ارسال به دیگران پرینت

ناجا: در ورودی ورزشگاه آزادی دیگر ازدحام جمعیت نخواهیم داشت/ کنترل‌ها مؤدبانه انجام خواهد شد

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، الکترونیکی نشدن فروش بلیت‌ها را عمده نقص ورزشگاه‌های سراسر کشور دانست و گفت: پلیس هیچ مسؤولیتی درخصوص کجا نشستن تماشاگران ندارد.

ناجا: در ورودی ورزشگاه آزادی دیگر ازدحام جمعیت نخواهیم داشت/ کنترل‌ها مؤدبانه انجام خواهد شد

۵۵آنلاین :

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، در خصوص آخرین وضعیت امنیتی ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: تیپ یگان ویژه تهران در اواخر سال گذشته با همکاری مجموعه آزادی با الگوبرداری از چند ورزشگاه مهم دنیا، طراحی جدیدی را در کنترل ورودی ورزشگاه انجام دادند و خوشبختانه با اجرای این طرح هم اینک در ورودی ورزشگاه آزادی دیگر ازدحام جمعیت را نخواهیم داشت و کنترل‌ها مؤدبانه انجام خواهد شد و مردم نیز راحت تردد خواهند کرد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به عدم اجرای طرح الکترونیکی شدن فروش بلیت‌ها اشاره و تصریح کرد: عمده نقص موجود در بحث ورزشگاه‌ها در تهران و سراسر کشور همین موضوع است؛ ورزشگاه‌های سایر شهرها نیز تعمیراتی انجام دادند اما در کل می‌توان گفت کار اساسی در ورزشگاه‌ها انجام نشده است؛ در ورزشگاه تختی تبریز که بازدیدی داشتم هنوز کاری جدی انجام نشده و آثار خرابی لیگ قبلی برجا بود.

سردار کرمی به مذاکرات پلیس با فدراسیون و سازمان لیگ اشاره و بیان داشت: پلیس در این صحبت‌ها اشاره کرده هم اکنون تماشاگران رفتار و تعاملشان نسبت به گذشته بهتر شده است و اگر فدراسیون و وزارت ورزش و باشگاه‌ها پای کار بیایند می‌توان محیط ورزشگاه‌ها را مدیریت کرد.

عالی‌ترین مقام یگان ویژه پلیس کشور با تأکید بر این مطلب که تا کی می‌توانیم وضعیت ورزشگاه‌ها را پلیسی کنیم و باید یک روز این خط شکسته شود، تصریح کرد: به نظرم هم اینک فضا و شرایط کاملاً مهیاست؛ اگرچه پلیس مسؤولیت خود را انجام خواهد داد؛ ورزشگاه‌ها باید کار خدماتی خود را انجام دهند.

وی گفت: پلیس هیچ مسؤولیتی درمورد اینکه تماشاگر کجا بنشیند، ندارد؛ اینکه این هوادار این‌طرف بنشیند و ما بگوییم آقا شما آن‌طرف بنشین یا در بحث‌ بلیت‌ها چه باید کرد و چه کسی بفروشد، اینها مسؤولیت خود باشگاه‌ها و ورزشگاه‌هاست چرا که یگان ویژه باید کار پلیسی خود را طبق قوانین انجام دهد؛ متأسفانه در لیگ قبل دیدیم هیچ کس پای کار خود نبوده است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با تأکید بر این مطلب که پلیس هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌ها ندارد و مشکل، عدم ایجاد زیرساخت‌ها، گفت: ما اعلام کرده‌ایم که اگر شرایط آماده نشود و ببینیم از نظر ایمنی برای تماشاگران وضعیت امن نبوده و احساس کنیم که مشکل و آسیبی به وجود بیاید، پلیس وضعیت را تأیید نکرده و در صورت برگزاری، مسؤولیت با خود آنهاست.

وی با تأکید دوباره بر این مطلب که پلیس هیچ مسؤولیتی در کجا نشستن تماشاگران ندارد، افزود: چون باشگاه‌ها پای کار نمی‌آیند و در حین بازی‌ها بالاخره اختلاف بین تماشاگران به وجود آمده و درگیری حادث می‌شود پلیس مجبور به دخالت و کنترل موضوع می‌شود والا این موارد مربوط به خود باشگاه‌هاست و باشگاه‌ها باید به هر کسی که بلیت می‌فروشد جایش را تعیین و اعلام کند و امکانات رفاهی و خدماتی برایش تأمین کند؛ آ‌نها پای کار نمی‌آیند و پلیس ناچاراً وقتی که درگیری ایجاد می‌شود باید دخالت کند.

سردار کرمی وضعیت کلی ورزشگاه‌ها را با توجه به عدم اصلاح زیرساخت‌ها آماده برگزاری مسابقات ندانست و گفت: در خصوص الکترونیکی شدن بلیت‌ها هنوز اقدامی صورت نگرفته و جز ورزشگاه آزادی هیچ ورزشگاهی اقدام جدی درخصوص رفع نواقص لیگ سال قبل و تعمیرات و نگهداشت انجام نشده است.

وی با اعلام دوباره این مطلب که پلیس برای انجام بازی‌ها آ‌مادگی کامل دارد اما باید زیرساخت‌ها تأمین شود، گفت: در صورت الکترونیکی شدن بحث فروش بلیت‌ها با توجه به گیت ورودی ورزشگاه آزادی که طراحی جدیدی شده تنها می‌توان گفت که ورزشگاه آزادی مناسب‌ترین وضعیت را دارد.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه