلام کرد که تامین سلامت و امنیت بالا از مهم ترین اولویت های این فدراسیون محسوب می شود و ما وضعیت فعلی برنامه های امنیتی در پاکستان را قابل اطمینان می دانیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون جهانی تنیس با کشور میزبان به طور مرتب در تماس است و همکاری نزدیکی نیز مشاوران مستقل امور امنیتی ادامه دارد.

پایگاه خبری روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» در این خصوص نوشت: اتحادیه تنیس هند برای شرکت در مسابقات جام دیویس از اعزام تیم شش نفره این کشور به پاکستان خبر داده است.

به رغم کاهش روابط میان دو رقیب سنتی در جنوب آسیا، فعالیت های ورزشی میان پاکستان و هند نه تنها تحت تاثیر این تحولات قرار نگرفته بلکه دو کشور در صدد حضور مشترک در رقابت های ورزشی هستند.

افزایش ناآرامی ها و تروریسم طی سال های گذشته در پاکستان باعث شد تا فدراسیون بین المللی تنیس (ITF) در سال 2004 نام این کشور را از فهرست میزبانی رقابت های بین المللی تنیس 'جام دیویس' حذف کند.

سال 1395 و با اعلام آمادگی تیم تنیس ایران برای حضور در پاکستان برای انجام رقابت های جام دیویس محرومیت 12 ساله پاکستان شکست.

تیم تنیس هند آخرین بار در سال 1343 شمسی برای شرکت در جام دیویس به پاکستان سفر کرده بود و تیم پاکستانی نیز در سال 1385 برای شرکت در رقابت های مشابهی به شهر بمبئی رفت.

از زمان استقلال پاکستان در سال 1326 شمسی، تنش ها و اختلاف ها میان دو کشور همسایه هیچ گاه خاتمه نیافته است و هند و پاکستان از سال آن سال تا کنون، سه بار وارد جنگ تمام عیار علیه یکدیگر شده اند.

منابع خبری گفتند: رفت و آمد تیم های ورزشی پاکستان و هند به کشورهای مقابل برای شرکت در مسابقات دوجانبه، منطقه ای و یا جهانی در مقاطع و دوره های مختلف تا حدودی می تواند باعث رفع کدورت ها میان این دو رقیب جنوب آسیایی شود.

در گذشته سیاسیون پاکستان و هند بارها سعی کرده اند تا با استفاده از دیپلماسی کریکت، به عنوان بازی محبوب دو کشور به سمت کاهش تنش ها و صلح گام بردارند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه