ارسال به دیگران پرینت

عتیقه 8 میلیارد تومانی در هرمزگان مربوط به دوران صفویه کشف شد

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف23 قلم انواع اشیاء عتیقه از قبیل تاج ،گوشواره ،دستبند ، گردنبند، ،خنجرو انواع سنگ های گرانبها مربوط به دوره صفویه با ارزشی بالغ بر 80 میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد.

عتیقه 8 میلیارد تومانی در هرمزگان مربوط به دوران صفویه کشف شد

سردار غلامرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس با رصد اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های نوین پلیسی مطلع شدند افرادی با هویت معلوم قصد انتقال و فروش تعداد زیادی اشیاء عتیقه را دارند که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و با هدایت عملیاتی صورت گرفته موفق شدند محل اختفای متهمان را در یکی از محلات شهرستان بندرعباس شناسایی کنند.

سردار جعفری با اشاره به اینکه مأموران با هماهنگی قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری 4 متهم در منزل مذکور شدند، ادامه داد: در بازرسی از محل تعداد 23 قلم انواع اشیاء عتیقه شامل تاج ،گوشواره ،دستبند ، گردنبند، ،خنجر، انواع سنگ های گرانبها و شناسنامه دار کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده مربوط به دوران صفویه و با ارزشی بالغ بر 80 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه 4متهم به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضائی شدند، خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی با هرگونه قاچاق اشیاء عتیقه که ضربه سنگینی به فرهنگ کشور وارد می کند به شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار می رود به محض دریافت اینگونه اخبار موضوع را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه