ارسال به دیگران پرینت

رسیدگی به عملکرد متخلفان در نشست ماه جاری اوپک پلاس

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اوپک و متحدانش ممکن است در نشست هفته جاری به مذاکره با کشورهای عضو این گروه بپردازند که در کاهش تولید تحت توافق این گروه عملکرد کندی داشته اند.

 روسیه و عربستان به اتفاق ریاست کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس را برعهده دارند که مسئول رصد وضعیت بازار و کنترل پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید نفت است. این دو کشور در تلاشها برای بهبود پایبندی به توافق جاری، کشورهایی شامل عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا را برای بهبود پایبندی به کاهش تولید و جبران مازاد تولید از ژوییه تا سپتامبر، تحت فشار قرار داده اند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در برابر این پرسش که آیا کشورهای مذکور خواستار تمدید مهلت برای جبران مازاد تولیدشان شده اند، به خبرگزاری ریا گفت: من در این باره اطلاعی ندارم. ما قرار است ۱۷ سپتامبر دیدار کنیم و همه این موارد در طول این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

عراق هفته گذشته اظهارات متناقضی درباره موضع خود نسبت به توافق کاهش تولید اوپک پلاس داشت. این کشور اعلام کرد به این پیمان کاملا متعهد است و گزارشهای قبلی رسانه ها درباره درخواست بغداد برای معافیت از کاهش تولید در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ را تکذیب کرد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تقویت قیمتها و ثبات بازار، به روند محدودیت تولیدشان به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز از اول اوت تا دسامبر ادامه می دهند و از ابتدای سال میلادی آینده محدودیت تولیدشان را با توجه به شرایط بازار تسهیل می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه تلفنی صحبت کردند و اعلام کردند از نحوه اجرای توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک رضایت دارند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه